• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 16:09:05 följande:
    Har hittat 2 olika krokar som tydligen skall passa på bugaboo:
    Ju-Ju-Be Barnvagnskrokar BeConnected Svart Tinkafu Barnvagnskrokar Vilken är bäst att ta? Någon som vet?
    Tinkafu ser ut att vara samma krokvariant jag har fast lite annat utförande.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • JessiWill
    Asereht skrev 2010-06-16 16:17:50 följande:
    Jag har J Hookz som är köpta fårn Kiwi-kids i USA. Köpte väska och lite annat därifrån för ett par år sen och då passade jag på att köpa sådana krokar också. Tycker de är jättesmarta och så är de rätt diskreta.

static.zoovy.com/img/kiwikidsgear/-/S/strap_o...
    www.kiwikidsgear.com/category/100_browse_by_p.../
    okej, tack så mycket för hjälpen
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • sweetlina
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 16:09:05 följande:
    Har hittat 2 olika krokar som tydligen skall passa på bugaboo:
    Ju-Ju-Be Barnvagnskrokar BeConnected Svart Tinkafu Barnvagnskrokar Vilken är bäst att ta? Någon som vet?
    ja har jujube connected o tycker dom e  toppenbra:)
  • humilis

Jag har jujube be connected. jag gillar de inte. de förstör ju vagnens fina utseende. Jag skippar skötväskan när jag har vagn och fyller varukorgen.

• Kavat
    Kavat skrev 2010-06-16 14:51:00 följande:
    Nu har jag inte läst tillbaks helt, så med risk för dubbelsvar.
    Är det vinmuttrar på Cams chassi så glider det inte. Är det snäppfästen så finns det risk att det glider, men de sägs ju att det ska vara löst med det helt nya chassit.
    Vingmuttrar skulle det ju stått. Vinmuttrar kan man göra som gravid! Skål
    Hannal77 skrev 2010-06-16 15:45:15 följande:
    Kajsa Kavat: Vet du när det helt nya chassit kom?
    Osäker, så låter det vara osagt. Som Stargirl skrev så var det "sämst" 07. Men det betyder ju inte att alla 07:or hade problemet...
     Sen är det  ju så att de gamla vagnarna säljs ju så länge butiken har kvar dem. Så det kanske till och med går att hitta en Cam som har de gamla snäppfästena fortfarande i butik?! Och då kan man med andra ord inte gå på inköpsdatum utan måste kolla chassinummer för att veta misstänker jag.
  • JoiPoi

HEJ!

Finns det nån "regel" om att barnet måste ha passerat en viss ålder för att byta från ligg till sitt delen?

• Läängtar
    JoiPoi skrev 2010-06-16 21:13:10 följande:
    HEJ!

Finns det nån "regel" om att barnet måste ha passerat en viss ålder för att byta från ligg till sitt delen?
    Min son är 3 mån och vi butte häromdan till sittdel. Nån annan här i tråden hade bytt vid 2,5 mån ålder och fått ok av barnläkare.
  • JoiPoi

Längtar: Oj, men de är så små
    Ska prova att byta... Sonen är snart fyra månader och försöker bara att dra upp huvudet hela tiden när han ligger ner.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21