• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz

Det är inte min dag idag.. Nu är det slut på att köpa beggat, det blir bara fel ju! Beställde en ny liggdel, varukorg (solblekt), sommarsufflett, solskydd och åkpåse i rött från Bugababy nu och kidzshoppen. 3000kr varav 2000kr är helt onödiga (ny åkpåse och liggdelstyget). Mannen kommer inte bli glad... Jag som lovade att köpa en billig vagn..

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Ja Barnens Hus i Barkarby undviker jag helst..

• RedTopaz

Åååh, nu ringde de från Jollyroom och de kan hjälpa mig reklam era Elodiepåsen fastän jag inte köpt där, vilken service!!

• straw2008
    RedTopaz skrev 2011-11-17 09:34:17 följande:
    Mitt chassi har inget datum tyvärr. Jag köpte hem en Elodie åkpåse cherry blossom från blocket. Stoppade den direkt i tvättmaskinen enligt tvättråden men allt foder hamnade i klumpar!! 450kr rakt ner i sjön! Svårt att reklammera utan kvitto...
    Tyvärr blir elodie så efter ett par tvättar.... alla mina elodie har blivit så.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • RedTopaz

Straw:... Men den går ju inte att använda då! Det blir ju knöligt i ryggen på barnet och kallt på vissa ställen.. Men du har ändå köpt fler av dem alltså?!

• Broadway

Ingen som har tips på vad man ska vara vaksam på när man köper begagnat? Typ årtal man ska undvika eller vanliga problem? Har aldrig haft bugaboo innan.

• Minifeb

Babyproffsen i Barkarby rekommenderar jag INTE!! Beställde en bugaboo åkpåse hos dom som tog nästan 2 månader att få, och när vi väl fick den råkade dem dra dubbelt... Det tog TRE!!! Veckor för dom att sätta tillbaka dom pengarna på mitt kort, efter att jag varit tvungen att ge dom en papperskopia på mitt kontoutdrag att pengarna dragits dubbelt men ej kommit tillbaka... Det ska inte behövas då det syns i deras kassasystem och det känns ju inget vidare kul att behöva ge ut bort ett kontoutdrag... Om man vill ha en barnbutik som har bugaboo så rekommenderar jag Big baby i Häggvik, jätte trevlig butik med trevlig personal!

• the baby
    Mamma Tes skrev 2011-11-17 18:47:37 följande:
    Karma police: Hur har du reflexat? Jag fattar nog inte
    Hur ska jag förklara då? :)

Jag tog den mjuka delen av ett kardborreband, köpt på metervara, med självhäftande klister på, och klistrade dit reflexband, också köpt på metervara.  Och så klistrade jag dit en liten bit av den hårda kardborren i ena änden, så det ska gå att fästa reflexen runt någon del av chassit. Mätte så det skulle passa precis runt, på olika delar. Om du inte förstår så kan jag fixa en bild. Men det var ju inte min idé från början så jag tar absolut inte åt mig äran!

Jag är supernöjd, blev jättediskret och fint, och lillan drar inte av de som hon gjorde med de sk slap wrapsen.