• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lolo21

Min cam är ju väldigt blå;P Om bebisen blir en tjej så vore det ju kul med lite mer neutrala färger, eller allra helst rosa. Men det kan jag ju inte köpa nu;P Men en ny suflett, vart kan man hitta snygga? Måste ju passa till mörbkblå då eftersom jag har det på liggdelen o varukorgen..

• Duntoffla
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    Jag har nyss köpt min adapter till vårt Akta babyskydd. Supersmidigt! Med förra barnet hade jag samma babyskydd men ingen Bugga och det var ett jäkla kånkande alternativt att hela tiden ta hela vagnen. Nu kan man ju smidigt göra kortare ärenden och slippa ta ur barnet ur skyddet.
  • Honey1982
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:33:17 följande:
    Hej experter!
    Vi är inne på en bugaboo just nu.. Men jag har lite frågor och det kanske går bra att fråga er?

För det första, vad är skillnaden på en Cameleon och en Frog?
    Jag tycker det ser ut som att vagnarna är ganska låga, min sambo är 185 cm, kommer han ha vagnen vid knäna..?
    Går sittdelen att få helt rak någon gång, eller ligger barnet skålat hela tiden?
    Min sambo är 188 cm och jag är 153 cm, vagnen funkar för oss båda trots den stora längdskillnaden
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Helene OSV
    lolo21 skrev 2010-09-13 07:53:56 följande:
    Min cam är ju väldigt blå;P Om bebisen blir en tjej så vore det ju kul med lite mer neutrala färger, eller allra helst rosa. Men det kan jag ju inte köpa nu;P Men en ny suflett, vart kan man hitta snygga? Måste ju passa till mörbkblå då eftersom jag har det på liggdelen o varukorgen..
    Varför kan du inte köpa rosa nu?

Brunt passar bra med mörkblått (fast jag gillar inte blått öht) eller nåt fint mönstrat tyg!
  • Noiis
    lolo21 skrev 2010-09-13 07:53:56 följande:
    jag tycker att rosa e fint till den blåa. eller offwhite! kolla på bugaboo.com där kantesta alla färger ihop
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • lolo21
    Helene OSV skrev 2010-09-13 09:59:57 följande:
    Varför kan du inte köpa rosa nu?

Brunt passar bra med mörkblått (fast jag gillar inte blått öht) eller nåt fint mönstrat tyg!
    Om det inte blir en tjej så vägrar mannen rosa;P

Brunt gillar jag också, ska nog kika efter något med brunt, kanske moln=)
  • lolo21
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-13 10:08:04 följande:
    jag tycker att rosa e fint till den blåa. eller offwhite! kolla på bugaboo.com där kantesta alla färger ihop
    Tack för tipset! Det ska jag prova=)
  • lolo21

Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 17:10:37 följande:
    Bohus, menar du Paul Frank? Dom finns nästan inte kvar då dom såldes som ltd förra året. Det var 4a som släpptes en röd en olivgrön en gul och en som heter color blocks. Color blocks finns kvar i handeln och säljs ihop med en filt och topset till Cameleon. Om du är intresserad av nån så skulle jag ringa runt till butiker. Möjligt att nån har nån enstaka kvar. Jag hade bara tur som fick tag på en.
    Förresten, finns den röda apan-figuren som filt åxå? Isåfall, tipsa gärna... Har sett color blocks-filt, men inte nån av de andra....
  • mossiman

Hej alla duktiga Bugaboo-ägare !
    Jag har en Cameleon 07 där de vita knapparna som man justerar sittdelen med har börjat krångla lite, ibland vill de inte hoppa ut på plats igen efter att de varit intryckta.
    Har läst tidigare här att det tydligen är ett rätt vanligt återkommande problem....
    Hur åtgärdar men det ? Byter man ut knapprna bara (finns visst lösa att köpa) eller måsta man byta ut hela ramen ?? Tacksam för svar : )

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21