• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • madebyinferno
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-13 16:08:10 följande:
    Jag svarar ja på frågan om tvättning. det går super bra, men använd inte sköljmedel.
    och ja man kan köp ny klädsel men det beror ju på vilken årsmodell du har. jag skulle ta med vagnen till en butik och höra om dom kan hjälpa dig!
    Har ingen ännu, satt och kikade på blocket men de som ligger ute ser väldigt solblekta/skitiga ut och tyvärr så står det ingen årsmodell så jag kan ju inte försäkra mig om det finns klädsel att uppbringa INNAN ett köp i värsta fall

Skulle det vara totalt omöjligt att sy nya kläder till den själv om man inte är helt borta i syvärlden?! Sufflan blir väl inget problem om den är avtagbar men frågan är väl hur huvudklädseln ser ut och sitter osv... funderar
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 16:12:46 följande:
    Vi bytte från en city cross till en cam. Dottern har aldrig varit mycket för att sova i vagnen iofs, men det är nog mest för hon endast och alltid sovit på mage. Tycker inte det gick bra i city crossen heller, så vi bytte då hon inte var helt nöjd i förra vagnen. Vi fick prova en cam ett litet tag och hon verkade hur nöjd som helst och det har hon varit sen dess också.
    Sen att vi föräldrar också trivs bättre med den på i princip alla punkter är bara ett plus ;)
    Mm... har för mig att det var när jag vände på sittdelen som jag började ogilla camen. Hur sonen sov i den minns jag inte. Men på sida funkar väl?!
  • annat82
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 16:55:24 följande:
    Mm... har för mig att det var när jag vände på sittdelen som jag började ogilla camen. Hur sonen sov i den minns jag inte. Men på sida funkar väl?!
    Lite halvt på sidan tycker jag det verkar funka bra. Hon verkar iaf sova bättre än i city crossen, men tror det är mest för att den är trängre och hon ligger lite ihopböjd ungefär
  • Joddan

Jag bytte från Cam till Bee för sonen sov inget bra i cameleon... Sedan till UJ i vintras och nu en Bee+ som han helt klart sover bäst i. På rygg och mage eller sidan allt går!

Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Infinite Joy
    Joddan skrev 2010-07-13 17:12:52 följande:
    Jag bytte från Cam till Bee för sonen sov inget bra i cameleon... Sedan till UJ i vintras och nu en Bee+ som han helt klart sover bäst i. På rygg och mage eller sidan allt går!
    Been är vår bästa vagn genom tiderna. Men har sålt min, blir en ny när minsta är lite större. Nu blir det nog en cameleon istället för min cosmo. Sitter dock väldigt långt inne då jag gillar cosmon....
  • Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 17:00:42 följande:
    Lite halvt på sidan tycker jag det verkar funka bra. Hon verkar iaf sova bättre än i city crossen, men tror det är mest för att den är trängre och hon ligger lite ihopböjd ungefär
    Säkert individuellt. Mitt mellanbarn sover bra i cosmon då han kan välja sida eller mage, men han sover ju bara hemma nu under sommaren så det är viktigare att det funkar för minsta. Han sover iofs också på mage i liggkorgen som det är nu..... undra vad han tycker om att sova på rygg.

Typiskt iaf att fruugo hann höja priserna igen innan jag fick iväg min beställning. Frågade förresten vad som gällde ang. garanti och de fungerar endast som mäklare och är ej första ägare. Svensk lagstiftning gäller och garanti utgår.
  • imsel

Idag fanns det ju billiga igen..men med fleee

I april kom min bebbe
  • madebyinferno

Förresten, ni som har glidande chassin men ingen garanti kvar borde testa min makes lösning; klipp en bit, ca 3-4 cm av en bredare gummisnodd, öppna de vita snäppfästena som justerar styrets höjd och stoppa in en bit på varje sida, knäpp igen på önskad höjd och vips så blev iaf mitt glidande ett minne blott - värt att testa eftersom det inte gör någon åverkan på vagnen inför senare försäljning, det enda som kan hända är att de ramlar bort vid nästa höjdjustering men då är det bara att stoppa dit dem igen!!

A creative mess is better than tidy idleness
  • Infinite Joy
    imsel skrev 2010-07-13 18:47:49 följande:
    Idag fanns det ju billiga igen..men med fleee
    Alla var billigare i fm.

Det kommer ett nytt erbjudande inom 1 v trodde de, men visste inte vad
  • Favvo

Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21