• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Leo och Elliots Mamma
    Ellisizza skrev 2010-06-15 16:07:26 följande:
    Ni som köpt bugaboo's sittdyna, har ni tvättat den innan ni börjat använda den? Tips på hur man tvättar utan att den blir knölig och ful?
    Jag hra tvättat min dyna i offwhite, det gick bra. Tvättmedel utan blekmedel å utan sköljmedel i 30 grader. Blev super fin å bra. Ej knögglig el så :) Men skulle inte tvätta den utan att den var smutsig dock..
  • sisterinlaw

Någon här som rest med Bugaboo Cameleon på Ryan Air-flight? Vi ska flyga när bebisen är kring två månader så det optimala är troligtvis att flyga med Cameleon-liggdelsvariant men det står att man bara får ta med stroller... Jag tänker dock att det snarast torde vara för att undvika monsterliggvagnar för Cameleon blir ju ändå väldigt liten ihopfälld.

Funderar på att köpa en Prampack att packa den i och då lär det väl knappast bli några problem.

Någon med erfarenheter? 

• Stargirl
    sisterinlaw skrev 2010-06-15 18:36:39 följande:
    Någon här som rest med Bugaboo Cameleon på Ryan Air-flight? Vi ska flyga när bebisen är kring två månader så det optimala är troligtvis att flyga med Cameleon-liggdelsvariant men det står att man bara får ta med stroller... Jag tänker dock att det snarast torde vara för att undvika monsterliggvagnar för Cameleon blir ju ändå väldigt liten ihopfälld.

Funderar på att köpa en Prampack att packa den i och då lär det väl knappast bli några problem.

Någon med erfarenheter? 
    Vi har flygit med våran Cameleon på Ryan Air, vi packade den i buggans transportväska och checkade in den.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-15 15:29:02 följande:
    Om det hade skavts av benen eller armarna eller nåt sånt så ja visst de känns ju som att det kan vara okej... men inte att den skavs av själva barnvagnen tyget e lixom "repat" så jag vågar inte använda camen utifall att det skulle spicka upp ännu mer!
    känns så förbannat trist då detta är 3je gången vagnen pajar och jag inte vågar använda den. och sist tog det 4a månader innan några delar kom!
    *sur å bitter*

Men denim finns ju inte längre... hur fasen löser man det då vid en reklamation?
    Jag har fått denim varukorg nu på reklmation så de har nog i lager...
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-15 19:08:28 följande:
    Vi har flygit med våran Cameleon på Ryan Air, vi packade den i buggans transportväska och checkade in den.
    Aha, checkade ni in den som bagage då eller gratis som vagn? Det är lite den skillnaden jag är ute efter nämligen med tanke på att vi flyger med handbagage (förutom ev. vagn då som ev. får medtas/checkas in gratis).
  • lilla sandra

Har beslutsångest. Har en cam med sandbas o svart sommarsuffla. Är nu på jakt efter ett parasoll, men kan inte bestämma mej för vilken färg. Hjälp tack.

• LR75
    Ellisizza skrev 2010-06-15 16:07:26 följande:
    Ni som köpt bugaboo's sittdyna, har ni tvättat den innan ni börjat använda den? Tips på hur man tvättar utan att den blir knölig och ful?
    tvätta den som vanligt, alltså enligt tvättlappen.
    det har jag gjort och min har inte blivit knölig. jag ha dessutom haft den i ett örngott när jag tvättat den för att inte få repor eller linande på tyget.
  • Emma Görander

ville bara dela med mig hur mycket jag älskar min Cam!
    var ute på promenad igår, lill tjejen somnade nästan direkt, och jag gick där och tänkte
    Gud vad jag älskar den här vagnen!Cool (har prövat två märken tidigare)

• Liafia

Slänger in en fråga här.
    Har en Cam och älskar den. Köpte även Bugaboos skötväska, den nya modellen, och HATAR den. Tycker den är trång svår att packa och komma åt saker i. dåligt med utrymme osv.
    Vad har du för skötväska till din Cam?
    Nu när dottern börjat äta och man ska ha med mat, flaskor, skedar, haklapp mm är det ett projekt att få ihop väskan känner jag. MÅSTE byta.
    Till vad???

• MissEllie

När vi var och beställde vår Cameleon försökte försäljaren "pracka" på oss den nya skötväskan i skinn för 2500 riksdaler och jag tyckte varken att utrymmet i den eller priset var till dess fördel.

Så även jag undrar som Pyssetroll, vilken väska använder ni?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21