• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jessicav

Hej, 

jag har varit här inne förr och rådfrågat er experter och behöver nog råd igen. Är mitt uppe i att bestämma mig för vilken vagn jag vill ha. Tycker om både bugaboon och uj buggy swift.
    Buggan har många fördelar men tycker den är lite dyr med alla tillbehör. Nu har jag dock möjlighet att köpa en begagnad för 5900 med parasoll (inga vinterhjul eller adapter o så). Den är från -07 och ser jättefräsch ut och handtaget glipar inte. Vet att iag -08 hade det felet.
    Till min fråga då, är det något mer man bör tänka på? Vagnen är ändå tre år gammal!
  • Jesli

Hej på er
    om jag ska köpa en bugaboo cameleon
    hon säger det är en 09:a men med gamla chassit ej det svarta
    vad skiljer dem åt?
    jag är helt ny på denna vagn
    behöver råd o tips
    kan inte åka och kolla utan måste få den skickad då vi bor så långt ifrån - törs jag det?

• Xst

Gamla chassit ersattes hösten 07 med det med "klämmor" så är det gamla chassit tror jag inte hon precis köpt det förra året för nog ingen affär som säljer dem ännu. Så tror hon bluffar om den. Hon kanske bytt nån del 2009. Har du annonsen?

Jesli skrev 2010-05-13 21:29:11 följande:
    Hej på er om jag ska köpa en bugaboo cameleon hon säger det är en 09:a men med gamla chassit ej det svarta vad skiljer dem åt? jag är helt ny på denna vagn behöver råd o tips kan inte åka och kolla utan måste få den skickad då vi bor så långt ifrån - törs jag det?
  • Jesli

Så hur vet jag om det är nya chassit, alltså 09?
    Som jag fattade på henne är nya chassin svarta och hennes i silver/alu
    det är alltså inte färgen som skiljer?

• Noiis
    Jesli skrev 2010-05-13 21:29:11 följande:
    Hej på erom jag ska köpa en bugaboo cameleonhon säger det är en 09:a men med gamla chassit ej det svartavad skiljer dem åt?jag är helt ny på denna vagnbehöver råd o tipskan inte åka och kolla utan måste få den skickad då vi bor så långt ifrån - törs jag det?
    ej det svarta? de e ju bara ldt. vagnar som har svart chassi.
    eller vad menar du?
    Kan du länka till anonsen?
  • mamma på vift
    Jesli skrev 2010-05-13 21:37:37 följande:
    Så hur vet jag om det är nya chassit, alltså 09?Som jag fattade på henne är nya chassin svarta och hennes i silver/aludet är alltså inte färgen som skiljer?
    Det svarta chassit finns bara på limited edition vagnarna dvs red, all black och all white.
    Annars är chassit aliminium färgat. Så det kan mycket väl vara en 09 om det har alumininum färgat chassi.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Jesli

SjukhusMamman jag inboxar dig, hoppas det är ok?

• imsa

hej,

ska ut och resa och funderar på att ta med vår bee. vi har den gamla been. någon som vet om den väger lika mkt som den nya? hittar nämligen inga viktuppgifter längre på den gamla.

jag upplever att vi inte kan ställa ryggen så rakt i vår bee, tjejen liksom halvligger när den är som mest uppfälld. ska det vara så?

• FridaLee
    imsa skrev 2010-05-13 22:37:59 följande:
    hej,ska ut och resa och funderar på att ta med vår bee. vi har den gamla been. någon som vet om den väger lika mkt som den nya? hittar nämligen inga viktuppgifter längre på den gamla.jag upplever att vi inte kan ställa ryggen så rakt i vår bee, tjejen liksom halvligger när den är som mest uppfälld. ska det vara så?
    ja den är så, det har de ju ändrat på nya bee så den har rakt sittläge
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21