• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Mini75 det är inte så dyrt att gå till cykelbutiken om du inte kan. Men det är inte så svart alls. Köp en slang med samma ventil. Sedan kränger du av däcket tar ut den gamla slangen och sätter i den nya och kränger tillbaka däcket ! Och så får du inte glömma pumpa !

• RedTopaz

Jag har redan provat det dessvärre.. Fattar inte hur fodret kan bli så ihopklumpat?? Ingen som har en röd buggapåse? Dem kan man iaf lita på...

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Blondie 80

Men fy vilken otur Blue Topaz! Jag har lånat en elodie av några vänner, nu kommer jag inte våga tvätta den.

• JohannaL
    Sweetheartno1 skrev 2011-11-17 09:51:31 följande:
    JohannaL jag hade bara kört på en vanlig åkpåse!

BlueTopaz kasta in den i torktumlaren med tennisbollar ! Det borde göra susen !
    ska utomlands med vagnen, så åkpåse blir nog varmt,, =( frågan e om man behöver inlägget eller om hon fixar tt ligga där utan =/
  • bohusbebis
    JohannaL skrev 2011-11-17 09:59:40 följande:
    ska utomlands med vagnläen, så åkpåse blir nog varmt,, =( frågan e om man behöver inlägget eller om hon fixar tt ligga där utan =/

phil&teds liggdel (cocoon) ska väl funka fint i Bee:et, finns säkert fler... Kolla i Bee-tråden? Perfekt som extrasäng etc och har handtag så du kan bära med den. Har nog inte hört nån som är nöjd med bee-"liggdelen"
  • RedTopaz

Jag tror inte du behöver ha någon liggdel i om ni ska utomlands, blir nog varmt. Vi åkte med vår 10- månaders och hade med en Bee och han låg jättebra i den med bara en dyna under (selen är knölig att ligga på).

• RedTopaz

Seriously: eller så fick jag ett måndagsex, har aldrig hört någon annan klaga på den! Eller så har tjejen innan gjort något... Otur med både vagnens liggdel och åkpåsen... Blää

• Sweetheartno1

JohannaL då hade jag struntat i det. Min tjej är också 4,5 mån och hon skulle inte behöva en sån !

• Broadway

Fan fan! Jag som aldrig skulle köpa barnvagn igen är lite sugen på en cameleon. Kan ni tipsa om vad jag ska titta extra på om jag köper begagnat? Min bebbe har redan blivit 4 månader , hur är liggdelen? Vill gärna använda den några månader till innan det är dags att sitta.... Ni får gärna tipsa om varför buggan är så bra så att jag kan övertala mannen!

• Sweetheartno1

Broadway: min tös är 4,5 månad och har gott om plats kvar ! (7,2 kg, 65,5 cm) Det är det fantastiska med liggdelen !
    Jag är så nöjd med min CAM så det är inte klokt. Och så är det ju toppen om man skulle tröttna lite på en färg, ja då köper man bara en ny sufflett !
    Finns många bra saker att säga om CAM så jag vet inte vart man ska börja ! :-P