• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Suuuck. Då får jag beställa vackra tyger av lindadjo när jag skaffar min frog kanske ? :)
    Drömmen är nog denimtyg till frogen med röda kantband!

• s07

Finns det en beskrivning av hur man svampar någonstans i tråden? Hur jobbigt är det på en skala!?

• Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-18 12:29:11 följande:
    Finns det en beskrivning av hur man svampar någonstans i tråden? Hur jobbigt är det på en skala!?
    Kan inte svara på det än, men jag har planer på att svampa både varukorg och liggdel med palett från panduro. Vi får se hur det går...och  när jag kommer mig för att göra det.

Jag använder liggdelen just nu, trots att den är blekt,och nu börjar jag nästan tycka att det är lite snyggt med den grå/lila färgen på den Ja, jag vet... jag har lite speciell smak....

• RedTopaz
    Fröken Småland skrev 2011-11-18 11:35:56 följande:
    Finns ingen färg som fäster på nylon i så låga temperaturer som tyget klarar.
    Det var precis det jag menade. Svampar man på färg torkar den in i syntettyget på utsidan men så fort den blir blöt igen så släpper färgen igen. Färgar man i tvättmaskinen sätter sig färgen bara på fodret som är i naturmaterial.
    Jag har sett en frog där ägaren sytt på nytt svart tyg ovanpå orginalsuffletten,det såg faktiskt helt ok ut..
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Linda: Kanske ska starta eget och sy vagnklädslar? ;)
    Hur går det med min suflett förresten? Är tygerna ok att jobba med?

• Lindadjo
    RedTopaz skrev 2011-11-18 14:30:39 följande:
    Linda: Kanske ska starta eget och sy vagnklädslar? ;)
    Hur går det med min suflett förresten? Är tygerna ok att jobba med?

Jo, det går framått. Jag har klippt ut delar och börjat sy lite smått. Det tar lite tid, Leo reagerade så mycket på 3-månaders sprutan han fick igår, så det blev inte nånting gjort då.
    Jag syr för jag tycker det är roligt, ska det bli ett jobb så tror jag glädjen försvinner.
  • RedTopaz

Just det, jag kom ju på att när jag tvättade vagnklädseln så var min 6 åring där och tryckte på tvättmaskinen så på/av- knappen sprack (han var sur på sin pappa.. härliga 6- årstrots!) Tänk om han råkade trycka på 60C då?? Jag ska faktiskt ringa till försäkringsbolaget och kolla om jag kan få ersättning för det.. a long shot.. men jag kanske har tur...

Det verkar som om jag kan reklammera Elodie- påsen hos Elodie bara tjejen jag köpte den av kan svara på var och när hon köpt den. Jag tvättade om den enligt rekommendation från Elodie och tumlade den med 3 tennisbollar men den blev inte ett dugg bättre... Enligt dem hade de aldrig hört talas om detta förut, men det var inga problem att reklammera så det undrar jag...

• RedTopaz
    Lindadjo skrev 2011-11-18 15:08:29 följande:

Jo, det går framått. Jag har klippt ut delar och börjat sy lite smått. Det tar lite tid, Leo reagerade så mycket på 3-månaders sprutan han fick igår, så det blev inte nånting gjort då.
    Jag syr för jag tycker det är roligt, ska det bli ett jobb så tror jag glädjen försvinner.
    Ingen brådska!
    Nej jag förstår vad du menar! Jag höll på jättemycket med bröllopsgrejjer förr och har varit toastmadame och tärna fler gånger än jag kan räkna typ, jag kan ALLT om bröllop och funderade på att starta eget. Insåg dock precis som du att det skulle förta det roliga..

YEEEEEY, försäkringsbolaget ringde tillbaka, jag får 1700kr i ersättning för klädseln =)