Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

yrväder skrev 2010-09-21 18:36:42 följande:
    stargirl

Inga fler nyheter på mässan? Om du nu inte får säga vad kan du väl säga om det kommer nåt iaf.
    Nej, "bara" Bugaboo Donkey....som är en singelvagn med många möjligheter. Thats all....Men många specials är att vänta under 2011. Ganska spännande sådana som inte visades på mässan.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    yrväder skrev 2010-09-21 18:55:41 följande:
    Men inga specials som betyder en till helt ny modell? Alltså förutom donkeyn? Ryktades ju om en offroad?
    Vad är Donkeyn om inte en rejäl offroad? Fortfarande samma bredd som på Cameleon dvs 60 cm men lite tyngre (pga de större hjulen)
    Annars inget annat nytt...men Donkeyn har en helt ny teknologi som gömmer sig på insidan. Tre klick och du har expanderat singeln till en dubbel.
  • Stargirl
    solouniko skrev 2010-09-21 19:54:19 följande:
    Stargirl vet du om de vanliga toppseten kommer att passa på Donkey? Allt annat låter ju tokigt men man vet ju aldrig
    Nope, inte alls. Både locket till liggdelen och sufletten är annorlunda utförmad.
    yrväder skrev 2010-09-21 19:38:31 följande:
    Ok, ja så kan man väl se det. Tänkte bara när dom pratade om två nya modeller, men dom kanske anser att donkeyn är två modeller i en.

Smart teknologi är det ju, men hundlådan är väldigt ful och jag tyckte den såg ut som en kopia när jag såg första bilden, inte alls lika avskalad som deras andra samt mer plastig än camen.
    Ingen hundlåda, de flesta packar sin vagn väldigt full, det är grejer överallt och nu behöver du inte ens en korg när du handlar. Bara lägga sakerna i korgen och sedan upp på bandet och betala. Varje dag förvarar vi saker i eller på vagnar på ett sätt som inte är säkert.
  • Stargirl
    mollan nu skrev 2010-09-21 21:51:45 följande:
    jag tycker hundkorgen är skitful, och det ser ut som sittdelen är pytteliten. Men ack så praktiskt!
    Fast ärligt talat tyckte jag frogen var ful när den kom den med. Och nu är den ju snygg!
    Sittdelen på Donkleyn  är faktist både längre och bredare upptill men smalare nere vid föttrna (där man inte behöver en massa plats)

Jag tror man vänjer sig, precis som du säger var looken på en Frog hemsk i början.
  • Stargirl
    solouniko skrev 2010-09-22 14:40:16 följande:
    Jaha så den kommer säljas som singelvagn och om man vill får man köpa tillbehör för att få det till en syskonvagn? Trodde det var en "syskonvagn" och då borde ju såklart båda delarna ingå tycker jag.. Men det var ju den summan vi hade förväntat oss ungefär så det blir nog ändå rätt bra
    Inte en syskonvagn. Det är en "Donkey" den blir vad du vill att den ska vara. Singel, dubbel, tvilling....
    Man köper den i singel utförandet och "bygger" på med vad man vill.
  • Stargirl
    solouniko skrev 2010-09-22 17:03:58 följande:
    Ja, men det verkar ju egentligen rätt rimligt Vet du ungefär när den kommer komma till Sverige?
    Ja, om ett år. Bugaboo gör en limiterad lansering, typ som Apple gör med sina Iphones. De börjar med USA, Spanien och Holland i första ronden.
  • Stargirl
    solouniko skrev 2010-09-22 17:09:01 följande:
    Åh, skulle ju behöva den i maj Obestämd Kanske får köpa nått skrutt eller köra med sele tills den kommer då.. Eller camen + ståbräda förståss det kan ju funka också.
    Fast USA, Spanien och Holland börjar i mars.... men då får du frakta vagnen själv. Internet försäljning är förbjuden....i början.
  • Stargirl
    jean1 skrev 2010-09-23 20:33:31 följande:
    En fråga... Är det snyggast med grå bas, svart top och rosa åkpåse eller grå bas, rosa top och grå åkpåse? *beslutsångest deluxe*
    Oj, allt är fint. Men skulle jag få välja så skulle jag nog ta kombon med rosa åkpåse.
  • Stargirl
    khrullet skrev 2010-09-24 19:50:31 följande:
    Hej alla ni bugabooexperter, Har följt denna tråd nu ett par månader och nu bestämt att jag ska köpa en bugaboo till min bäbis som kommer i februari.

Nu undrar jag vad ni anser är bäst, importera en vagn från typ nederländerna eller england (för att få ett lägre pris) eller köpa vagnen i en butik nära där man bor (bättre service om problem uppstår).
    När jag köper en vagn så har jag alltid valt en butik i Sverige. Tillbehör och annat krafs fyndar jag gärna på Tradera eller Blocket.
  • Stargirl
    Armani skrev 2010-09-25 16:51:24 följande:
    Ok, ingen annan skillnad? Är det på nåt sätt krångligt med den gamla, kan man hänga upp den då den inte används?
    Man kan hänga upp den när den inte används, men den nya är mycket lättare att knäppa av och på.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21