Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Lille Mammsen skrev 2012-01-13 22:35:44 följande:
    En liten fråga till    Dom som har Frog o vill ha Cam suffletter på sina vagnar behöver väl bara byta ut sina sufflett pinnar!? Eller??  Jag behövde inte byta ut mina sufflett fästen på min Gecko när jag skulle ha Cam suffletter  (bytte bara pinnarna...då fästena visade va samma)
    MvH
    på gecko är fästerna samma som cam, men bågarna får bytas.
    På frog är bågarna samma som cam, men fästerna måste bytas.
  • Lindadjo
    SophiaM skrev 2012-01-14 22:05:49 följande:
    Hur gör jag smidigast om jag vill rengöra swivellhjulen? Kan jag ta loss och lägga i balja med vatten och lite Yes, sen ha på siliconspray när dom ska tillbaka? Hur gör ni?
    Ta bort hår och sånt med en sprättare eller en liten nagelsax. När jag fick hem mina begagnade swivelhjul så satte jag faktiskt in de i diskmaskinen, och smorde sedan med silikonspray efteråt. Kanske lite väl extremt, men de blev rena iallafall
  • Lindadjo
    Dunderklumpen skrev 2012-01-17 15:09:30 följande:
    Är det någon annan här inne som upplever selen i Bee + som snäv?

Dottern är 81 cm och 12 kg men när hon har overall på sig sotter selen som slickad runt kroppen :/
    Inte jag, vet inte om det är du som är på fb med? Men min 8-åring får plats i selen på min bee+ denim.
  • Lindadjo

Alltså det här med kvitto, jag har inte kvar kvittot från när jag köpte min bee+ ny i affären för 2 månader sedan. Men det stod ju aldrig ens på kvittot vad det var för nånting, så den har bara försvunnit i mängden av kvitton som ligger i plånboken. Inte så bra faktiskt, men jag är säkert inte ensam om det menar jag. Skulle jag alltså inte kunna sälja min bee någonsin då, bara för att jag inte har kvittot kvar?
    Man behöver ju inte bli misstänksam bara för att alla inte sparar papper och dokument i fin ordning. Bara för att jag är en slarver betyder det ju inte att jag snott min vagn.

• Lindadjo
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 00:17:20 följande:
    Måste fråga er Bugaboo kunniga ; har ni hört talas om nån som haft problem med bumperbaren eller vad den heter, när vi använde liggdelen var det inga problem men när vi bytte t sittdel så är det som om bumpern är bredare än ramen och man måste liksom trycka ihop den Och verkligen KÄMPA för att få i den :(
    Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(
    Vi var och kollade andra grejer och testade då en ny bumper (tänkte vi måste köpa ny) och den klickade i hur lätt som helst! Vad kan ha hänt med vår? Varför var den så trög(bred!)? Är det något man kan reklamera? Har nån av er hört nåt liknande?
    300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?
    Det är en CAM.
    Det är ju för att du har remmen (med öglorna) runt ramen nu, den drar ju ihop ramen. Liggdelen hänger ju bara löst på ramen så att säga. Jag använder inte bumpern än. Hade den inte på liggdelen då jag tyckte den var ivägen, och än så länge när han sitter i åkpåsen så känner jag inte behovet av den.
  • Lindadjo
    ymmmi skrev 2012-02-28 11:58:14 följande:
    behöver hjälp, ska byta från liggdel till sittdel i dag opch tänkte mig ut i det fina vädret. nu har jag fått ihop ena ögglan, men får inte dit det på andra sidan.. Hur ska jag göra?
    har skämpat nu i evigheter. 
    Lägg den på sidan och tryck med ett knä som Straw sa, men glöm för all del inte att ta av bygeln, bumpern, om ni har den på.
  • Lindadjo
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 15:12:30 följande:
    Alltså det intressanta är ju att vi var i en butik och provade en bumper som klickade i hur lätt som helst.. Vår är fort. "för stor".. Hmmm
    Jag har 2 bumpers till min vagn, en äldre som var lite tuggat på, och en nyare. Den nya har lite annan utformning på sina vita knappar på sidorna. Den nya är sned, så den lättare klickar i, den gamla måste man trycka in knapparna på för att få ner den.
  • Lindadjo

Det är ju inte jag som är ett geni, det finns ju som sagt många andra vagnar som har sånt solskydd, jag har ju bara saknat det på bugaboon

Jag syr lite sporadiskt på beställning Månsi, men ligger inte på något stort tyglager, så är det nånting speciellt man vill ha får man skicka tygerna till mig så syr jag och skickar tillbaka
    Jag har ju några egna, som jag sytt till mig själv, men jag är så himla fäst vid de så jag vet inte om jag kan sälja någon av de

• Lindadjo

Lagt in lite bilder i bildtråden på min nya suffla med avtagbar solskärm... jag är lite kär själv

• Lindadjo

Om jag inte haft min bee som extravagn, och om jag velat ha ett billigare alternativ så hade jag helt klart, utan tvekan satsat på en Oyster från england. Swivelhjul fram, vändbar sits, lite mindre men ändå inte pytteliten, och härliga färger (eller tråksvart om man gillar det). Allt inkl frakt till dörren för 3000 kr.

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:19:03 följande:
    Någon som vet om det är fyskiskt Omöjligt att sy om  Cam sufflor till donkey?

Ingen aning, men vet att de är ganska mycket som skiljer de åt. Vad? Ska du skaffa donkey??
  • Lindadjo

Tror också man får ta isär delarna och göra om. Kan kanske funka. Det som blir svårt är väl flärpen, som ser rätt annorlunda ut. Antingen får man modifiera lite eller ha annat tyg, eller om det finns att få tag på samma tyg så köpa till lite. Eller så säljer du sufflorna och syr nya till donkeyn

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:37:17 följande:
    Lindadjo - U know me jag syr inte och vissa sufflor ligger mig alldeles påtok för varmt om hjärtat... jag är dålig på att sälja - bättre på att köpa

Jag menar den som syr ÅT dig, jag vet mycket väl att du inte syr min vän Kan till och med komma med lite kontakter på "kollegor" till mig som kanske kan hjälpa dig med sömnad, eller omsömnad till donkey
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:46:32 följande:
    åååååå...... du är väll den raraste ever - kan du inte höra med dessa "kollegor" om dem tror det är möjligt?om dem skulle ta sig ann det?....
    annars skickar jag ner en orginal tillsammans med alla femhundraelva andra till dig och en miljon kramar och pussar  
    Undra vad barnvagnsbutiken här skulle säga när jag kommer in med en halvsydd sufflett och massa nålar och börjar prova den på deras donkey? "Ja, alltså, det är väl okej om jag kollar passformen på de här suffletterna jag håller på sy om eller?"
  • Lindadjo
    mamma Linder skrev 2012-04-05 07:54:17 följande:
    Men visst var det så att CAM klädseln passade inte på drogen? Utan den blev för stor? Kanske bättre att köpa en CAM ram till frogen då, för det är ju lättare att hitta klädslar till CAM
    Jag har frog och jag tycker att cam-klädsel funkar rätt bra på den. Liiiite stor blir den, men inget jag tänker över, och då är jag ändå lite passformsfreak. Men det är ju absolut ingen dum idé att skaffa cam-ram till frogen, för den är ju lite större och räcker lite längre, och ändå får man frogens underbara körglädje.
  • Lindadjo

Det man ska tänka på, eller iallafall ska veta om, är att om man beställer vagnar från England, så är de flamskyddsbehandlade. Övriga europa inkl. sverige har förbjudit flamskyddsbehandling av barnvagnar, men inte england. Kan vara bra att veta.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21