• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ellisizza

Hm, funderade på prasollet som jag köpte nyss.. Kan man ha det för att skydda mot lite lätt duggregn också?

Regnskyddet är så meckigt och känns onödigt när det bara regnar lite. Hade velat ha en footsack till buggan.

• Candra
    Liten Mjau skrev 2010-03-18 21:40:50 följande:
    Funkar vekligen en FROG suflett på en CAM?
    Har du sett den på tradera också? Funderade över samma sak =P
  • Ia 70
    Ellisizza skrev 2010-03-19 09:40:17 följande:
    Hm, funderade på prasollet som jag köpte nyss.. Kan man ha det för att skydda mot lite lätt duggregn också? Regnskyddet är så meckigt och känns onödigt när det bara regnar lite. Hade velat ha en footsack till buggan.
    Jag skulle i så fall satsa på ett "vanligt regnskydd" typ Tulsas (har jag) det e mjukt o smidigt istället för plastskyddet (me hate)
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Liten Mjau
    Ia 70 skrev 2010-03-19 10:13:50 följande:
    Jag skulle i så fall satsa på ett "vanligt regnskydd" typ Tulsas (har jag) det e mjukt o smidigt istället för plastskyddet (me hate)
    Jag har oxå användt mitt sulkyregnskydd (ja jag har en sulky, en brio race som jag haft som vintervagn för att inte smutsa ner buggan {#lang_emotions_embarassed}) det passar jätte bra
  • Ellisizza
    Ia 70 skrev 2010-03-19 10:13:50 följande:
    Då ska jag nog skaffa ett sånt! Jag gillar inte heller plastskyddet. Eller, jo det är ok om det regnar mycket men känns lite overkill om det bara duggar lite..
  • Fröken Småland

Hmmm, nu borde nog nya Bee komma till butikerna nästa vecka. Någon som fått något tillförlitligt förhandsbesked?

• livet från ljusa sidan

tack för alla grattis och tips!

Så självklara saker som ni säger men min hjärna fungerade verkligen inte....skönt att man kan räkna med er!
    Just nu har jag p&t-insatsen i bäddad med lakan när han är så pyttis och sedan kommer jag ha åkpåsen som ni säger och bara ha en bomullsfilt under för det känns lite svettigt med fleece. 
    En helt annan sak som jag såg på stan härom dagen, en som gick med liggdelen och den lutade verkligen framåt, som om bebisen skulle glida ner och ligga med huvudet nedåt. Är det ett vanligt problem att det kan bli så, eller hade han gjort ngt fel med liggdelen?
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-19 16:08:38 följande:
    tack för alla grattis och tips! Så självklara saker som ni säger men min hjärna fungerade verkligen inte....skönt att man kan räkna med er! Just nu har jag p&t-insatsen i bäddad med lakan när han är så pyttis och sedan kommer jag ha åkpåsen som ni säger och bara ha en bomullsfilt under för det känns lite svettigt med fleece.  En helt annan sak som jag såg på stan härom dagen, en som gick med liggdelen och den lutade verkligen framåt, som om bebisen skulle glida ner och ligga med huvudet nedåt. Är det ett vanligt problem att det kan bli så, eller hade han gjort ngt fel med liggdelen?
    Finsn barn som har reflux, då rekomenderas sådan ställning....Buggan är ju en av de enda vagnarna där du kan luta liggdelen. Kanske kan det varit ngt sådant?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • modestyclara
    tack för alla grattis och tips! Så självklara saker som ni säger men min hjärna fungerade verkligen inte....skönt att man kan räkna med er! Just nu har jag p&t-insatsen i bäddad med lakan när han är så pyttis och sedan kommer jag ha åkpåsen som ni säger och bara ha en bomullsfilt under för det känns lite svettigt med fleece.  En helt annan sak som jag såg på stan härom dagen, en som gick med liggdelen och den lutade verkligen framåt, som om bebisen skulle glida ner och ligga med huvudet nedåt. Är det ett vanligt problem att det kan bli så, eller hade han gjort ngt fel med liggdelen?
    geckon kan ha lit elutning åt fel håll på sin liggdel men inte så mycket...
  • Ia 70
    Ååå jag hade med lift i liggdelen när Luka var mindre: Hade det faktiskt tills han växte ur den för ngn månad sedan. Vart mer ombonat o lätt att lyfta ur.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21