Inlägg från: rosenkind |Visa alla inlägg
  • rosenkind

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:33:47 följande:
    *gillar att jag väntar på min röda bee+ suffla* Hjärta
    fast jag ska ha min lovely elodie blossom cherry i
    Elodie Blossom cherry är jättefin!
    Men jag ska ha en "pojkbugga"...det ser ni väl att det blir

Du är förstås jättenöjd med din Bee+, visst? Jag har velat så länge mellan Bee+, Cam och Swift men nu har jag bestämt mig
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:40:37 följande:
    det där blir kalas fint!
    Jag velar mellan cam eller frog...
    swift vill jag med ha, men inte förrän bebis är över året eftersom den bara är frånvänd (- enligt mig)

I Hjärta min/vår Bee+
    Det var just därför jag dumpade Swiften också! En röd frog har vi också, har nog varit supernöjd med den. Men skulle jag vara dig skulle jag köpa en Cam, mycket enklare att byta typ o hitta reservdelar till den. Men supervagnar är det
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Jag har en gammal frog och med den fick jag en ståbräda. Kan jag använda den brädan nu till en Bee+ eller måste jag köpa en ny ståbräda? Ser väldigt praktiskt ut med en sittpall på!

** carpe diem **
  • rosenkind
    bohusbebis skrev 2011-01-12 10:18:25 följande:
    Fast jag tror inte pallen går att sätta på den nyare ståbrädan...
    Nej, det gör den inte Hittade den på en nätsida men det står att den bara passar de äldre...
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Hej på er!
    Kan man ha snow wheels på Bee+? Jag trodde inte det men när jag läser på babytrader så har de snow wheelsen under accessories för Bee+... usch jag bara velar mellan Cam, Bee+ och Swift... Skulle helst ta Bee+ för den är förmånligast och behöver bara en cityvagn, MEN vill ju kunna använda den vintertid också. Om man kan han snow wheels på Bee så vore det optimalt! Men kan man isåfall byta ut alla 4 hjul?

Nån som vet?

** carpe diem **
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:13:53 följande:
    Tyvärr, det går inte
    Tänkte väl det också... för bra för att vara sant!
    Swift undviker jag helst eftersom man måste ha barnen vänt från sig...kanske blir det en Cam då...men känns liiite onödigt eftersom den inte skulle bli använd så mycket här hemma. Tycker EL är bättre för promenader eftersom den inte drar mot diket.

Kan man köra Bee på vintern? Vad tycker ni som testat?
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:26:33 följande:
    Många tycker att det funkar hyggligt, jag är dock inte en av dem. Kanske du kan behålla Emmaljungan som komplement?
    Jo, det kommer jag göra.. Men känns ju lite tråkigt iaf om man inte ska kunna använda sin fina vagn på vinterhalvåret
    Hur sitter småttingar i en Bee? Från vilken ålder kan de sitta i den? I Cam sitter ju småttingar så bra..
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:34:39 följande:
    Jag är inte representativ för genomsnittet men eftersom du frågar och jag är här så... Drömmer

Jag tycker att Bee är en riktigt lyxig sulky, absolut bäst i sin klass. Men det är och förblir en sulky som inte lämpar sig för de riktigt små eftersom den är alltför omysig, har dålig fjädring och saknar fotstöd om barnet åker bakåtvänt vilket jag vill att det skall göra väääldigt länge. För mig funkade den först i treårsåldern men riktigt så neurotisk är nog onödigt att vara

Som sagt, det är en enda isolerad åsikt men den är min och den efterfrågades
    Tack för dina svar!  Och jag tror ju faktiskt du har rätt...jag har lite samma känsla faktiskt...tråkigt men sant.
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-06 10:39:24 följande:
    Klart jag har rätt Drömmer En Cameleon eller en Frog är världens bästa vagn så jag rekommenderar dig att kolla åt det hållet istället, de går ju att komplettera med vinterhjul *älskar multifunktion*
    Har/hade en frog...men det blev skadad på vår sista semester så jag fick ut försäkringspengar...därför kliar det i shoppingfingrarna Frogen var vi supernöjda med och skulle vilja ha en lika bra vagn...o för att få det så är det väl Frog eller Cam...men vill köpa nytt den här gången...så det blir väl Cam. Jag lär knappast blir besviken
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Sjukhus mamman: Tack för dina åsikter!
    Min tjej blir 3 nu i mars och hon har inte åkt vagn på över ett halvår tror jag...just nu sitter hon på kälke eller i pulka om hon är lat (bor på landet ). När vi far på shopping går hon själv.
    Så vagnen skulle bara vara till bebis. Så jag tror det blir Cam + ståbräde....och vinterhjul.

** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21