• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Aprilia

Jag har en Oioi hobo, den är jätterymlig och matchar till vagnens färger

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • Aprilia

här är några bilder från när vagnen var ny:

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • Hannal77

Hej alla bugaboo-experter,
    Jag ska nu äntligen köpa min första vagn (begagnat) och har en fråga om chassi-problemen. Är det bättre att köpa en vagn med det gamla chassit för att undvika problemet eller ska man satsa på en så ny modell som möjligt? Tycker att priserna inte skiljer speciellt mycket mellan årsmodellerna så det gör varken från eller till!

Tacksam för er hjälp!

• piggelinlycka

Jag är också intresserad av att veta vilka skötväskor som ni andra har.
    Jag har precis köpt en all black edition och är såklart sugen på att hitta en snygg å praktiskt skötväska till.

Buggan har ju ett lite annorlunda handtag så frågan är även vilken skötväska man ska ha för att den ska sitta bra på och inte kana ner för mycket?

tex. Oioi hobo ser ju ut att sitta bra på plats.

• Asereht
    piggelinlycka skrev 2010-06-16 11:12:59 följande:
    Jag är också intresserad av att veta vilka skötväskor som ni andra har.
    Jag har precis köpt en all black edition och är såklart sugen på att hitta en snygg å praktiskt skötväska till.

Buggan har ju ett lite annorlunda handtag så frågan är även vilken skötväska man ska ha för att den ska sitta bra på och inte kana ner för mycket?

tex. Oioi hobo ser ju ut att sitta bra på plats.
    Skaffa krokar. Jag tycker personligen inte att någon väska sitter bra utan men det är min åsikt.  Jag har J-hooks beställda från USA vilka jag tycker är outstanding. Det finns ju en del sånt på marknaden nu, när jag köpte mina för ett par år sedan så fanns det inga här hemma. Nu har ju Juju be och tinkafu bla.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • YokohamaNr2
    sisterinlaw skrev 2010-06-15 21:13:24 följande:
    Aha, checkade ni in den som bagage då eller gratis som vagn? Det är lite den skillnaden jag är ute efter nämligen med tanke på att vi flyger med handbagage (förutom ev. vagn då som ev. får medtas/checkas in gratis).
    Jag svarar istället
    Har flygit många gånger med Ryan Air med vår Cameleon. Vi har också checkat in vagnen som bagage men INTE betalat för incheckat bagage. Det står ju att du får ta med dig en vagn gratis och de specifierar inte vilka vagnar de menar. Den ända gången det har varit lite problem var i Belfast men det var bara för att det var en otroligt sur gubbe vid incheckningen (ej Ryan Air anställd) Vi har som du också bara flygit med handbagage så det ska gå och säger de någonting är det bara att referera tillbaka till deras regler de specifierar alltså INTE att vagnen måste vara en sulky!

Vi har skiphop skötväskan till våran Cam och jag gillar den INTE men den var så pass dyr att jag är för snål att köpa en ny vi har den utan lock och det är totalt värdelöst
  • mamma på vift

Oioi Hobo, Ju ju be och Petunia tyckar jag fungerar bra till Buggan.

Oioi Hobo är rymlig och man får plats med det mesta.
    Ju Ju be kan man ju själv bestäma hur stor väska man vill ha beroende på modell. Har haft BeSmall och BeTween, i BeTween tyckar jag att man får plats med det som behövs för en dag hemifrån.

Petunia är favoriten just nu. Kanske för att jag inte haft den så länge. Den är något mindre än de andra men jag får plats med det som behövs för min 2-åring under en dag hemifrån dvs. blöjor, tvättlappar, ombyte, frukt, riskakor, majskrokar, spillfri mugg och mina saker (plånbok, mobil, nycklar, läppglans, vattenflaska)

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • HemmaHosSofi
    Hannal77 skrev 2010-06-16 11:12:37 följande:
    Jag ska nu äntligen köpa min första vagn (begagnat) och har en fråga om chassi-problemen. Är det bättre att köpa en vagn med det gamla chassit för att undvika problemet eller ska man satsa på en så ny modell som möjligt? Tycker att priserna inte skiljer speciellt mycket mellan årsmodellerna så det gör varken från eller till!

Tacksam för er hjälp!
    Jag valde ett äldre chassis för att slippa oroa mig. Har tidigare haft en vagn med det nya, och fick reklamera det.
    (Prutade dessutom ner det rätt fint, så jag var väldigt nöjd )
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Stargirl
    Hannal77 skrev 2010-06-16 11:12:37 följande:

Tacksam för er hjälp!
    Jag skulle säga så ny vagn som möjligt. De nya har inga problem med handtagen alls.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21