Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Mynta skrev 2011-12-12 08:16:54 följande:
    Frågar här, ni brukar ju ha koll på det mesta. Skip Hop Saddlebag, har den utgått? Googlar och googlar, men hittar den ingenstans.
    Jag är inte hundra, men jag tror faktiskt den har det. Vet att många letar begagnade nu. Håller hååååårt i min!
  • Lindadjo

Ja, lammfällen är det bästa köpet jag gjort med. Vagnar och tillbehör har kommit och gått, men lammfällen är kvar. Har samma nu som jag haft till samtliga barn. Bara tvättat lite då och då, och den blir som ny igen. Min äldsta pojke fyller 8 år, och jag har så klart lammfällen i sittdelen, så länge de åker vagn. Helt suverän! Älskar den!

• Lindadjo
    Broadway skrev 2011-12-12 16:50:52 följande:
    Idag får jag hem min första bugga! Så spännande. Har haft 14 vagnar hittills, vissa underbara och andra mindre bra. Har sneglat på en bugga länge men bor på landet och det är väl inte optimalt. Nu har jag i alla fall köpt en begagnad som jag tänkte ha som extravagn, i bilen. Hoppas den är lika smidig som den verkar!
    Hur känns det än så länge? Jag hade sneglat på bugga i flera år innan jag äntligen slog till. Mina killar var för stora när jag väl fått upp ögonen för vagnen. Men när jag blev gravid igen så var beslutet redan taget. Jag behövde inte fundera på vilken vagn jag skulle ha.. utan det har jag planerat länge, långt innan jag ens blivit gravid, långt innan vi ens bestämt oss för att skaffa en till... ja, ni fattar
    Lillgrabben är snart 4 månader, och jag älskar min frog. Jag har tom utökat med ett bee+. Så nöjd med båda vagnarna.
  • Lindadjo
    Plly skrev 2011-12-14 12:37:38 följande:
    En rolig grej bara...den där BAS design buggan som fanns på blocket för ett tag som var helvit förutom framhjulen som var svarta vanliga?...Såg igår en tjej med en vanlig cameleon på söder som hade dom vita framhjulen...hehe. Såg lite lustigt ut...  (nån härinne?)
    Haha, de skulle ha bytt med varandra!
  • Lindadjo
    Ellabay skrev 2011-12-18 13:43:15 följande:
    Hej alla experter! Har en liten Fyndering och undran. För dryga veckan sen så plockade jag isär buggan för en ordentlig rengörning och smörj. Jag sprayade hjulen med silikonspray och mitt i all iver utan att tänka efter så sprayade jag snapspännena och chassit och nu har chassit börjat glida. Är det silikonsprayen som orsakat detta eller är det chassit som börjat krångla?

Jävligt surt må jag säga och dumt av mig!
    Låter som det kan bero på silikonet eftersom det kom efter det. Ta isär och rengör med rengöringsmedel.  Silikon går ju som tur är att tvätta bort, och då borde det ju gå att få det som vanligt igen.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-12-18 18:55:36 följande:
    Jag tror också att det beror på silikonet. Men jag funderar på hur man gör rent? Det har ju hamnat på insidan av profilrören i själva teleskopet Obestämd
    Jag vet ju inte hur cam funkar, det går inte att dra ut den helt förståss... hummm.... då kan det ju bli helt omöjligt rätt svårt att få rent ja.
  • Lindadjo

Tullsa på sittdel. Och funkar precis lika bra till liggdelen med så klart Älskar den här!

• Lindadjo
    HopeSoon skrev 2011-12-20 15:57:11 följande:
    Får man fråga vad du köpt för slags Tullsa, det verkar som att man köper till antingen sitt eller liggdel?
    Skillnaden är att den till sittdel har hål bak på suffletten så man kan få ut styret där på framåtvända vagnar. Men på en bugaboo spelar det ju ingen roll. Jag valde till liggdel för att slippa ha den extra "luckan" bak på suffletten. Båda två passar alltså.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21