Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

s07 skrev 2011-12-06 00:33:55 följande:
    Lindadjo, HUR fick du tag på den orangea varukorgen??? Jag har en men den är verkligen solblekt ställvis. Tråååkigt.
    Arvegods från AnPa här i tråden. Nästan alla mina klädslar förutom den som satt på vagnen när jag köpte den, har jag fått från andra här på FL.
  • Lindadjo
    Sannaslim skrev 2011-12-06 15:07:34 följande:
    Halloj alla experter! Har några frågor angående camen, jag har köpt en begagnad och nu när jag plocka isär liggdelen för att tvätta den så hitta jag på träplattan en slags svart plastögla om ni fattar vad jag menar vad ska man fästa i den? Säkerhetsbälte? Kan man ta bort säkerhetsbältet som sitter fast på ramen medans man har liggdelen på eller vad gör man med dem? Ganska fult när de hänger och slänger. Undrar samma sak över bandet som sitter på handtaget kan man klippa bort det eller fyller det nån funktion? Tack på förhand om nån orkar svara
    Säkerhetsbältet som sitter i ramen går inte att ta bort, men på liggdelen finns det små fickor på sidorna där man kan peta ner banden, så de inte hänger och slänger.

Bandet på handtaget är mycket riktigt ett säkerhetsband, som man kan fästa runt handleden. Jag klippte bort det från min frog för bandet var så smuttsigt och äckligt. Men på en nyare vagn skulle jag låta den vara.

Vad gäller plastögglan i träplattan vet jag faktiskt inte, jag har en frog.
  • Lindadjo
    FrökenFräken11 skrev 2011-12-06 21:14:55 följande:
    Lindadjo: Vilka fina sufletter du sytt!
    Tackar och bockar.
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-12-06 22:15:25 följande:
    Ni som har / haft frog, funkar verkl camens varukorg? Den ser riktigt bred ut, (kollade på nya idag) o skjuter liksom fram...funkar det? Påverkar den körförmågan tro?
    Den ska inte vara bredare än frogens varukorg, men den är högre fram och bak. Påverkar inte körförmågan, men svårare att komma åt när man har liggdelen på.
  • Lindadjo
    Insomnie skrev 2011-12-07 12:50:07 följande:
    Jag hade åkpåse (Bugaboos egna) i liggdelen när dottern var liten. Jag la den delen som för större barn är från rumpan och ner till fötterna i liggdelen och den del av åkpåsen som är från rumpan och upp rullade jag ihop och la runt huvudet... Vet inte hur jag ska förklara bättre...

Googlade och hittade den här bilden:
    www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4908...
    Men...vilken fin bild du googlade fram
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-12-08 13:11:25 följande:
    HUR LITEN var han inte ! där... lilla L
    Jaaaa!! helt sjukt att han har varit så där liten! Tycker inte han har vuxit nånting, men nu fyller han ju hela liggdelen Han har nog vuxit ändå.
  • Lindadjo

Det blir fint sen med den röda liggdelen Blue Topaz ... men medans jag väntar på den så kommer jag använda min svarta tror jag... den hänger på tork nu efter en runda med Palett-färg. Oj, vad snygg den blev. Ser helt ny ut nu Drömmer

• Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 10:53:21 följande:
    Hur har ni bäddat i era buggor? Ska ha i mars så det kan ju vara snö och drivis eller sol och ljumma vindar - eller något mitt emellan. Ska inte ha åkpåse, så långt har jag bestämt mig och inte lammskinn. Men vad har man i botten av vagnen för att göra det varmt och mysigt? Har en windstopperoverall till bebisen.
    Svårt att svara på, precis som Tant Pruselius har jag haft lammskinn och åkpåse till mina killar födda i mars och april.
  • Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 18:07:26 följande:
    Har du haft overall i åkpåsen då? Och åkpåse + lammskinn samtidigt?
    Lammskinnet ligger ständigt och jämt i botten av vagnen, vinter som sommar. Overall eller inte beror på vädret. Jag har ju en bebis nu också, och milda dagar har jag inte overall på honom i åkpåsen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21