• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-17 22:39:29 följande:
    Å vad bra, det ni skriver om frogen- jättekul för köregenskaperna retade mig på camen.

Kan man maskinfärga en solblekt frogsuflett (vad händer med insidan??)
    Det går att svampa på färg på utsidan. Det är det flera som gjort, med någolunda bra resultat har jag förstått. Jag ska själv försöka mig på att svampa en varukorg och en liggdel.
  • Lindadjo
    JohannaL skrev 2011-11-17 08:44:36 följande:
    Nyss köpt mig en bugaboo bee, funderar nu på om jag behöver babyinlägget tjejen e 4 månader, hur har ni andra gjort med den vagnen till den åldern?

=/ 
    Jag köpte inte babyinlägg till min bee. Nu när jag använder den så har jag bara en åkpåse till min lilla 3-månaders, och där ligger han bra. Ser alltid till att spänna fast honom i selen i den vagnen iallafall. Så han inte ramlar ur....fast han är i påsen, man vet ju aldrig.
  • mini75

Jag färgade min frogsuflett, först svampade jag utsidan, det blev ok. Sen färgade jag insidan, den blev då ljusgrå - typ. Dessvärre släppte färgen jag svampat i tvätten . Det var inte värt det.

• Lindadjo
    the baby skrev 2011-11-17 20:41:20 följande:
    Hur ska jag förklara då? :)

Jag tog den mjuka delen av ett kardborreband, köpt på metervara, med självhäftande klister på, och klistrade dit reflexband, också köpt på metervara.  Och så klistrade jag dit en liten bit av den hårda kardborren i ena änden, så det ska gå att fästa reflexen runt någon del av chassit. Mätte så det skulle passa precis runt, på olika delar. Om du inte förstår så kan jag fixa en bild. Men det var ju inte min idé från början så jag tar absolut inte åt mig äran!

Jag är supernöjd, blev jättediskret och fint, och lillan drar inte av de som hon gjorde med de sk slap wrapsen.  
    Gillar också de reflexerna. Väldigt diskret. Man tänker inte ens på de, men de syns i mörkret *gillar*
  • Lindadjo

Jag har hört de som fixerat färgen med hårtork också, för att de inte vågat använda strykgärn. Har man värmeskåp borde även det funka för fixering.

• Noiis
    Lindadjo skrev 2011-11-18 09:32:50 följande:
    Jag har hört de som fixerat färgen med hårtork också, för att de inte vågat använda strykgärn. Har man värmeskåp borde även det funka för fixering.
    ah precis! så länge det är "hög" värme så räcker det ju. sen visst att färg kan släppa men allt ska inte släppa :-/ de låter bara helt knasigt och som att man antingen gjort fel med färgen eller att det var fel på själva färgen!
  • s07

Men om man slänger in frogens delar i maskin m färg, hur blir det då? Jag struntar i om insidan blir svart!:)

• Tant Pruselius
    YayasMami skrev 2011-11-15 11:09:45 följande:
    Förlåt mig men WHAAAAAT
    Men 12 åkpåsar???!! Det måste ju kosta typ 14 000 kr bara för åkpåsarna??? Hahaha tror jag ska visa min man det här när han klagar
    I always do