Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Duntoffla skrev 2010-09-03 18:41:34 följande:
    Hej tjejer

Nu är lillasyster ute och Buggan används lite mer igen. Funderar på att byta till annan färg på liggdelen. vet ngn vad själva klädseln för liggdelen kostar ny? Tillhör locket och sufflan toppklädsel? Känner mig som rookie på nytt
    Ja alltså liggdelstyget kostar 650 utan maddrass. 440 för varukorgen om jag inte minns helt fel.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    lissats skrev 2010-09-03 20:34:02 följande:
    Vart köper man åkpåsarna någonstans? Har tittat på både babyshop, bonti & kidzshopen. 

Ska man satsa på en från bugaboo eller ta ett annat märke?  
    Bugaboos egna sitter allra bäst och sitter som gjuten. Men även andra åkpåsar passar då Buggans bälten sitter på samma sätt som de flesta andra vagnar.
  • Stargirl
    Supersmurfen skrev 2010-09-06 07:58:09 följande:

Följer tråden lite från och till och här finns verkligen många bra tips! Så himla skönt att ha några att fråga när problemfunderingarna kommit till ytan..

På min cameleon så har den där runda silverplattan på ena sidan trillat bort. Handtaget går ju som ner till chassit och där allt går ihop är det ju svart och sedan sitter det en runt silverplatta på.. Är det någon som vet var jag kan få tag på en ny sådan???

Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
  • Stargirl
    Peter Pop skrev 2010-09-07 18:59:54 följande:
    Är nyligen ägare till en Bugaboo Cameleon All Black Limited Edition (skall inte ligga i den själv), får jag vara med att leka med er tro? Verkar finnas fullblodsproffs på Buggan här, så jag förlitar mig blint på alla tips och rekommendationer.

Med risk  för att det kanske finns skrivet innan och man är femtioelfte tönten med frågan men har ni möjligen några bra tips på åkspåsar till Bugaboo? Har haft en idé att under en kort period på ca 6-9 månader använda Bee Baby Cocoon. Den skall passa i liggdelen enligt barnvagns affären. Har inte provat eller sett kombinationen i verkligheten ännu. Men den verkar vara rätt så bra och med stöd för huvudet. 

Tacksam för tips och era varma rekommendationer  
    Jag skulle köpa den vanliga åkpåsen...den är behändigare och smartare köp då du annars ändå behöver köpa en åkpåse senare. Du kan ju göra vagnen lite "ljus" genom att köpa en off white åkpåse exempelvis. Annars blir ju den svarta fin till.
  • Stargirl
    jesste skrev 2010-09-09 23:54:42 följande:
    Hej!
    Satte på åkbrädan idag på min bugga men den hoppar ur hela tiden, någon som vet varför?
    Då kan den inte sitta rätt. Har du verkligen satt på adaptrarna på chassit?
  • Stargirl
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-11 21:52:10 följande:
    såååå snyggt
    Verkligen!!!
  • Stargirl
    bohusbebis skrev 2010-09-12 15:13:10 följande:
    Vart hittar man de där glada figur-åkpåsarna? Har bara sett grön å röd tidigare....
    De såldes som en special edition förra året. Kan finnas kvar hos några butiker. Om jag inte minns fel så fanns det ngt kvar hos Bonti i sthlm häromdagen.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 18:25:26 följande:
    Stargirl: När exakt är mässan? Och när exakt kan vi få en första rapport? Tungan ute
    Mässan börjar på torsdag, men jag vet inte hur det är med fotografering. Det kan finnas fotoförbud och då kan ju inte jag vara den första att bryta den.... men om det inte är det så hoppas jag kunna rapportera innan helgen. Gör det i bloggen som vanligt. Ni kan sen copy paste därifrån.
  • Stargirl
    han skrev 2010-09-16 10:37:44 följande:
    gomorn tråden hittade en rolig film med de som har designat donkey :) ni kanske redan har sett den...men det ser verkligen inte ut att vara 60cm

maman.blogg.se/2010/september/bugaboo-go-donk...
    60 cm är den....hundra 100% säker då jag mätt den själv med måttband....
  • Stargirl
    yrväder skrev 2010-09-15 16:50:30 följande:
    fast jag fattar inte. Om den är 74 i bredaste läget, så innebär det att sitsarna är max 37 breda, lite mindre tom eftersom 74 säkert är mellan bakdäcken. Om den då är 60 i smalaste läget med en sits på så är det ungefär 23 cm som går åt till den där hundkorgen.

Har för mig att sitsen på cammen är 45? och hela vagnen är ju 60 bred, så om det går bort ca 15 cm till stuff runtomkring så innebär det att sitsen är 22 cm på nya vagnen och det går ju bara inte ihop. Obestämd
    Det är lite mer komplicerat än så....det är nämligen så att på vissa ställen är Cam ramen för bred, ex runt höftena. Så man har gjort Donkey ramen lite smalare runt höftena samt att både fästena och själva klick funktionen på Donkey tar mindra plats. Donkey är 60 cm på det smalaste och 74 på det bredaste men det skiljer bara ngn cm på vissa ställen för barnets sittbredd, det är själva fästena som är smalare.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21