• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • miisu

En snabb fråga till. Har en 08-dec cameleon den "säkra" handtaget? Om jag nu ska köpa en begagnad sådan utan kvitto och något händer med chassi(börjar glida) då gäller inte garantin?

• Supersmurfen

Har en fråga till, till er Bugaboo-bitna där ute...

Vad är skillnaderna mellan de senaste årsmodellerna? Tänkter på de senaste -09 och -10.. Något speciellt man ska tänka på om man väljer en äldre modell? Erfarenheter? Råd?

• Stargirl
    Näbbmusen skrev 2010-06-14 09:55:34 följande:

Jag måste reklamera mitt chassi nu när jag äntligen har ordnat så jag kan filma.

Min fråga. Är det någon som vet vad jag ska filma? Hur visar jag problemet?
    Jag har ingen aning :S

Vore toppen om någon som redan reklamerat via en inspelning ville dela med sig av filmen så jag kan få se hur ni gjorde.

Tacksam för hjälp!

Se till att ngn annan gör filmen medan du kör vagnen och visar felet.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Senap
    Supersmurfen skrev 2010-06-14 14:02:45 följande:
    Har en fråga till, till er Bugaboo-bitna där ute...

Vad är skillnaderna mellan de senaste årsmodellerna? Tänkter på de senaste -09 och -10.. Något speciellt man ska tänka på om man väljer en äldre modell? Erfarenheter? Råd?
    Ingen alls eftersom Bugaboo inte har årsmodeller. Den stora förändringen på chassit kom 2007 har jag för mig.
    My sugar is raw
  • Noiis

Ni som har denim, har ert sittdelstyg skavts mot dom runda plast delarna på ramen? min som jag fick i dec har nöts så pass mycket att de e vita cirklar där plastdelarna e och har lixom nötts i tyget så de ser ut som om det skär in i tyget skit trist och jätte fult! jag e lite så där nojig över att de ska gå igenom helt i tyget eller att det ska spricka upp ännu mer!

• Supersmurfen
    Shoegirl skrev 2010-06-14 16:51:24 följande:
    Ingen alls eftersom Bugaboo inte har årsmodeller. Den stora förändringen på chassit kom 2007 har jag för mig.
    My sugar is raw
    Jaha, så när folk på t.ex. blocket skriver att det är det nya chassit eller att den har nytt chassi så menar dom att det är den som kom efter 2007? ...bara lite förvirrad...
  • jean1
    Supersmurfen skrev 2010-06-12 09:22:17 följande:
    Vi väntar också barn till vintern så det blir säkert lite samma för oss ang. åkpåsen..
    Tusen tack! :)
    Kom ju på en sak som faktiskt varit oumbärlig för oss, adaptrarna till chassit så vi kan fästa babyskyddet på det. Dessa har vi använt jättemycket, det är så smidigt när man åker och handlar, åker till BVC osv. Så ett babyskydd och adaptrar som passar skulle jag rekomendera.
  • Supersmurfen
    jean1 skrev 2010-06-14 22:27:26 följande:
    Kom ju på en sak som faktiskt varit oumbärlig för oss, adaptrarna till chassit så vi kan fästa babyskyddet på det. Dessa har vi använt jättemycket, det är så smidigt när man åker och handlar, åker till BVC osv. Så ett babyskydd och adaptrar som passar skulle jag rekomendera.
    Jaha, är det det som de där adaptrarna är till för.. Måste man köpa ett speciellt bugaboo babyskydd eller finns det "vanliga" som passar till adaptrarna?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21