Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

stinamaria skrev 2011-01-12 22:46:49 följande:
    Ja, det är 20% på andra grejer men just vagnar och bilbarnstolar är jag för mig är 10%. har varit så i ett år iaf=) vilket suger för jag ska köpa UJ sedan och det hade ju vart gött med 20% då :P
    Tyvärr har de väl inte UJ?
    de har den där "kopian" (som jag kallar den ) "Easy walker" heter den väl?
    & du har rätt; kollade på enjoyguiden på nätet (inte köpt den i år eller förra året) & numer är det 10% på rullande enheter...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 07:08:16 följande:
    Jupp, det var jag! *räcker upp handen*

Det här svaret fick jag:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tack för ditt email.

Jag beklagar att dina Bugaboo Bee+ hjul slår fram och tillbaka. Vi tror oss ha funnit en lösning på det här problemet. Än så länge är den bara i pilotstudiestadiet och testas av vanliga konsumenter. Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+.

Om du är intresserad av att vara med i vår studie och testa lösningen så kan jag skicka den per post. Jag ringer dej då efter ca två veckors användning för att få din feedback.  

Först måste jag dock be dej om några uppgifter för din Bugaboo Bee+:

-       Serienummer chassi (160…)

-       TAG number chassi (X010…)

-       Serienummer stol (160… klistermärke på ryggstödet)

Snälla skicka också inköpsdatum samt vart vagnen är köpt.

Tack på förhand!

alltså... det här låter ju lite som att det är fara för att det blir jobbigt för dom som köpt de första Bee+ sen när de ska sälja? (precis som det diskuterats ang chassit/snapfästena på Cam+?) Att det är ett problem som dom själva skriver "Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+" känns ju större än problemet med Cam!
    Om det är ett väldigt vanligt problem så hade jag nog blivit besviken över att ha köpt en dyr Bee+ som man trodde skulle hålla måttet. För kommer det inte frågas om det vid försäljning sen (om man fått beställa extraplattor eller om man har den "nya" Bee+?`)
    Med Cam så ersattes ju skruven helt med popnit, alltså inte att de skickade ut en "lösnings-bit-i-plast-att-fästa".
    Fast å andra sidan så är ju Bugaboo väldigt bra, och kanske är problemet ganska obetydligt (eller?) och snabblöst/osynligt med dessa "plattor"? jag har ju ingen Bee så har ingen aning om hur den känns/ser ut i i.r.l
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2011-01-12 23:48:03 följande:
    Åh:( Imorgon ska min kära cameleon fixas inför försäljning. Inte kul. Men måste inse att det är dags. Dessutom tror jag det är bra just nu för det finns få på blocket här nu.
    Tror det är jätte-läge!!
  • Bellbox

ps ang Bee+ = eller blir det så att de tar in ALLA Bee+ med problemet (sen när de vet hur de ska lösa det exakt) & löser det på garantin så att det inte märks på vagnen alls så är det ju naturligtvis toppen!!

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 11:48:28 följande:
    De säljer fortfarande Bugaboo i Mölndal, köpte min Bee där i april förra året.
    ja bugaboo ja, men inte UJ (om det var det inlägget du menade)
  • Bellbox
    Steph skrev 2011-01-13 13:50:53 följande:
    jo jag har tjuv tittat lite på den...men jag antar att den kommer vara snoooor dyr...
    *harkel* ja säkert uppemot 14000 kan jag tänka :-O fy f*n egentligen; vår ena BIL med 4-hjulsdrift kostade 20 000 drygt :-O
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 13:53:42 följande:
    Jag svarade på detta inlägg där luscious konstaterade att Bugaboo inte stod med som leverantör på Mölndals Baby & Barns hemsida.
    aha
  • Bellbox
    miljarden skrev 2011-01-13 18:32:43 följande:
    Reparationsrapport: Har inte lämnat in min vagn än men pratade med en kompis som har gjort det, med samma fel som min vagn (handtaget glider). Hon fick sin lagad på cykelstaden i stockholm, för de har tydligen samlat på sig lite reservdelar, något som bugaboo själva inte vill sälja. Min kompis hade fått sin vagn perfekt lagad så nästa vecka ska jag lämna in min. 
    Vad bra !!
    Men gled alltså handtaget när det var helt låst och NU kan hon justera handtaget hur hon vill (alltså låsa det i alla lägen/längder) utan problem?
    Om det GÅR att lösa kan man ju tycka att Bugaboo kunde ha info att få tag på till dem vars garanti gått ut (att det går att lösa i många fall) och som har otur att råka ut för problemet? Kan ju tycka att Bugaboo borde vilja att deras vagnar ska rulla LÄNGE & slippa rykten om "dålig kvalité" (en eller några missnöjda kund/er kan sprida till ganska många har man ju märkt)
  • Bellbox
    Tosstess skrev 2011-01-15 13:36:06 följande:
    hej!
    Tankte hora med er bugaboo proffs harGlad
     Har haft min bugaboo cameleon i 2 och ett halft ar, dottern anvander den knappt langre men nu vantar vi andra barnet och jag har insett att sittdelen/liggdelen ramen inte gar att flytta  langre, de vita knapparna fastnar i intryckt lage. Sen sitter den som den sitter, man far anvanda vald och sta och skaka och rycka i den for att fa dom att "ploppa ut" igen. Bara for att det sedan ska fastna i ute laget och inte gar att trycka in igen.
     Jag har kollat i underhalsssetet och hittade silikon spray och petrolium fett.  Ar det nagot jag kan anvanda, och i sa fall hur smorjer jag in den? garantin ar ute  sen ett halvar tillbaka och det star inget om det i underhalls guiden.

Hoppas nagon vet vad man kan gora, man har ju lagt  ganska mkt pengar pa vagnen och vill att den ska fungera :S
    TROR att de som jag läst haft detta problem fått köpa nya vita pluppar via återförsäljare för typ 200kr... men kanske vet någon ett annat sätt? eller om det är något annat som är problemet?
  • Bellbox
    Tosstess skrev 2011-01-15 14:20:29 följande:
    Om reparationskitet ar "underhallnigns kitet" sa har jag det redan. Med pump, och trasor och silikon spray och det, men vet iten riktigt vad jag ska anvada och hur?
    Hittar varken vita plupparna eller ett separat reparationskit pa deras hemsida, hur far man tag pa dom grejerna? Bor i belgien utan bil sa forsoker gora det  jag kan via internet :)
    inboxa thj så kan hon nog råda dig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21