• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hannal77

Tack för svaren (även om de kanske inte gjorde mig säkrare på mitt beslut Glad.

Stargirl: Ifrån när är chassit ok? 2008-2009?

• Tant Pruselius
    HemmaHosSofi skrev 2010-06-16 12:28:06 följande:
    Jag valde ett äldre chassis för att slippa oroa mig. Har tidigare haft en vagn med det nya, och fick reklamera det.
    (Prutade dessutom ner det rätt fint, så jag var väldigt nöjd )
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
    men hur "långt bak i tiden" får man gå då? Alltså när började problemet, va det från 08?
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-06-16 13:17:36 följande:
    Jag skulle säga så ny vagn som möjligt. De nya har inga problem med handtagen alls.
    Håller med!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    Hannal77 skrev 2010-06-16 13:45:26 följande:
    Tack för svaren (även om de kanske inte gjorde mig säkrare på mitt beslut Glad.

Stargirl: Ifrån när är chassit ok? 2008-2009?
    Alltså det kan jag inte svara på....det beror ju självfallet allra mest hur vagnen är använd än vilket år den är tillverkad. Men så ny som möjligt, det är det enda jag kan säga. I början (07) så var problemet som störst.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-06-16 14:08:10 följande:
    men hur "långt bak i tiden" får man gå då? Alltså när började problemet, va det från 08?
    Nu har jag inte läst tillbaks helt, så med risk för dubbelsvar.
    Är det vinmuttrar på Cams chassi så glider det inte. Är det snäppfästen så finns det risk att det glider, men de sägs ju att det ska vara löst med det helt nya chassit.
  • Hannal77

Kajsa Kavat: Vet du när det helt nya chassit kom?

• JessiWill
    Asereht skrev 2010-06-16 11:30:21 följande:
    Skaffa krokar. Jag tycker personligen inte att någon väska sitter bra utan men det är min åsikt.  Jag har J-hooks beställda från USA vilka jag tycker är outstanding. Det finns ju en del sånt på marknaden nu, när jag köpte mina för ett par år sedan så fanns det inga här hemma. Nu har ju Juju be och tinkafu bla.
    Måste bara fråga, vad för krokar skall man köpa? Tycker det såg jätte mycket snyggare så som din väska hängde, än va den gör på våran :)
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • sisterinlaw
    YokohamaNr2 skrev 2010-06-16 11:45:45 följande:
    Jag svarar istället
    Har flygit många gånger med Ryan Air med vår Cameleon. Vi har också checkat in vagnen som bagage men INTE betalat för incheckat bagage. Det står ju att du får ta med dig en vagn gratis och de specifierar inte vilka vagnar de menar. Den ända gången det har varit lite problem var i Belfast men det var bara för att det var en otroligt sur gubbe vid incheckningen (ej Ryan Air anställd) Vi har som du också bara flygit med handbagage så det ska gå och säger de någonting är det bara att referera tillbaka till deras regler de specifierar alltså INTE att vagnen måste vara en sulky!
    Tack för svar! Det låter lovande . Som den jurist jag är läste jag dock supernoga och noterade frasen 'En fullt hopfällbar sittvagn per barn får dock medtas utan extra kostnad' i deras villkor. Kanske en ny skrivelse- och hur mkt jag än vill tolka det till min fördel så är ju inte Bugaboo Cameleon med liggdelsinsatsen någon sittvagn. Dock tänkte jag att de kanske inte säger ngt om den är förpackad redan eftersom den inte kan misstänkas vara så mkt annat än en sittvagn baserat på storleken enbart.

Angående skötväskor: Jag kan verkligen inte hitta ngn jag gillar så jag har sytt en helsvart tygpåse med fack för blöjor och våtservetter samt lagt i ett portabelt skötunderlägg från IKEA. Ska åtminstone fungera första tiden när ombyten och dylikt inte tar så stor plats. 
  • JessiWill
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 15:54:34 följande:
    Måste bara fråga, vad för krokar skall man köpa? Tycker det såg jätte mycket snyggare så som din väska hängde, än va den gör på våran :)
    Har hittat 2 olika krokar som tydligen skall passa på bugaboo:
    Ju-Ju-Be Barnvagnskrokar BeConnected Svart Tinkafu Barnvagnskrokar Vilken är bäst att ta? Någon som vet?
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Asereht
    Jessiicaa89 skrev 2010-06-16 15:54:34 följande:
    Jag har J Hookz som är köpta fårn Kiwi-kids i USA. Köpte väska och lite annat därifrån för ett par år sen och då passade jag på att köpa sådana krokar också. Tycker de är jättesmarta och så är de rätt diskreta.

static.zoovy.com/img/kiwikidsgear/-/S/strap_on_umbrella_stroller.jpg
    www.kiwikidsgear.com/category/100_browse_by_product.190_stroller_accessories.stroller_hooks/
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21