-
Autosol?Joddan skrev 2011-02-14 09:28:57 följande:Det finns Rostmedel på typ bensinmackar som jag provade. Kommer inte ihåg vad det heter. Nått kort namn
-
Hejsan!
Jag får väl göra mig tillkänna här inne, eftersom jag precis lagt in en bild i bildtråden
Ni har säkert lagt märke till den fruktansvärt risiga och solblekta frogen som gick på Tradera för några veckor sedan? Det är iallafall jag som har köpt den. Chassit, och hjul är rengjorda och insmorda, och däcken är pumpade, den var faktiskt i bättre skick än jag hade förväntat mig, mest klädseln som är risig, men jag har tänkt sy ny klädsel till den, för jag tycker sånt är lite roligt
Nu har jag iallafall precis gjort min första prov-sufflett till den. Kommer även köpa in sufflettspännen till cameleon så jag kan variera lite.
Ja. Jag kan väl dessutom säga att jag har gott om tid på mig att fixa i ordning den här vagnen, för jag ska ha mitt tredje barn i augusti först
Mina 2 äldre söner åker inte vagn längre.
-
Och för att komma från dig så känns det lite extra roligt att höramamma på vift skrev 2011-02-22 19:49:47 följande:Lindadjo: jätte snygg sufflett!!! Så bra såg inte min första ut
Du som är den stora förebilden och idolen
-
Såg dina bilder i bildtråden, och det ser inte ut som du fäst själva tyget i suflettspännerna. Gör du det så hålls säkert suffletten bättre på plats. Jättefin vagn, härligt med helt ny. *lite avis, men bara lite*Sara E skrev 2011-02-22 19:13:54 följande:Hur ska sufletten vara monterad egentligen?
Har tryckt i bågarna i fästena, men när man ska ta sufletten framåt/bakåt så hoppar bågarna ur fästena (inte varje gång)
Och när sonen "slår" till på sufletten hoppar de ur,
Lite svårt att förklara hur jag menar.
Nån som fattar? Har jag monterat helt fel eller ska det vara så?
I inläggen ovanför var det jag ville komma fram till, att jag har ett mönster på dyna till P&T.
Det kanske bara går att göra om lite, har inte kikat på det pga att jag har sånt extremt grav. illamående. -
Tackar lilla frökenFröken Småland skrev 2011-02-22 19:32:14 följande:Välkommen hit Lindadjo! Toksnygg sufflett! Ser fram emot att se den färdiga liggdelen
Jag har allt hittat hit för ett tag sedan, men inte vågat skriva nånting... alla dumma frågor har jag ju ställt till dig på annat håll
Färdiga liggdelen kommer att komma, men det dröjer nog ett ganska långt tag.
-
Frogens varukorg är något mindre. Men det ska visst funka med camvarukorg på en frog ändå har jag hört. Och antagligen tvärt om med.fröken ida skrev 2011-02-26 19:01:58 följande:Nån som vet om det är samma varukorg på Frogen som på Camen? -
Phu! Skönt att få min kommentar bekräftad. Och det är så pass stor skillnad ändå?Fröken Småland skrev 2011-02-26 19:36:11 följande:Jupp, stämmer. Tror det är 18 liter resp 24 liter. Frogs blir lite liten på Cameleons chassi och tvärtom men det funkar. -
Det kan jag iallafall svara påJoiPoi skrev 2011-02-27 19:21:36 följande:Hej!
Kan man ha cams suflett på en frog?
Man kan ha en camsufflett på en frog OM man byter fästerna till cam-fästen. Men bågarna behöver man inte byta.
Jag har köpt en frog, och kommer köpa camfästen oxå, så man kan variera sig. De kostar 50 kr styck, så det är ju inte så fasligt dyrt. -
Nej, inte bågarna, bara fästerna. Fästerna gör visst så att det blir lite annan spridning på bågarna och att de kommer lite högre upp. Så använder man inte de fästerna så antar jag att sufletten inte sitter ordentligt, utan att den kommer se för stor ut. Pösig.JoiPoi skrev 2011-02-27 19:50:41 följande:Lundaadjo: så det är inte bågarna man byter? Bara fästet? Vad händer om man använder frog fästet och CAM sufletten? -
I learned from the bestFröken Småland skrev 2011-02-27 20:10:12 följande:Lindadjo: du är inte bara snygg, du är smart också!