• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

Men när ni trycker upp de så långt det går, kan man inte ta en skruvmejsel eller nånting och försöka få upp den en bit till genom att dra i "skårorna" på ovansidan, det brukar ju finnas någon milimeter rörelsemån i de. Bara man får snäppet så sitter de ju tänkte jag.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • ami

Kanske kan prova att spraya lite silikonspray och sen försöka trycka dit dom? Silikonspray kan få ALLT att funka :)

• JohannaL

ska köpa mig en bee begagnd inför en thailandsresa, då jag förstått att den e optimal för detta.

men såg att det fanns både bee + och utan + vad e det för skillnad, och passar nya sufletter etc även på bee utan +..

hoppas på snabba svar

kram j 

• bohusbebis
    JohannaL skrev 2011-11-07 08:51:31 följande:
    ska köpa mig en bee begagnd inför en thailandsresa, då jag förstått att den e optimal för detta.

men såg att det fanns både bee + och utan + vad e det för skillnad, och passar nya sufletter etc även på bee utan +..

hoppas på snabba svar

kram j 

kolla mitt inlägg #18626 nån sida bakåt
  • JohannaL
    bohusbebis skrev 2011-11-07 09:02:53 följande:
    kolla mitt inlägg #18626 nån sida bakåt
    tusen tack, precis vad jag behövde... =)
  • Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-06 22:51:20 följande:
    Jag har tryck väldigt hårt, min sambo också, men det går inte. Det enda jag kan ana är en halv millimeters skillnad om ens det, mellan pluppen och fästet. De nya hjulen skulle vara lite lite för korta alltså, precis så mycket så att pluppen ej går upp över kanten...

Vad ska jag smörja de gamla hjulen med och hur?
    gör rent hjulen ex i diskmaskin eller diska dom själv för hand med diskmedel och försök få bort håret som sitter i hjulen. sprättare e kanon för de ändamålet. spraya sen med siliconspray!!
  • Minnie7

Vet att det var någon här som hade problem med fästena som reglerar lutningen för ett tag sedan. Hur gick det? Mina fastnade idag när jag var på promenad . Lägena låste sig alltså inte. Nu har jag sprayat med silikon med jag får ändå inte ut dem så att säga. Några andra tips? Kan man montera isär och dra ut?

• LHUF

Kan man vinkla terränghjulen något så man kan fälla ihop chassit med dom på eller måste man ta bort hjulen?  Vet att någon sa att man kunde trycka på det vita så det gick att röra dom lite.. Men jag fattar inte hur man gör.

Tilde 080319
  • MLIsavvas

kan man köpa ny sittdel till cameleon? eller kanske bara själva sitdelsbasen? isåfall var? :) (i svart)

• Fröken Småland

Smint: det går att lossa och vinkla vinterhjulen. Svårt att förklara men det stämmer att det är de vita delarna som skall lossas. Jag vill minnas att man trycker dem lite inåt, i riktning mot hjulet. Så snart den släpper i fästet så kan man fälla den nedåt. Hoppas du fattar, testa att googla annars, säkert någon som har lagt ut bild.