• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • BamMyMan

Hej!

Jag har en cameleon och min lille skrutt är 2,5 månad gammal.
    Han har inte riktigt kommit till ro i liggdelen, han har oftast sovit så länge det rullat men vaknat nästan genast vagnen stannat, och den senaste tiden även under promenaderna...

Nu har han dock varit förkyld så jag provade att byta till sittdelen och ha den i liggläge, men för att han skulle komma upp lite mer med huvudet och få lättare att andas.
    Och vilken förändring på bebisen!!! Nu sover han helt plötsligt flera timmar i vagnen och jag behöver knappt rulla den innan han sover!!
    Han verkar älska att ligga lite upp med benen, och om han råkar vara vaken så får han sitta i mellanläget och spana lite, det är han också toknöjd med!

Nu undrar jag om det är skadligt för en så liten bebis att redan vara i sittdelen?
    För från början var det ju bara tänkt som ett test under tiden han var snorig, men nu trivs han ju så mycket bättre så det vore toppen om vi kunde ha kvar honom i sittdelen, under förutsättning att det inte är skadligt så klart!

Någon som vet?

• Kajsan
    BamMyMan skrev 2010-06-14 22:37:23 följande:
    Hej!

Han har inte riktigt kommit till ro i liggdelen, han har oftast sovit så länge det rullat men vaknat nästan genast vagnen stannat, och den senaste tiden även under promenaderna...

Nu har han dock varit förkyld så jag provade att byta till sittdelen och ha den i liggläge, men för att han skulle komma upp lite mer med huvudet och få lättare att andas.
    Och vilken förändring på bebisen!!! Nu sover han helt plötsligt flera timmar i vagnen och jag behöver knappt rulla den innan han sover!!
    Han verkar älska att ligga lite upp med benen, och om han råkar vara vaken så får han sitta i mellanläget och spana lite, det är han också toknöjd med!

Nu undrar jag om det är skadligt för en så liten bebis att redan vara i sittdelen?
    För från början var det ju bara tänkt som ett test under tiden han var snorig, men nu trivs han ju så mycket bättre så det vore toppen om vi kunde ha kvar honom i sittdelen, under förutsättning att det inte är skadligt så klart!

Någon som vet?
    Det fungerar utmärkt, den är ergonomisk och funkar bra för babyns rygg.
    Jag fick ett klart JA av min barnläkare när min dotter var lika gammal som din.
    Jo just det!
  • han
    Hej!

Någon som vet?
    spännande, jag har samma problematik med min bebis som är 2,5 månad... vill också vetaDrömmer
  • Mumsi
    Mymemlan skrev 2010-06-14 22:32:48 följande:
    acta graco passar tror jag. :)
    Jag har en cameleon köpt nu 2010 och en acta graco sedan tidigare. Jag köpte adapter till vagnen och det ångrar jag inte, hur smidigt som helst att klicka på och av babyskyddet. 
    Det enda är väl att affären inte hade det i lager och jag var tvungen att be de beställa hem det, tog någon vecka. Annars finns det säkert att köpa på nätet också.  
  • Supersmurfen
    Mumsi skrev 2010-06-15 08:04:02 följande:
    Jag har en cameleon köpt nu 2010 och en acta graco sedan tidigare. Jag köpte adapter till vagnen och det ångrar jag inte, hur smidigt som helst att klicka på och av babyskyddet. 
    Det enda är väl att affären inte hade det i lager och jag var tvungen att be de beställa hem det, tog någon vecka. Annars finns det säkert att köpa på nätet också.  
    Jo det finns att köpa adaptrar på nätet, verkar ligga på knapt 500 kronor och det kanske det är värt.. Babyskydd lär vi ju köpa ändå så den enda skillnaden blir ju dom 500kronorna... Frågan nu för mig är väl om man ska våga sig på att köpa en begagnad vagn eller om man ska beställa en helt ny..
  • Fröken Småland

Om ni vill veta mer om bilstolsadaptrar så kolla in i FAQ-bloggen. Adress finns i TS

Asereht: Vilket ljuvligt gnagskydd du har virkat! *avis*

• Stargirl
    Hej!

Någon som vet?
    Ja du kan göra det. Buggans sittdel är väldigt skön för barnet och barnläkare har sagt JA till flera som frågat.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • StinaSM85

Jag måste bara fråga någon av er som har koll på läget! ; )  Jag har en Frog och vill byta min liggdel till annan färg, men kan tycka att de beg. Frog liggdelarna kan vara lite dyra med tanke på att de har några år på nacken medan jag kan betala samma summa för en nyare Cam.del. Fungerar Cameleons liggdel på Frogen eller blir den jätte stor? Enligt en säljare på blocket skulle hennes Frog liggdelar fungera på Cameleon, därför blev jag lite fundersam om båda modellerna fungerar på båda bågarna. Någon som vet? Tacksam för svar!

• Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-14 19:49:53 följande:
    Ni som har denim, har ert sittdelstyg skavts mot dom runda plast delarna på ramen? min som jag fick i dec har nöts så pass mycket att de e vita cirklar där plastdelarna e och har lixom nötts i tyget så de ser ut som om det skär in i tyget skit trist och jätte fult! jag e lite så där nojig över att de ska gå igenom helt i tyget eller att det ska spricka upp ännu mer!
    Var tvungen att kolla efter, aldrig tänkt på det...så anade att det inte var så... Jag har haft min sedan dec 2008 å sittdelen sedan febr 2009 å inget som skavts bort på sidorna alls. Däremot har det slitits där lillkillen har sina ben, men det e ju inte så konstigt. Känns som att du borde reklamera?!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21