• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Champagne77

SaraSelinda: det finns sele inbyggt till sittdelen - byt till den så kommer du även åt varukorgen LÄTT och dessutom kan man "dra igen" varukorgen, det tror jag inte du kan med din brio?? Dessutom har sittdelen högre läge än Brion, d v s barnet sitter mer rakt och trivs då mer att åka vagn länge . Dessutom fick jag även användning för det igår då lunchstället inte hade ngon barnstol. Sonen kunde sitta och äta i vagnen på yttersta läget - toppen .

• SaraSelinda

Tack för er hjälp, ni är underbara!! <3

Är en annan sak jag tänkt på lite; om det blir en sådan vinter som det var 2009/2010 nästa år, hur skyddar man bäst en 1åring då i vagnen? Ska man ha regnskyddet på då som "vindskydd"?

• Polarnochpyret
    Fröken Småland skrev 2010-03-17 12:07:12 följande:
    Haha, när jag väntade mitt första barn insåg jag inte att det faktiskt skulle komma ut ett barn, jag var så fokuserad på graviditet och förlossning. Så man kan inte förväntas vara fullutbildad redan innan man fått barn, tror det är många som gjort det misstaget att de bara har en framåtvänd vagn som inte alls känns bra sen när lille bebisen vuxit ur liggkorgen. Bee är en sulky, ingen barnvagn. Jag skulle absolut kollat på Cameleon eller en Frog om du kan tänka dig fast handtag. Finns inte att köpa nya i Sverige men i USA om du har kontakter där. De begagnade har antagligen ganska många år på nacken men kan vara jättefina ändå. Min är t ex från 2004 och den är i perfekt skick
    Sambon tycker att vi inte behöver någon ny vagn utan att vi klarar oss på vår, men jag anser att vi inte gör det ;) Dels för att vi har märkt av att vår tös är känslig gällande intryck. Då sa han att vi skulle sälja våran nuvarande vagn och köpa en bugga, men det vill jag ju inte heller.
    Älskar vår vagn vi har idag men det stora minuset är att man kan bara åka framvänt när man har sittdel. 
    Så mitt argument till sambon var att köper vi en bugga så är vi hel kittade sen gällande vagnar :D 
    Jag gillar ju idén om att kunna flippa styret över vagnen så då är det väl en cameleon vi får kika på. 
  • Miss Lau

Jag vet att det finns (har funnits?) en Bee tråd men eftersom jag inte hittar den testar jag att fråga er experter här istället. Har jag förstått det rätt, att man inte kan fälla ihop Bee om man har sittdelen vänd mot den som kör?

Jag håller på att bli tokig på att man måste ta av sittdelen på Frogen och tänkte att en Bee vore den perfekta vagnen att byta till, men sen förstod jag det som att jag ändå kommer få lov att plocka isär vagnen.  Och då är det ingen vits att byta, för oss.

• annlu748

Hej, hur gör man för att få till strandläget. Kan detta göras om barnet sitter i vagnen? Kan man göra det om ståbrädan sitter på?

• Stargirl
    Miss Lau skrev 2010-03-17 13:31:40 följande:
    Jag vet att det finns (har funnits?) en Bee tråd men eftersom jag inte hittar den testar jag att fråga er experter här istället. Har jag förstått det rätt, att man inte kan fälla ihop Bee om man har sittdelen vänd mot den som kör? Jag håller på att bli tokig på att man måste ta av sittdelen på Frogen och tänkte att en Bee vore den perfekta vagnen att byta till, men sen förstod jag det som att jag ändå kommer få lov att plocka isär vagnen.  Och då är det ingen vits att byta, för oss.
    Joho....det går utmärkt att fälla den med sittdelen vänd emot sig. Inga problem alls.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    annlu748 skrev 2010-03-17 13:33:16 följande:
    Hej, hur gör man för att få till strandläget. Kan detta göras om barnet sitter i vagnen? Kan man göra det om ståbrädan sitter på?
    Du måste ta ur barnet och ståbrändan.

Först tar du av sittdelen
    för över handtaget så du får de små hjulen fram
    Viker vagnen så de små hjulen fastnar i de stora (svårt att förklara)
    På med sittdelen och kör!
  • Miss Lau
    Stargirl skrev 2010-03-17 13:33:20 följande:
    Joho....det går utmärkt att fälla den med sittdelen vänd emot sig. Inga problem alls.
    Perfekt, precis vad jag ville höra

Då ska jag köpa en Bee på studs för jag är så trött på att inte bara kunna slänga in vagnen i ett stycke. Och säg inte att Bee är krånglig att fälla ihop.....för jag lastar vagnen i och ur bilen minst 4-5 ggr/dag.
  • Stargirl
    Miss Lau skrev 2010-03-17 13:35:33 följande:
    Perfekt, precis vad jag ville höra Då ska jag köpa en Bee på studs för jag är så trött på att inte bara kunna slänga in vagnen i ett stycke. Och säg inte att Bee är krånglig att fälla ihop.....för jag lastar vagnen i och ur bilen minst 4-5 ggr/dag.
    Fälla ihop med sittdelen emot dig gör du så här

Drar ryggstödet emot dig så den är paralell med handtagetoch Fäller ihop med knapparna på handtaget

När du har sittdelen ifrån dig så så har du ryggstödet paralellet med handtaget dvs i upprätt läge och fäller ihop med knapparna.

Det går i ett nafs.
  • Ellisizza

Tänkte jag skulle fråga er bugabooexperter om en sak {#lang_emotions_smile}

Jag köpte ett parasoll till min bugga idag men blev väldigt missnöjd. Har en cam och fästet sitter ju inte åt runt chassit. Det sitter jättelöst och glider nästan ner hela vägen. Så fort jag ruckar lite på vagnen åker det ner.

Ska det verkligen vara så här? I så fall lämnar jag tillbaka skiten! Någon som har en blid som visar hur det ska sitta?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21