• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HugoochVilma
    lolo21 skrev 2010-09-13 11:43:37 följande:
    Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?
    Vi får en nyföding i november/december. Har flera alternativ - åkpåse med fårskinn, åkpåse i fleece, ulloverall, tjockare overall. Sedan har jag X antal filtar att använda Skrattande.

Allt beror på hur kallt det blir i Stockholm!
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • lolo21
    HugoochVilma skrev 2010-09-13 12:09:18 följande:
    Vi får en nyföding i november/december. Har flera alternativ - åkpåse med fårskinn, åkpåse i fleece, ulloverall, tjockare overall. Sedan har jag X antal filtar att använda Skrattande.

Allt beror på hur kallt det blir i Stockholm!
    Åh det låter verkligen som du är väl förberedd Skrattande Är det bugaboos åkpåsar du har, eller passar även andra?
  • HugoochVilma
    lolo21 skrev 2010-09-13 12:25:30 följande:
    Åh det låter verkligen som du är väl förberedd Skrattande Är det bugaboos åkpåsar du har, eller passar även andra?
    Haha, ja jag är Miss Förberedd Flört! Ändå är BF 1/12 först, haha...

Jag köpte min bugga begagnad så då fick jag med 2 åkpåsar av den tjejen - därav 2 åkpåsar. Nej, det är One Tree Hill och ngt annat märke. Har privat båda i vagnen och de passar fint.

Filtar har jag kvar sedan sonen, + att jag köpt några fler. Filtar tycker jag inte man kan ha för många av!
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • lolo21
    HugoochVilma skrev 2010-09-13 12:28:41 följande:
    Haha, ja jag är Miss Förberedd Flört! Ändå är BF 1/12 först, haha...

Jag köpte min bugga begagnad så då fick jag med 2 åkpåsar av den tjejen - därav 2 åkpåsar. Nej, det är One Tree Hill och ngt annat märke. Har privat båda i vagnen och de passar fint.

Filtar har jag kvar sedan sonen, + att jag köpt några fler. Filtar tycker jag inte man kan ha för många av!
    Nej man kan inte få för många filtar, det är helt klart. Det har vi dock massor kvar här med sen sonen.

Aha men passar åkpåsarna i liggdelen? Tycker det skulle bli tjockt men det blir det kanske inte.. har ju en del åkpåsar också, bla en blå från bugaboo och en brun från 7Am. Men har bara använt dom i sittdelen till sonen, hade inte buggan som liggvagn förra gången.
  • Katjan
    lolo21 skrev 2010-09-13 11:43:37 följande:
    Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?
    Jag hade en åkpåse samt en overall till min pojk som föddes i slutet utav dec 08. Vi bodde i sthlm och det var kallt den vintern.

Tror att det är vanligare att barnen har det för varmt i en liggdel på vintern än för kallt... men det är svårt det där
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-09-13 11:50:48 följande:
    Förresten, finns den röda apan-figuren som filt åxå? Isåfall, tipsa gärna... Har sett color blocks-filt, men inte nån av de andra....
    Hittade, för 499:-... Men tipsa gärna om nån hittat nån beg el på rea. Billigare smakar alltid bättre...
  • annat82
    Katjan skrev 2010-09-13 12:49:07 följande:
    Är det ngn som vet ifall "Primus commuter mug" passar i mugghållaren?

www.fritidsportalen.se/product.asp?product=13...  <-- så där ser dom ut.
    Är ganska säker på att den ska funka i buggans mugghållare, har inte testat. Men jag har testat på den andra vagnen som har en väldigt lik mugghållare och där funkar det fint. Kan faktiskt inte tänka mig att det inte skulle funka.

För övrigt gillar jag den termosmuggen väldigt mycket. Tycker den håller värmen bra och så är den läcksäker :) Har till och med 2 stycker så sambon inte tar min lila och jag får ha den i fred ;)
    Nu fick har iofs en egen skötväska också så han inte rör till grejerna i min. Han är hemma 3 dar i veckan och jag 2 och han har en förmåga att röra till allt ;)
  • Mamma TN

mollan nu och Duntoffla: Tack för era svar. Nu blir det absolut att låna Akta Gracos babyskydd och köpa adapter. SÅÅÅ glad. Väntar min andra nu i oktober och ser fram emot att gör i iordning min gamla Cam.

Just det... Ska ju köpa ståbräda till sonen. Någon som har erfarenhet av hur det känns att köra vagn med ståbräda. Funkar det bra eller är det knöligt och tungt? Hur funkar det vid trottoarkanter o dyl??? Vi har en bit till dagis så tror att det kan bli lite tungt för honom att gå hela vägen...  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21