• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Drake

Nu kanske jag skriver i fel tråd men jag behöver råd. Jag har inte fått svar från Bugaboo (mailat och kollat hemsidan).

Jag flög nyligen med min Bugaboo Cam från Arlanda. När vagnen kom fram hade påsen gått sönder och det ena skumgummi-handtaget hade skurits sönder under flighten. Går detta att byta? När jag kollar reservdelar så finns inte handtagen med där vad jag kan se, och jag har heller aldrig sett dem i butik. Frågade på Babyland också men de visste inte.

Någon här som vet? Har lagat med eltejp men det är ju inte så snyggt

• Arlene86

Förresten, läste i tråden om buggorna från 09 med nått nytt chassi som glider? Den jag ska köpa är köpt i slutet av 09, men enligt annonsen så har den chassit som inte glider. Hur kan jag kolla så det stämmer? Köper jag i andra hand så kan jag ju inte precis reklammera till bugaboo om chassit strular.... *orolig*

• annat82

Arlene86: liggdel går att köpa separat och kommer även ut ibland på tradera och blocket, i princip allt går ju att tvätta och de flesta är väldigt sparsamt använd. Tex kidzshoppen har liggdelar under på sin hemsida om man letar lite. Kan inte länka på mobilen. Vad jag vet så har alla chassin sen de nya med snäppfästen kom under 2007 (tror jag det var) risk att börja glida. De första mer än de nyaste så vitt jag vet. Jag har en cam köpt begagnad och använt i 1,5 år nu utan problem. Hade bra kontakt med säljaren som iaf lovade hjälpa till om det skulle bli något reklammationsärende eller så. Vad jag hört i tråden, är väl straw som verkar veta, så ska det finnas något kit så det går att fixa även ett glidande chassi.

• Becka 77

Hej, Jag tror inte jag fick svar på min fråga som jag ställde förra veckan. Har en frog vars mittspänne (det som sitter fastsytt i sittdelen) gått sönder. Som jag förstår måste jag byta klädsel. Stämmer det? Undrar även om det är nån vits med att byta till en cam-ram plus klädsel? Har läst att vagnen kan bli baktung... Nån som har erfarenhet?

• linaloo
    En dum fråga kanske, men är sittdel/liggdel på donkeyn smalare än vad de är på cameleon? eller går det att "klicka i" t.ex en cam liggdel/sittdel på en donkey? och om det går, går det endast om man har donkeyn som singel eller skulle det gå att göra donkeyn till duo med cam-delar?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Joddan

Linaloo
    Nej, donkey/cameleon passar inte varandra.

Noiis
    Köper det "nya" imorgon, 500:- är det vra pris för ett beggat frog-chassi? Kan ju ändå ge mig på att laga mitt buvarande fall det bhövs i framtiden. Då har jag två chassin två ramar två uppsättningar hjul... Skulle behöva en till bas bara

• thj
    Drake skrev 2011-09-29 10:20:44 följande:
    Nu kanske jag skriver i fel tråd men jag behöver råd. Jag har inte fått svar från Bugaboo (mailat och kollat hemsidan).

Jag flög nyligen med min Bugaboo Cam från Arlanda. När vagnen kom fram hade påsen gått sönder och det ena skumgummi-handtaget hade skurits sönder under flighten. Går detta att byta? När jag kollar reservdelar så finns inte handtagen med där vad jag kan se, och jag har heller aldrig sett dem i butik. Frågade på Babyland också men de visste inte.

Någon här som vet? Har lagat med eltejp men det är ju inte så snyggt
    Hej!
    Det går att byta ut till nytt som du fäster på handtaget med en dragkedja  
    Kostar runt 165kr tror jag. 
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Drake
    thj skrev 2011-09-29 11:15:47 följande:
    Hej!
    Det går att byta ut till nytt som du fäster på handtaget med en dragkedja  
    Kostar runt 165kr tror jag. 
    Tack! Men det går inte att köpa såna som satt på när man köpte vagnen? Jag vet att man måste montera isär chassit lite men det borde de ju kunna göra i butiken om inte annat.

Var köper man det med dragkedjan?
  • thj
    Drake skrev 2011-09-29 11:21:50 följande:
    Tack! Men det går inte att köpa såna som satt på när man köpte vagnen? Jag vet att man måste montera isär chassit lite men det borde de ju kunna göra i butiken om inte annat.

Var köper man det med dragkedjan?
    Är lite osäker på om det går att köpa nytt skum,men det går att ta reda på.
    Bugaboo byter oftast ut hela chassin vid reklamationer så de har inte så mycket reservdelar att köpa löst.

kram 
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • straw2008
    Arlene86 skrev 2011-09-29 10:32:06 följande:
    Förresten, läste i tråden om buggorna från 09 med nått nytt chassi som glider? Den jag ska köpa är köpt i slutet av 09, men enligt annonsen så har den chassit som inte glider. Hur kan jag kolla så det stämmer? Köper jag i andra hand så kan jag ju inte precis reklammera till bugaboo om chassit strular.... *orolig*
    Det gamla chassit har skruvar som du reglarar höjden på handtaget med.

OM du köper ett nytt (vilket jag rekomenderar, MYCKET finare chassi) så finns det en lagningssats att köpa från bugaboo för 120 kr som gör at chassit inte glider.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....