• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Jakthustru- härligt! Har hittat en köpare till min fina bugga. Vi har haft det bra ihop men nu vill sonen inte sitta bra längre så det blir en ny stokke Xplory! :) om det är något jag redan nu vet jag kommer att sakna är det buggans fina stötdämpning, varukorgen (den är faktiskt stor!), liggdelen (underbar komfort för bebisen) och användbarheten i tbanor/ bussar(får alltid plats). MEN jag kommer inte att sakna hur sjukt svårt det blev att justera sittvinkeln ju tyngre barnet blev. Och tyvärr blev jag rätt trött på att se den för det fullkomligt vimlar av buggor i Sthlm. Men fö- en favoritvagn hos mig, och jag väljer att sluta när det är som bäst :)

• jakthustru

Jag har en kär vän, som har en cam till sin treåring, och den är väldigt tung att ändra läge på nu, men vi har en babyjogger city mini sedan vår flicka var beroende av vagn, så den lär vi återanvända när kommande bebis blir två-tre år
    Jag velade länge (fast jag bara är i v17 nu) om camen eftersom den är vanlig och dyr, men önskan/behov vann över snålheten. Som tur är!

• kath

Lillafrugan- vilken otur. Jag har inte haft några problem utom att sufletten är solblekt. Hoppas det löser sig

• Noiis
    s07 skrev 2011-09-28 15:28:07 följande:
    Jakthustru- härligt! Har hittat en köpare till min fina bugga. Vi har haft det bra ihop men nu vill sonen inte sitta bra längre så det blir en ny stokke Xplory! :) om det är något jag redan nu vet jag kommer att sakna är det buggans fina stötdämpning, varukorgen (den är faktiskt stor!), liggdelen (underbar komfort för bebisen) och användbarheten i tbanor/ bussar(får alltid plats). MEN jag kommer inte att sakna hur sjukt svårt det blev att justera sittvinkeln ju tyngre barnet blev. Och tyvärr blev jag rätt trött på att se den för det fullkomligt vimlar av buggor i Sthlm. Men fö- en favoritvagn hos mig, och jag väljer att sluta när det är som bäst :)
    jag har själv gjort precis de bytet men fy så jag ångrade mig så jag hoppas att du trivs bättre med stokken för jag tyckte att den var på tok för stum och odämpad för att kunna köra i stan! dessutom upplevde jag den som galet ostabil speciellt ju större barnet blev. jag körde den i 2 veckor innan jag gick tillbaka till cam men min svägerska övertog den
  • Joddan

Har ni sett bas coster buggan som ligger ute på blocket? 15.000 med några år på nacken...

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-09-28 20:59:58 följande:
    Har ni sett bas coster buggan som ligger ute på blocket? 15.000 med några år på nacken...
    Skulle tro att de får det Synd på de svarta swivelhjulen.
  • Fröken Småland
    Noiis skrev 2011-09-28 20:42:16 följande:
    jag har själv gjort precis de bytet men fy så jag ångrade mig så jag hoppas att du trivs bättre med stokken för jag tyckte att den var på tok för stum och odämpad för att kunna köra i stan! dessutom upplevde jag den som galet ostabil speciellt ju större barnet blev. jag körde den i 2 veckor innan jag gick tillbaka till cam men min svägerska övertog den
    Vad kör du nuförtiden?
  • s07

Nolis- jag förstår precis vad du menar, har precis Monterat ihop den och den känns som ett rymdskepp! Huuu. Saknar direkt den fina körkänslan i camen. Men eftersom Lillen inte protesterar ett dugg när han ska sättas in i stokken (protesterade hejvilt senaste månaderna i camen, krökte sig bakåt och var omöjlig att få in, så jag fick kämpa ordentligt!) och verkar trivas utmärkt med den höga sitthöjden ska jag verkligen ge den en lång chans ;)

• Joddan

Ja tycker också de var fult med de svarta hjulen. De vore ju roligare att ha den heöt i orginal. Hur många ex. Gjordes? 15??? Inte
    För at jag nånsin skulle köpa den ändå .

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-09-28 21:05:43 följande:
    Vad kör du nuförtiden?
    hon kör en hemskt gammal Maclaren som hon köpte till noa som spädis som resevagn ena bahjulen håller på att lossna
    *viskar* Men jag har beställt en emmaljunga scooter s  
    s07 skrev 2011-09-28 21:34:54 följande:
    Nolis- jag förstår precis vad du menar, har precis Monterat ihop den och den känns som ett rymdskepp! Huuu. Saknar direkt den fina körkänslan i camen. Men eftersom Lillen inte protesterar ett dugg när han ska sättas in i stokken (protesterade hejvilt senaste månaderna i camen, krökte sig bakåt och var omöjlig att få in, så jag fick kämpa ordentligt!) och verkar trivas utmärkt med den höga sitthöjden ska jag verkligen ge den en lång chans ;)
    men min svägerska älskar sin stokke så vem vet de kanske du oxå gör!!!
    Skönt att lillen verkar trivas bra