• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • standby

Ett tips när man smörjer vagnen med siliconspray, se till att ha ytan under täckt med tidningspapper eller dyl. Iaf om man står inomhus, i hallen där det ligger ett hårt laminatgolv. Om man INTE täcker golvet blir det typ en isbana inomhus och hela familjen riskerar brutna ben

• standby

Inlägget klipptes,
    Tänkte inte att jag spillde och drällde så mkt, mitt nöt.
    Vagnen blev bra iaf!

• Lindadjo
    MLIsavvas skrev 2011-11-07 21:43:56 följande:
    kan man köpa ny sittdel till cameleon? eller kanske bara själva sitdelsbasen? isåfall var? :) (i svart)
    Jadå, det går att köpa. Till exempel här: www.bugababy.se eller www.kidzshop.se
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Tant Pruselius
    standby skrev 2011-11-08 07:28:57 följande:
    Ett tips när man smörjer vagnen med siliconspray, se till att ha ytan under täckt med tidningspapper eller dyl. Iaf om man står inomhus, i hallen där det ligger ett hårt laminatgolv. Om man INTE täcker golvet blir det typ en isbana inomhus och hela familjen riskerar brutna ben
    I have lör'n it the haaard way
    MLIsavvas skrev 2011-11-07 21:43:56 följande:
    kan man köpa ny sittdel till cameleon? eller kanske bara själva sitdelsbasen? isåfall var? :) (i svart)
    Lindadjo skrev 2011-11-08 09:42:50 följande:
    Jadå, det går att köpa. Till exempel här: www.bugababy.se eller www.kidzshop.se
    Men INTE svart, det säljs endast som LED (på vagn)
  • Lindadjo

Aaaaah.... you are so right Prus! Det tänkte jag inte på. Men så har jag ju bara en frog oxå...

• murresnurre

Jag tänkte höra om ni vet om man kan köpa klädsel till Frog någonstans? Letar efter en helbrun (varukorg, sittdel och suflett) och har kollat både Blocket och Tradera ett tag nu, men inget som kommit upp. Finns det något ställe som fortfarande säljer dem?

Sen undrar jag också om en Gecko-sittdelsbas skulle passa på en Frog? Har hittat olika svar på olika ställen.

• Lindadjo
    murresnurre skrev 2011-11-08 11:16:29 följande:
    Jag tänkte höra om ni vet om man kan köpa klädsel till Frog någonstans? Letar efter en helbrun (varukorg, sittdel och suflett) och har kollat både Blocket och Tradera ett tag nu, men inget som kommit upp. Finns det något ställe som fortfarande säljer dem?

Sen undrar jag också om en Gecko-sittdelsbas skulle passa på en Frog? Har hittat olika svar på olika ställen.
    Är ganska säker på att det inte finns bruna frog. Men cameleonklädslar ska passa ganska skapligt på en frog, tvärtom däremot går inte. Och jag tror cam passar bättre på en frog än vad gecko gör.
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-11-08 14:46:33 följande:
    Är ganska säker på att det inte finns bruna frog. Men cameleonklädslar ska passa ganska skapligt på en frog, tvärtom däremot går inte. Och jag tror cam passar bättre på en frog än vad gecko gör.

det går väl förstås att "uppgradera" frog till en cam-hybrid genom att sätta på en cam-ram, cam-sufflettfästen och så tror jag att cam-varukorgen funkar på frogchassit som det är.
  • Asereht
    murresnurre skrev 2011-11-08 11:16:29 följande:

Frogklädsel har aldrig funnits i brunt. Den fanns i marin, röd, svart, sand och aubergine. Har du tur finns det någon butik som har kvar.Annars är det begagnat som gäller.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se