• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Joddan skrev 2010-05-12 22:50:16 följande:
    ja, herregud. men det var ju jätte konstigt att dom la ner det tycker jag. antaratt det är den jag tänker på? och du var ju inte ensam att bli lurad där, var ju fler som polisänmälde.
    man önskar ju att man kunde få lite mer info om vem som köpte denna vagn...och vem som sålde.
    folk är så fula som gör så här.
    stackars den som köpte den här vagnen...
  • Ia 70
    Berit82 skrev 2010-05-12 18:12:25 följande:
    Kommer ni ihåg den misstänkta nya buggan på Tradera som det var en del snack om i tråden? Tydligen tog inte Tradera min anmälan på allvar... Stackars köpare.www.tradera.com/NY-BUGABOO-CAMELEON-auktion_3...
    Näe e det sant! Men jag som kollade upp det hela då jag tyckte att det var konstigt, dvs jag kontaktade butiken där det sas att den köptes i o de sa att de inte sålt en sådan kombination av vagn/klädsel + serienumret (jag frågade säljaren om det) inte stämde) Butiken där vagnen påstods ha köpts kontaktade också Tradera o talade om att säljaren inte uppgivit rätt info om köpställe mm. Enligt Bugaboo så kunde de på serienumret även säga att vagnen/chassit inte var helt nytt utan ett "äldre" chassinummer. All denna info fick Tradera av mig o butiken!! O så var det så...en bedragare!!
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Joddan

Fy vad dåligt av tradera tycker jag. De borde också ta ansvar när de fått så mycket information! Man slutar aldrig förvånas över hur elaka männskor kan va som luras så. LR75 vi var nog 10 personer som anmält! Trots de lades de ner, så dåligt. Vet inte om de andra fick tillbaka pengar av säljaren som jag fick till slut...

Silas 2009-03-03
  • imsel

Tack för era svar {#lang_emotions_laughing}
    Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen.
    Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp {#lang_emotions_wink}
    Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan..
    Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul.

Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra..

Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?

I april kom min bebbe
  • LillaMiss Piggy
    lego68 skrev 2010-05-12 22:40:43 följande:
    Hej! Har en bugaboo cameleon och undrar bara när ni bytte från liggdel till sittdelen, hur gamla var era bebisar då??
    Min dotter gillar inte vagn. Som bebis ville hon inte alls ligga i den.Provade att ha en kudde i liggvagnen så hon kunde titta ut och det gillade hon korta stunder. Var borta på semester och kom hem när hon var 10 månader och då fick hon sitta i sittdelen vänd framfåt. Vägrade annat. Men man får ju prova sig fram
  • FridaLee
    imsel skrev 2010-05-13 11:21:46 följande:
    Tack för era svar Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen.Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan..Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul.Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra..Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?
    Men kan du inte köra på en bee då, den kan ju ryggen bli lång på ( den är ställbar) och kan bli 59 cm lång. och typ en emmaljunga scooter som vinter vagn.
  • Mymemlan
    Tack för era svar Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen.Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan..Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul.Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra..Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?
    Min son är precis likadan och jag har just köpt en begagnad bugaboo cameleon. Han är 6 månader och 71,5 cm lång nu och benen är korta och ryggen lång. Det är typ 20 cm kvar ovanför huvudet och nedanför fötterna samma typ? Jag bor i Luleå, så här är det ju också mkt snö, men det finns ju vinterhjul. Men skulle vagnen mot förmodan inte fungera i vinter så köper vi en emmaljunga scoter :)
  • Amorficlya
    Tack för era svar Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen. Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan.. Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul. Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra.. Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?
    hej en grymt bra vagn med svängbart framhjul är Phil & Ted den har lång rygg min dotter på 4a sitter bra i den om vi är ute länge och hon skulle bli trött..  v Vi hade Ohil & ted som singel innan vi fick sonen å nu har vi den som dubbel sammtidigt som vi har Buggan till mini när hela familjen är ute =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Noiis

Bara av att läsa den tradera anonsen så tycker jag att man kan se att det inte stämmer Jag skulle personligen ALDRIG köpa en ny vara till de låga utropspriset, med den anvisningen som stod!
    Klart att man har rätt att hämta varan och kolla på det speciellt när det handlar om en så dyr sak!
    Trist att det e många som drabbas av sånna här saker detta är dock orsaken till att jag inte använder mig av tradera! Jag gjorde det under 2006 men ansåg inte att dom bakom tradera "skötte" det snyggt. och tydligen så gör det det fortfarande inte.
    Trist!

• LR75
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-13 14:40:43 följande:
    Min dotter gillar inte vagn. Som bebis ville hon inte alls ligga i den.Provade att ha en kudde i liggvagnen så hon kunde titta ut och det gillade hon korta stunder. Var borta på semester och kom hem när hon var 10 månader och då fick hon sitta i sittdelen vänd framfåt. Vägrade annat. Men man får ju prova sig fram
    men oj, hade ni liggdel tills hon var 10 månader? {#lang_emotions_surprised}

eller är det bara jag som missuppfattat? personligen älskar jag liggdelen för jag tycker den e så snygg och hade vår minsting godtagit den så länge hade jag jublat.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21