• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Infinite Joy

oops.... skickade för tidigt....

Någon som läst vetenskaplig fakta att skålad sittdel skulle vara bättre?

• straw2008
    Infinite Joy skrev 2010-07-14 00:34:35 följande:
    oops.... skickade för tidigt....

Någon som läst vetenskaplig fakta att skålad sittdel skulle vara bättre?
    tvivlar jag EXTREMT på faktiskt! VI o så imla många andra har ju fått sälja sin cam då man börjat använda sittdelen för barnet tokvägrar åka i den... ergonomisk för vem liksom? Kan väl knapast vara grgonomiskt för en 4-mån att ligga helt stilli 3h o sova med fötterna rakt upp i luften ?

VI bytte dock till en bee som vi älskar galet mkt Glad
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Infinite Joy
    straw2008 skrev 2010-07-14 00:43:39 följande:
    tvivlar jag EXTREMT på faktiskt! VI o så imla många andra har ju fått sälja sin cam då man börjat använda sittdelen för barnet tokvägrar åka i den... ergonomisk för vem liksom? Kan väl knapast vara grgonomiskt för en 4-mån att ligga helt stilli 3h o sova med fötterna rakt upp i luften ?

VI bytte dock till en bee som vi älskar galet mkt Glad
    Haha.... fast det avlastar ju faktiskt att ha benen uppåt. Men en 3-månaders kanske inte har tillräckligt långa ben för att knäna ska kunna böjas i sittdelen?!
    Jag sålde ju min också, men kan för allt i världen inte minnas om pojken gillade den eller ej.
    Been är även favoriten här.... dock den också såld, men eg. ren taktik från min sida. Sålde den när bee+ kom och så sa jag till sambon att vi köper en ny när vi behöver
  • julmusten

Mina barn har faktiskt sovit sina dagsvilor i vagnen sen de bada foddes, och lillfisen har ju da sovit i sittdelen sen han var pytteliten.

Nu sa har bada varit valdiga kraksbarn, och tvaan hade reflux sa jag forstar att det var skonare for honom att sova inte helt platt och med huvudet lite upphojt, men ingen av dem har klagat nagonsin. De klagade dock valdigt med liggdelen. Med ettan sa propsade jag pa liggdelen himla lange enbart for att det skulle ju vara sa, men hon tyckte inte alls om den.

I vilket fall som helst sa tror jag att det blir vad man gor det till. Och jag tror inte att det ena ar battre an det andra, bara annorlunda.

• MiaEd

Jag har en fråga.. Jag har köpt en frog och jag tycker innertyget är hemskt fult.. Någon här som har nåt tips på hur jag enklast byter ut det?

• mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-14 00:33:51 följande:
    mamma på vift: glömde fråga.... sover han aldrig på sida?

Någon som har läst v
    Jo ibland....då lägger han ena benet under sig, svårt att förklara hur det ser ut men han sover bra på sidan oxå!
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Infinite Joy
    julmusten skrev 2010-07-14 01:48:00 följande:
    Mina barn har faktiskt sovit sina dagsvilor i vagnen sen de bada foddes, och lillfisen har ju da sovit i sittdelen sen han var pytteliten.

Nu sa har bada varit valdiga kraksbarn, och tvaan hade reflux sa jag forstar att det var skonare for honom att sova inte helt platt och med huvudet lite upphojt, men ingen av dem har klagat nagonsin. De klagade dock valdigt med liggdelen. Med ettan sa propsade jag pa liggdelen himla lange enbart for att det skulle ju vara sa, men hon tyckte inte alls om den.

I vilket fall som helst sa tror jag att det blir vad man gor det till. Och jag tror inte att det ena ar battre an det andra, bara annorlunda.
    Nej, det är klart. Men det ena är kanske bättre för ett barn, medan det andra är bättre för ett annat. Mitt problem som nu ältats sista sidan är ju att lillkillen sover på mage i liggkorgen eller i cosmons sittdel, men att han inte sitter bra i sittdelen då den inte är skålformad. Bara att försöka komma på vad som är värt mest....
  • Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-07-14 09:53:01 följande:
    Jo ibland....då lägger han ena benet under sig, svårt att förklara hur det ser ut men han sover bra på sidan oxå!
    Tror att mitt mellanbarn också sov lite på sida. I UJ funkar det ju så det borde gå i buggan med... ?!
  • AnPa
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Vi tog bara av bågen ifall han var vaken och vi ville se honom. När de är riktigt små så ser de ju ändå inte längre än någon dm, men jag kan iunte svara för det då jag köpte min cam då sonen var 2 månader och bara använde liggdelen i 2 månader, MED båge.

Annars tog jag ibland av den ifall jag skulle lägga ner honom i vagen, ibland orkade jag inte och "lirkade" då ner honom från huvudänden. Vincent har alltid legat så i vagnen att vi har haft ögonkontakt ändå, långt ner kanske?

Men det är ju en smaksak, jag tycker att det är snyggare med bågen på och vi bor på 2 tr utan hiss så jag har burit liggdelen i den varje dag upp och ner och då har den fått sitta kvar när vi varit ute. Vet inte var jag annars skulle gjort av den? :P
  • AnPa

Måste få gnälla av mig lite. Jag är sååå sugen på en bee, har enorma cravings alltså! Haha trodde aldrig att jag skulle bli en "vagn-mamma". Det är mitt största intresse och jag vill ha många! :P Men till saken hör att jag tycker att det svider lite att lägga så mycket pengar på en vagn som jag ska ha som shoppingvagn och som vi ska ha på resor.

Jga tycker att gamla bee verkar ha bättre suflett och sen gillar jag att den har de där vingarna på sidorna (skyddande kant). Vår lille Vincent är bara 4 ½ månad och det känns med ombonat i den tycker jag.

Ni som haft bee och bee +, vad gör bee + bättre?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21