Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Asereht skrev 2011-04-12 15:45:05 följande:
    Jag har heller aldrig gillat parasoll, till någon vagn. Kör heller med solskyddsnät eller skärm. Parasoll är i vägen, måste flyttas och får luft under sig. *ogillar starkt*
    *tar i hand* gillar inte heller...*ryser*
  • Tant Pruselius
    mammageno skrev 2011-04-12 20:41:05 följande:
    1 diskmedel o mjuk svamp Tvätta hela vagnen med detta. Var försiktig om det inte finns hjul på då viss smörj kletas ut över hela vagnen om du tar där..

2 autosol endast på aluminiumchassit och VIT plast, gnugga inte jättehårt och länge på samma ställe ta lite vatten på trasan, det blir jättefint och det vita kritvitt

3lackrengöring på aluminiumet endast

4 svart plast; back to blackvax men endast på matt svart plast, färgar annars. Polera upp glans i ytan. anv mycket lite åt gången.

Torka med lätt fuktad trasa allt med några droppar fin hudolja och torka sedan med en torr microfibertrasa.

Fråga gärna jag nästan önskar jag fick hjälpa, sånt är ju så kul!
    vart hittar jag autosol?
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 21:18:53 följande:
    Finns det denim bees kvar? Olalal! Saknar min denim cam lite
    *älskar min har du sett den i bildtråden? Har lillasyster lily kommit nu?
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 21:20:39 följande:
    En Bee blir det iaf! Och nu ska den få stanna. De är inge bra nov-mars och då kör jag swift. Men nu på våren-sommaren så gillar jag inte alls swiften... Suktar efter varje bee jag ser. Ny som gammal...
    jag älskar min (T's ) Bee - perfekt sulky till storesyskon.
    Hur har det gått med jakten på syskonvagn? Har ni flyttat nu?
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 21:31:13 följande:
    Ångrar bara att jag sålde min förra bee+ eftersom jag kom över den så billigt ny för 2999:-! Känns "surare" att betala 5900
    Förstår det, vilken färg var det på den? skulle döda för en bee denim... men men vad är väll en bal på slottet

så här ser den ut i dag , lite rött skadar aldrig
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 21:44:36 följande:
    Tant

Kollade via safari. Den ser ut att bli väl omhändertagen hos dig! Så fin med rött till.
    Denim är ju bara så snygg. Gillar nitarna med, lite rockigt .

Mamma geno
    Jo då! Har sd (tyvärr inga onda) var 3-4 min och varar drygt 45 sek. Men så har det varit senaste kvällarna. Slutar efter någon timma och ökar inte i intensitet tyvärr...

Kollar tradera!!! Såå sugen! Maken skulle väl tycka det är lite för tidigt eftersom skattepengarna inte finns än, mer än "lovat"
    jag vårdar den likt ett barn (kanske bättre )...

här är den bara snyggast men jag sparar på denna gudomliga suffla (gjord av lovely lindadjo) tills i sommar...

och här är den ju som du mins den

• Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 22:01:05 följande:
    Gillar både "orginalutförandet" och den pimpade varianten . Den kunde inte få bättre ägare
    I Hjärtait !!!

(hur går det för förra ägarinnan? Hon skulle få en liten till i aug?)
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-13 11:24:07 följande:
    Det ska jag göra! Lovis så sött! Hade det på "listan" också!
    och vi hade ju Lily på vår
    Joddan skrev 2011-04-13 13:27:27 följande:
    Sjukhus mamman

Men de finns ju ingen ramp? Jag har frågat en gång att bli förblisläppt och det blev jag "undantagsfall" sa han. Så de måste öppna alltså. Ska ringa sl och få skriftligt bevis. Men på sl center så var de rätt otrevliga och sa att det var stockholmsstad stadsdelsförvaltnings (??) problem. Men som sagt. När maken är med är de ok. Antingen bär han eller så öppnar han åt mig med kortet... Tänkte bara hur alla andra nacka/värmdöbor gör. Har ju bott på söder senaste 8 åren...
    har ni lämnat söder alltså? trivs ni i nya lyan?
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-04-13 14:36:28 följande:
    Fniss, va roligt med en liten stockholmsskildring! Blev en nostalgisk vandring för mig att läsa, bodde i g:a stan och jobbade på söder ett tag i livet (pre-barn). Det var tider det

Tant Prus, you got pm....
    Hjärta
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21