Inlägg från: rosenkind |Visa alla inlägg
  • rosenkind

Bugaboo-tråd nr 21

Pepsi08: Tack till dig också! Missade dina kommentarer i brådskan!
    Eftersom vi varit så nöjda med frogen så är ju risken stor att vi blir missnöjda med Bee+ om fjärdringen inte är lika bra... Nu återstår det att bestämma färg

** carpe diem **
  • rosenkind

Ni som köpt er bugaboo i utländska webshopar, var har ni köpt?

Trodde äntligen jag hade bestämt färg...grå bas o svart topset (aningen tråkigt jag vet...tänkte köpa ett offwhite topset på samma gång )
    Gick in på babytrader o ser att de höjt priset med 100 eur De ger 50 eur discount men ff är priset alltså 50 eur högre...finns det nån annan webshop jag kan beställa från?

Lite irriterande för jag mailade t.o.m. babytrader och de sade att priserna kommer stiga in "nearest weeks"...och det svaret fick jag i måndags! Hade jag vetat att de skulle stiga så snabbt hade jag beställt redan då...
    50 eur är väl inte hela världen men irriterande...

** carpe diem **
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-10 18:19:28 följande:
    Kolla också www.pramworld.co.uk och ping-pong (minns inte adressen men googla). Ping-pong är en tysk webbutik som säljer Bugaboo även om det inte står på hemsidan, man får maila för offert.
    Jo, jag tyckte jag mindes det var nåt "skumt" med ping pong så jag mailade faktiskt dem.
    Pramworld blir samma pris i euro...fortfarande billigare än att köpa här hemma men men...
    Man ska inte fundera för länge
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Ping-pong har slutat sälja Bugaboo, fick just svar från dem.

Men babycare.nl verkar ju bra, bra pris och förmånlig frakt. Har nån av er handlat av dem?
    Frakten på en Cam och snowwheels var bara 26 euro till Finland

** carpe diem **
  • rosenkind
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    Tänkte bara skriva att jag har funderat likadant, men jag har bestämty mig för Cam. Har inte testat Bee (eller Bee+) men har haft en Frog o den var super... Jag tror Cam är bättre...men dyrare förstås.
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Sara E skrev 2011-02-11 10:53:28 följande:

Grattis till mig!
    Nyss skickat iväg en beställning på en Cam i delar på kidzshop.
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

Mörkblå eller den ljusare? Hade ju så gott som bestämt mig för grå/svart men nu började ju jag också fundera på grå/blå....men så har jag en ju-ju be som går i sand/rött...o den passar inte med blått...men har också bugaboos läderskötväska (den svarta, mindre)...den passar ju...oooh...I-landsproblem
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Sara E skrev 2011-02-11 11:07:19 följande:
     Gillar inte mörkblå nått vidare, så blev den ljusare blå. Tror den blir perfekt! Valde mellan den o rosa
    Den ljusare är snyggare Grattis till ditt köp

Ännu en fråga... Ni som har off-white topset, hur tycker ni det är? Blir det superljust i vagnen när solen lyser? Funderar om bebis vill sova där...men svart blir ju så mörkt o varmt... Men med tanke på att jag kommer ha en 3-åring också så är jag rädd att off-white inte är så smutståligt...
    Kanske blått skulle vara bra till kommande lillebror
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    the baby skrev 2011-02-11 12:43:37 följande:
    Nej, tydligen såldes den mellan 2008 och 2009 bara. Vi har lånat den av några vänner som köpte den tillsammans med sin vagn då.

Var det inte så att de inte uppfyllde säkerhetskraven?

** carpe diem **
  • rosenkind
    thisissarah skrev 2011-02-11 12:04:50 följande:
    Blir det för varmt att ha ett svart toppset i sommar? Även om vagnen står i skugga när lillan sover?
    Puffar eftersom jag själv är nyfiken

Upplever ni att svart toppset blir för varmt på sommaren/bleks snabbt?

Är off-white för ljust för bebis som ska sova och blir det snabbt smutsigt?
    ** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21