• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • solouniko
    Candra skrev 2010-03-18 21:30:26 följande:
    Jag vill köpa en ny färg på basen! Men vilken är snyggast? Är så less på den gråa, vill ha nåt "gladare".. 
    Har också haft grå bas ända sen jag köpte vagnen för ett par månader sen. Var verkligen spyyyless på den tråkiga färgen så nu är det bytt till den underbara färgen brunt Den är SÅ snygg och passar till i stort sett alla toppar, fast hundra gånger snyggare och "varmare" än grått. Har helbrunt nu och en offwhite åkpåse, till sommaren blir det rosa, gult och offwhite i omgångar skulle jag tro {#lang_emotions_dreamer} Brunt är INTE fult

Grattis till bebis livet från den ljusa sidan! {#lang_emotions_flower}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-18 22:37:09 följande:
    Äntligen har lillebror kikat ut! Skall snart rulla ut med nya vagnen men har en fråga...hur bäddar ni liggdelen? För jag har tänkt att jag skall ha åkpåsen bara i liggdelen och sedan så ha en fleeceoverall. Men nu så kom jag ju på att jag säkert kommer ha honom sovandes i den inomhus under dagen? tycker det är så behändigt med en rullande säng Men då känns det ju inte så bra att lägga honom i åkpåsen?? Herregud vilka i-landsproblem men har någon täcke och sådant i vagnen istället för åkpåse eller hur gör man?? Jag ber om ursäkt om min hjärna inte fungerar just för tillfället men det finns liksom ingen man kan diskutera sådana här saker med utan att den människan inte tror man är riktigt klok
    Det är ju bara att öppna åkpåsen och vika undan locket och ha på en filt på bebisen. Så gjorde vi.

Stort grattis till bebisen!!!
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Ia 70
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-18 22:37:09 följande:
    Äntligen har lillebror kikat ut! Skall snart rulla ut med nya vagnen men har en fråga...hur bäddar ni liggdelen? För jag har tänkt att jag skall ha åkpåsen bara i liggdelen och sedan så ha en fleeceoverall. Men nu så kom jag ju på att jag säkert kommer ha honom sovandes i den inomhus under dagen? tycker det är så behändigt med en rullande säng Men då känns det ju inte så bra att lägga honom i åkpåsen?? Herregud vilka i-landsproblem men har någon täcke och sådant i vagnen istället för åkpåse eller hur gör man?? Jag ber om ursäkt om min hjärna inte fungerar just för tillfället men det finns liksom ingen man kan diskutera sådana här saker med utan att den människan inte tror man är riktigt klok
    Grattis till bäbisen! Undrabrt Jag saknar redan den där lilla,lilla yttepyttiga bäbisen- (Luka e 6 1/2 mån redan)  Ser att du har fått idér hur du kan bädda redan. Hoppas att du finner ngt som passar er.

Och vi måste väll snart byta till "sittdelen". Luka e ju snart sju månader, men han har trivts så bra liggandes o ibland med kudde under huvudet...men han väger nu 8 1/2 kg. & vi märker också att han mer o mer vill sysselsätta sig i vagnen när han e vaken. MEN!! Jag älskar liggdelen!!! Har svårt att skiljas fr den faktiskt. Det enda dåliga har varit att det e så svårt att lasta under vagnen vilket e lättare med sittdelen. Nåja vilka problem Nu dax att packa ihop o gå till dagis.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Majomajo

Hur lång är garantitiden? Vi köpte vagnen i dec -08 och har problem med glidande chassi.

• SaraSelinda

2 år tror jag garantin är!

• Stargirl
    Majomajo skrev 2010-03-19 08:34:42 följande:
    Hur lång är garantitiden? Vi köpte vagnen i dec -08 och har problem med glidande chassi.
    2 år från inköpsdatumet.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Candra

Vad kostar en ny sittdel? Och vad är ett vettigt pris beg?

• Fröken Småland
    Candra skrev 2010-03-19 09:08:36 följande:
    Vad kostar en ny sittdel? Och vad är ett vettigt pris beg?
    Tja, 600 kanske för en populär färg såsom brun eller denim. En hundring mindre för andra färger. Nypris är 970 tror jag.
  • Fröken Småland
    Liten Mjau skrev 2010-03-18 21:40:50 följande:
    Funkar vekligen en FROG suflett på en CAM?
    Egentligen inte. Det går antagligen att klämma på den om man byter sufflettfästen men snyggt lär det ju inte bli {#lang_emotions_undecided}
  • Fröken Småland

Angående att bädda i Buggan; jag skulle haft åkpåsen i alltid och sen bara öppna påsen och lägga i en bomullsfilt de gånger man har den inomhus.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21