• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jean1
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Jag tog bort bågen ibland, ex när jag inte hade locket på eller när hon låg vaken. Kunde störa mig lite på att den gick precis över ansiktet (i synfältet) så man inte såg ögonen på dottern . Så, den var på ibland och av ibland!
  • Favvo
    jean1 skrev 2010-07-13 21:28:10 följande:
    Jag tog bort bågen ibland, ex när jag inte hade locket på eller när hon låg vaken. Kunde störa mig lite på att den gick precis över ansiktet (i synfältet) så man inte såg ögonen på dottern . Så, den var på ibland och av ibland!
    Ja sen behöver man väl ta bort den för att lägga ner bebisen?
  • Infinite Joy
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Jag hade den aldrig på.... inte locket heller.
  • Infinite Joy

Har ännu en fundering. Har för mig att det var när jag vände sittdelen utåt som jag började ogilla camen då jag hade svårt att komma över trottoarkanter, regnrännor etc. Har ni upplevt detta? Kan det ha varit så att jag hade feliställd fjädring på något sätt? Har för mig att jag brottades för att få runt vagnen till baksidan av huset också (grus).

Och förlåt att jag tjatar... hur sover era barn i sittdelen?

• mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 21:41:06 följande:

Har ännu en fundering. Har för mig att det var när jag vände sittdelen utåt som jag började ogilla camen då jag hade svårt att komma över trottoarkanter, regnrännor etc. Har ni upplevt detta? Kan det ha varit så att jag hade feliställd fjädring på något sätt? Har för mig att jag brottades för att få runt vagnen till baksidan av huset också (grus).

Och förlåt att jag tjatar... hur sover era barn i sittdelen?

Grodan har precis börjat vilja åka framåt, han blir 3 år i augusti. Jag tyckte att det var lite knöligt i början och funderade på att byta vagn, men nu har jag vant mig. Man får ändra körteknik lite tycker jag när man har sittdelen vänd framåt, tyngdpunkten ändras.

Grodan har nästan alltid sovit bra i vagnen, han hade en period vid 9-10 månader då han absolut inte ville sova i vagnen. Det gick över.

Så här brukar han se ut när han sover:

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • imsa

tjohhooo vad glad jag är idag! har letat som en tok efter den gamla fräscha blå färgen på både topp och basset. Idag hittade jag hos vår lokala babybutik som dessutom sålde ut bb-prylarna för 30%. Dock hade de bara topset kvar.

finns den klarblå i liggdelsbas? någon som har en bild på blå/blå och blå/grå?

• Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-07-13 22:30:52 följande:
    Grodan har precis börjat vilja åka framåt, han blir 3 år i augusti. Jag tyckte att det var lite knöligt i början och funderade på att byta vagn, men nu har jag vant mig. Man får ändra körteknik lite tycker jag när man har sittdelen vänd framåt, tyngdpunkten ändras.

Grodan har nästan alltid sovit bra i vagnen, han hade en period vid 9-10 månader då han absolut inte ville sova i vagnen. Det gick över.

Så här brukar han se ut när han sover:

Åååh, vad söt!!!
    Min kille ville åka framåt kring 1 år redan. Kanske inte skulle ha gett upp så fort. Har du bara haft bb?
  • mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 23:36:08 följande:
    Åååh, vad söt!!!
    Min kille ville åka framåt kring 1 år redan. Kanske inte skulle ha gett upp så fort. Har du bara haft bb?
    Har haft bugga hela tiden, hade dock en emmaljunga edge ett tag parallellt med buggan men den var ingen favorit vare sig för mig eller grodan. Jag vart mest sugen på att testa en och den såldes ganska snabbt. Grodan satt som en hösäck i den och blev arg när han kanade ner.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-07-14 00:24:09 följande:
    Har haft bugga hela tiden, hade dock en emmaljunga edge ett tag parallellt med buggan men den var ingen favorit vare sig för mig eller grodan. Jag vart mest sugen på att testa en och den såldes ganska snabbt. Grodan satt som en hösäck i den och blev arg när han kanade ner.
    Det är det som är mitt dilemma med. Älskar cosmon och tycker faktiskt att den är snyggare än camen..... men sittdelen är svårare att sitta i för lillen. Sedan vet man ju inte hurdan sittstil han har om ett halvår. Testade idag att ha 2-åringen sittandes (han åker inte vagn längre normalt) och han satt rakt och fint utan problem, 4 åringen hasade. Men när jag hade cameleon förut så kunde jag inte ha den helt upprätt då de hasade med den med iofs.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21