Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-04-04 07:20:33 följande:
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-03 23:01:34 följande:
     Det är du med Hjärta nja kunde va bättre Noa är dålig
    Neeej! Det som gick så bra
    dagens dizz !!!! Demon
  • Tant Pruselius

Mammageno - om du ska ha orange bas röstar jag för v-korg i samma och rosa el rött topsett ! SjukhuS mamman - brunbas m rosa topp lät gör nice !!!

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-04 15:00:00 följande:
    Tant Pruselius skrev 2011-04-04 14:56:33 följande:
    Mammageno - om du ska ha orange bas röstar jag för v-korg i samma och rosa el rött topsett ! SjukhuS mamman - brunbas m rosa topp lät gör nice !!!
    brun/rosa är banne mig bland de snyggaste jag sett faktiskt!
    det kan jag tänka mig, en jordgubbspralin!
  • Tant Pruselius
    solouniko skrev 2011-04-04 17:58:17 följande:
    DrömmerNär jag köpte min vagn så valde jag den gråa tråååkiga basen precis som många andra försgångsköpare Men jag tröttnade oerhört fort och bytte till brun, GUUD så mycket snyggare det är! Och ändå "praktiskt" och passar till alla toppar. Ja, kort och gott så ÄLSKAR jag min bruna bas

Men vill dock gärna ha orange också. Orange/rosa är ju snyggaste sommarvagnen ever Just nu kör vi brun/brun och det är superfint, andra favvosar är brun/rosa och brun/offwhite. Nu vill jag nog ha den nya gröna färgen tror jag, det borde väl också vara fint till det bruna?

Kunde inte hålla mig och packade upp min fiiina inplastade och oanvända liggdel och monterade den på vagnen, åh så mysigt och fint det blev 30 dar ännu till BF men äsch, storasyster får åka p&t tills det är dags. Men frågan är, HUR bäddar man den så det blir ombonat och mysigt den här årstiden? Den är ju helt gigantisk verkligen Milla som är 2 kunde ju ligga i den utan problem haha! Bäddningstips?
    vi har fårskinn i våran, och filt...
    tror även den nya gammelrosa är fin till den bruna, och orange !?
  • Tant Pruselius
    Insomnie skrev 2011-04-05 08:38:41 följande:
    Äntligen har snön försvunnit och gatorna sopas för fullt.. Gillar min Cameleon bara mer och mer.. En fråga dock, hjulskydd krävs ganska ofta, finns det? Har aldrig hört om det, hur gör ni?
    finns på gekås !
  • Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-05 10:34:23 följande:
    vad kul!
    oh nej vad jobbigt, där har vi nog det enda posetiva med att Noa har kräkts så mycket, han vet direkt och springer in till Toa eller tar en papperskorg. sen händer de olyckor. Han sprydde ner sin mormorsäng här i veckan. men då höll han på att kvävas för han vägrade "spotta ut i sängen"
    trevligt ämne Kräks 

sorry!!

Hörrni... tror inte ni att den gröna skulle passa till sand?
    jag inbillar mig de Drömmer 
    ååå Hjärtagull!
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-04-05 13:03:18 följande:
    Jag gillar fleece-topseten. Tycker faktiskt de är mer följsamma och nästan ser bättre ut, förutom ett jag köpt begagnat( som antagligen var feltvättat och krympt, det såg hemskt ut). Tycker inte det är fel att ha i vår. Tänkte byta till orange fleece snart
    mammageno skrev 2011-04-05 12:58:30 följande:
    Är fleecefärgerna mjukare/ mildare? Är det fel att ha Fleece nu i vår? Verkar så mysigt...
    Och jag tycker tvärtom, gillar canvas mkt bättre...
    men, smak sak
  • Tant Pruselius
    finbusen skrev 2011-04-05 13:23:06 följande:
    Mammageno: jag gillar inte regnskyddet alls. Tycker den tar stor plats i varukorgen trots att man viker ihop den. Dock har jag inte hittat något annat som sitter bra, några tips?
    jag kör på tullsas för sulky, funkar till liggdelen allafall, inte testat på sittdelen än...
    tror jag hört några som kört på brios så det ska oxå funka...
    AnPa skrev 2011-04-05 13:28:01 följande:
    Typ tullsa-liknande regnskydd sitter bra på sittdelen :) Har inte provat på liggdelen men skulle tro att det funkar på den med :)
    då funkar det till sittdelen oxå då, perfa
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-04-05 18:24:10 följande:
    Har också tullsas regnskydd till sittdelen, funkar utmärkt
    Bra att veta att det funkar till liggdelen också då
    Lindadjo skrev 2011-04-05 19:07:15 följande:
    Åh.... regnskydd har jag ju inte ens tänkt på... måste införskaffas.
    Jag har ett orginal (till cam men det funkar väll till lillgrodorna?) om du vill ha?!
    MissR skrev 2011-04-05 20:04:42 följande:
    Nu har vår lillebror äntligen kommit och jag har premiärkört vagnen=) helt underbar!!!!!

Men en fråga, om man har handtaget längst ut kan man "bumpa" vagnen i trappan då? det borde väl inte slita på fästena? Eller?
    grattis till lillebror !!!!
    modestyclara skrev 2011-04-05 20:44:23 följande:
    Jag har hört att man hellre ska hålla nedanför fästena om man måste bumpa vagnen i trappor men enligt instruktionsboken ska du inte bumpa alls... därför jag kör frog
    får man bumpa grodan hur mkt man vill?
    Insomnie skrev 2011-04-05 20:59:36 följande:
    Hade varit kanon om jag bott lite närmare men det är 45 mil dit... Inget ställe som säljer hjulskydd på nätet eller så?
    det finns det garanterat... bara det att dem är välldigt prisvärda (25kr tror jag att jag bet för mina) just där. Aldrig använt mina dock
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21