• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kavat

Hur tror ni att man får bäst betalt om man säljer en Gecko?
    Delar på Tradera eller som en komplett vagn? Tillägger att chassi och handtaget är fint och tygerna är i superskick eftersom jag köpte nytt precis innan de slutade sälja det och har några andra vagnar att slita på här hemma. Hjulen är rätt slitna dock, så det är därför jag funderar på T...

• Noiis
    Kavat skrev 2011-11-05 15:00:43 följande:
    Delar på Tradera eller som en komplett vagn? Tillägger att chassi och handtaget är fint och tygerna är i superskick eftersom jag köpte nytt precis innan de slutade sälja det och har några andra vagnar att slita på här hemma. Hjulen är rätt slitna dock, så det är därför jag funderar på T...
    jag tror inte att du får så mycket om du säljer i delar... men om du inte känner att du har panik att bli av med den så testa att sälja vagnen komplett först och sen i delar om du inte blir av med den. Alt. lägger ut 2 annonser på blocket en på delarna och en på den kompletta för att se vad folk intresseras av!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-11-02 13:08:09 följande:
    Jag har varit till min butik och fått nya framhjul till min nya bee. Vilken skillnad det blev. Det visade sig att jag hade ett par som inte svängde runt, det var fruktansvärt, men nu är de utbytta och nu älskar jag att köra mitt bee igen
    Jag köpte vagnen i fredags, regestrerade in den på bugaboos sida, och såg ju redan samma dag att vagnen är precis från den tiden när hjulen inte var bra, så jag ringde till butiken, och de var 99% säkra att de redan bytt ut hjulen. Men vagnen var så trögsvängd så det var nära den åkte ut på blocket direkt alltså. Men idag när jag åkte upp för att klaga i butiken så stod de i princip och väntade på mig där, med en låda med nya hjul som de bytte direkt. Det visade sig att bugaboo hade ringt till butiken tydligen
    Grymt bra" Jag är dock lite besviken att det gick så lätt för annars kunde ju jag fått köpt den för att du tröttnat på de värdelösa hjulen.

Skämt åsido, jag vet precis varför jag inte har gått in i den här tråden på ett tag. Den ger ha-begär.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-11-05 15:00:43 följande:
    Lägg ut den komplett och lägg eventuella tillbehör bredvid samt erbjud även paketpris. Brukar vara absolut bäst enligt min erfarenhet. Jag skulle nog heller sälja på Blocket när det är en hel vagn
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-11-05 15:03:35 följande:
    Skämt åsido, jag vet precis varför jag inte har gått in i den här tråden på ett tag. Den ger ha-begär.
    Vad i all världen menar du? Drömmer
  • Sweetheartno1

Någon som vet något om suffletterna från barnpalatset ? Bra sydda ?

• the baby
    Sweetheartno1 skrev 2011-11-05 16:06:37 följande:
    Någon som vet något om suffletterna från barnpalatset ? Bra sydda ?
    Har aldrig sett någon på riktigt, men kollade på bilderna nu, och nä, jag skulle aldrig betala pengar för en därifrån. De ser inte så fina ut tycker jag, dvs i passformen. Mina hemmasydda ser ut att vara bättre, och då är jag inte helt nöjd med någon av dem...
  • Syster Norr

Nu behöver jag lite hjälp av er experter igen. Har gått igenom samtliga vagnar på blocket, ett par saker undrar jag om.
    Till vissa finns babyskydd med, samt fästen till vagnen. Babyskydd av märket maxicosi, går det att fästa i isofixfäste eller behöver man "bälta" babyskyddet varje gång?

På väldigt, väldigt många vagnar går att läsa att chassit är utbytt. Har det varit ett känt garantifel eller varför är så många chassin utbytta? Bör man vara orolig över om man köper en beg vagn som inte har utbytt chassi?

Och så ett tips, där fanns även en donkey till kalaspris.

Pokergirl goes Norrlandssyster
  • spigg
    the baby skrev 2011-11-05 19:28:14 följande:
    Har aldrig sett någon på riktigt, men kollade på bilderna nu, och nä, jag skulle aldrig betala pengar för en därifrån. De ser inte så fina ut tycker jag, dvs i passformen. Mina hemmasydda ser ut att vara bättre, och då är jag inte helt nöjd med någon av dem...
    Håller med dig, de satt ju riktigt riktigt dåligt! Så där satt vår första prototyp när vi sydde sufflett till Åsnan, skulle aldrig betala för något med så dålig passform.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Sweetheartno1

Såg en på tradera. En "liggande" den var inte på vagnen. Tycker kantbandet ser snett ut. Alltid bäst att fråga här !