• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-11-16 20:35:37 följande:
    Jag läste någonstans att man inte började tillverka/producera Frog förrän 1996! Modellen innan hette eg inte Frog utan bara Bugaboo eller något sådant. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock och jag vet ju inte om det stämmer. Jag surfar omkring och läser så mkt. *s*
    Det är ju det jag menar, det fanns inte ens frog 1991 så det kan ju inte vara ett sånt datum.
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-16 20:28:30 följande:
    Lindadjo, din frog med allt hemsytt är så fin att jag smäller av!!!
    Åh SkämsGlad tackar.
  • malo1234
    Lindadjo skrev 2011-11-16 19:48:38 följande:
    Nepp, inget årtal. Bara ett serienummer och en item code.

Eller jo, ett datum finns men jag är ganska säker på att det inte är produktionsdatum.
    20 december 1991.

Det står:

Conforme aux exigences de securite
    Decret no 91.1292, du 20 decembre 1991 -France
    Så står det på min också. Och, nu när jag kollar igen: "prEN 1888:2000". Men inget "Production date". 
  • the baby
    Lindadjo skrev 2011-11-14 17:04:12 följande:
    Jag tycker mina hemmagjorda reflexer är snyggast

Tillverkade av reflexband, kardborre och textil-lim. Avtagbara
    OJ vad jag reflexat min vagn nu! Enligt din idé, men jag tog självhäftande kardborreband, gick supersnabbt. Men jag köpte för lite reflex, måste ha fler! Har ju två vagnar till, och 8 st hittills på camen räcker inte känner jag. Skrattande

Tack för bra idé!
  • RedTopaz

Nu måste jag gå och kollamitt chassi om det stämmer att det är från 2009...
    Fick nostalgi och la in alla mina vagnar minus sulkys (tror jag?) i mitt galleri. 4 buggor, 3 brio, en P&T... Och så har jag kort haft en knorr Nizza, Babytravel (föregångaren till Amsterdam) samt två Sulkys också.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • JohannaL

Nyss köpt mig en bugaboo bee, funderar nu på om jag behöver babyinlägget tjejen e 4 månader, hur har ni andra gjort med den vagnen till den åldern?

=/ 

• mini75

Nu har jag fått punka på mitt däck. Är det svårt att byta slang själv? Har aldrig lagat en punktering förut....

• RedTopaz

Mitt chassi har inget datum tyvärr. Jag köpte hem en Elodie åkpåse cherry blossom från blocket. Stoppade den direkt i tvättmaskinen enligt tvättråden men allt foder hamnade i klumpar!! 450kr rakt ner i sjön! Svårt att reklammera utan kvitto...

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Sweetheartno1

JohannaL jag hade bara kört på en vanlig åkpåse!

BlueTopaz kasta in den i torktumlaren med tennisbollar ! Det borde göra susen !