• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    imaj skrev 2011-11-11 08:42:44 följande:
    Jag måste ärligt säga att jag aldrig förstått meningen med fotsack?! Varför ska man ha en sådan? Speciellt när man redan har åkpåse under. Antar att det är därför jag aldrig saknat någon hos varken Bugaboo eller Mountain Buggy.
    Jag tycker jättemycket om fotsackar, det känns som skalkläder ungefär där det yttersta lagret är för att stänga ute kyla och småstänk. Jag tänker att åkpåsen håller varmt och fotsacken håller tätt. Har inte haft någon till Buggan dock utan det var på gamla pansarvagnen när äldsta barnet var litet.
  • mini75

Stämmer det att cameleons swivelhjul är liiiite högre än froggens? Tyckte handtaget blev lite lägre när jag bytte.... och det var i så fall bra för jag är bara 2 äpplen hög

• Minnie7

Näpp, det gick inte att fixa lägesknapparna på stolsramen utan fick beställa en ny... Buhuuuu...

• Tant Pruselius
    imaj skrev 2011-11-11 08:42:44 följande:
    Jag måste ärligt säga att jag aldrig förstått meningen med fotsack?! Varför ska man ha en sådan? Speciellt när man redan har åkpåse under. Antar att det är därför jag aldrig saknat någon hos varken Bugaboo eller Mountain Buggy.
    *ställer sig på samma sida* jag fattar ju inte det är med parasoll heller *dukar för ruttna tomater* tycker bara dem är svaijiga, sitter värdo och solen skiner rakt ner i vagnen ändå... näää...
  • huggesmamma

Väntar bebis vilken dag som helst och har inhandlat en bugaboo cameleon black edition. Supersnygg!!! Ska bli så roligt att få använda den. Har köpt till en röd liggpåse för att bryta av med en färg.

Eftersom det närmar sig snötider undrar jag om det är nödvändigt att köpa till de större hjulen för den typen av underlag. Hur har ni gjort? Jag bor i stan och den enda gång jag är på landet är hos mina föräldrar. Är den svårkörd utan däcken? Det är ju en liten kostnad jämfört med att känna sig sig begränsad de dagar det snöar eller är snöigt underlag.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-11-11 10:32:57 följande:
    *ställer sig på samma sida* jag fattar ju inte det är med parasoll heller *dukar för ruttna tomater* tycker bara dem är svaijiga, sitter värdo och solen skiner rakt ner i vagnen ändå... näää...
    Fotsack/vindskydd kan jag förstå särskilt om man inte längre använder åkpåse men vill ha lite extra skydd (mer än filt) men parasoll, nä där är jag med dig!
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Fröken Småland

Jaspis: grattis till vagnen! När det gäller snöhjulen är det fifty-fifty, hälften tycker att de är helt onödiga och hälften tycker att de inte kan vara utan dem. Så köp du ett par innan de säljs slut så kan du sälja dem om du inte använder dem. De har bra andrahandsvärde

• RedTopaz
    FrökenFräken11 skrev 2011-11-11 07:21:44 följande:
    Bluetopaz: Aha blir det begagnat eller nytt :)?
    Hej!! Det blir en beggad till sjukt bra pris =). Hoppas bara att jag får Geckon såld.

Min son gjorde något otroligt dumt igår... Jag satt på Tradera och tittade och han undrade vad jag gjorde. Jag förklarade hur man gör och satt just då och tittade på annonsen på Frogklädseln som någon länkade till här, jag skrev in 800 i rutan och berättade ur man gjorde och hur budgivning fungerar. VARFÖR gjorde jag det!?? Ibland tror jag sonen är större än vad han är... Bebisen grät på golvet så¨jag gick och plockade upp honom. Senare på kvällen går jag in på Tradera igen och ser då att jag LAGT ETT BUD på denna klädsel!!! Sonen skulle bara prova att klicka som jag hade visat.... suck!! SNÄLLA, någon annan som känner för att buda över mina 800kr?? Jag betalar gärna mellanskillnaden men vill inte sitta med en klädsel för 800 spänn som jag aldrig kommer använda...
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830