• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Jossanjo

Förlåt att jag drog igång massa cravings för nya vagnar med min fråga om syskonvagnTungan ute

Småland, intressant spekulation, jag håller faktiskt med lite om den. Jag tror dom kommer ha kvar Camen som duovag, dom kan ju inte konkurrera ut sina egna modeller. Sen Bee+ är ett alternativ från nyfödd annars som på språngvagn och lite större. Så det som saknas är ju lite mer terräng faktiskt.
    När du säger MaClaren sulky, vet inte vad det är för vagn, men är inte det vad bee+ är?
    Gillar namnen du hittat på, har du mailat Bugaboo som tips, kan ju kräva gratis produkter som betalning resten av livet (många barn blir det Flört )

Stargirl, hoppas du får ta bilder...

jag blev verkligen så nyfiken nu då jag inte visste om att de släpper två nya modeller oxå.

• mamma på vift
    Mamma TN skrev 2010-09-12 20:02:11 följande:
    Sjukhus Mamman: Tack snälla för info!!! ...men visst fanns fleecesuffletten tidigare i både fodrad och ofodrad??? Jag tyckte när Jag käpte min Cam att alla andra hade fodrade suffletter???

Någon annan som har erfarenhet av hur Acta Graco babyskydd funkar med Cam, d.v.s. med adapter underrede? Smidigt eller bökigt? 
    Vi hade ett Logico S från Acta Graco och använde det med adaptern. Jag tyckte att det var smidigt att använda. man klickade på adaptern på chassit och klickade fast stolen. Tog högst 2 minuter att göra. Vi använde babyskyddet på chassit mycket, särskillt när man bara snabbt ska in och handla. Har bilder på babyskyddet och adaptern i mitt galleri.
    Home Is Where The Heart Is
  • Noiis
    Mamma TN skrev 2010-09-12 20:02:11 följande:
    Sjukhus Mamman: Tack snälla för info!!! ...men visst fanns fleecesuffletten tidigare i både fodrad och ofodrad??? Jag tyckte när Jag käpte min Cam att alla andra hade fodrade suffletter???

Någon annan som har erfarenhet av hur Acta Graco babyskydd funkar med Cam, d.v.s. med adapter underrede? Smidigt eller bökigt? 
    nja.... frog har fodrade sufletter. dom e quiltade och creme (?!) färgade innut i.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Jossanjo
    Mamma TN skrev 2010-09-12 19:15:03 följande:
    Har lånat ett babyskydd från Akta Graco, Logico S, och har förstått att man kan köpa ett underrede, adapter så man kan använda till vagnen. Någon som har erfarenhet. Är detta smidigt eller bara onödigt??? Har även funderat på att köpa babyskydd Besafe Izi sleep. Är det ett smidigare alternativ???

Jag är väldigt tacksam för svar. Är det några större skillnader på vagnen som jag har och Cameleon som man köper idag???
    Nu har vi inte haft samma märke men har haft adapter till vår Cam för Maxicosiskyddet. Så ang användningsområdet:
    En gudagåva är min åsikt, klick klick.
    Ibland har vi bara chassit med oss och bara haft bilstolen på, perfekt när man skall storhandla. Springa ärenden.
    Bebis sover och man vill inte flytta fram och tillbaks mellan stol och vagn.

Å jag kan inte tänka mig att det är svårare att klicka på den adaptern du pratar om mot dn jag har till min (dom ser inte likadana ut)
    allt som har med Bugga att göra anser jag (jag har bara haft barn i 3 mån.)har varit väldigt enkelt och logiskt i sin funktion.

Ang skydd så väger MaxiCosin så mycket mindre än andra skydd. var inne på Bsafe själv men ändrade mig då jag sett de olika stolarna. därför vart det mitt val. Så skall du köpa är mitt tips MaxiCosi.

Tror inte heller det är skillnad på en vagn från 07 från idag ang adapter ooch sådant men fråga proffsen om det.

det var mina tankar, lycka till..
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 20:27:53 följande:
    Sjukhusmamman: haha, nej jag menade att jag tar kulan för Stargirl när mäss-folket jagar smygfotografen
    haha jaaaahaaa ja men de kan jag oxå göra vi kan dela på de jobbet! (ja jag e lite trög haha)
  • ludicrous
    Hej experter!
    Vi är inne på en bugaboo just nu.. Men jag har lite frågor och det kanske går bra att fråga er?

För det första, vad är skillnaden på en Cameleon och en Frog?
    Jag tycker det ser ut som att vagnarna är ganska låga, min sambo är 185 cm, kommer han ha vagnen vid knäna..?
    Går sittdelen att få helt rak någon gång, eller ligger barnet skålat hela tiden?

• MiaEd
    LadyN72 skrev 2010-09-12 19:32:55 följande:
    Hej! JAg köpte en CAmeleon igår. När bytte ni från ligg- till sittdel? Hur gamla var bebisarna?
    5 månader, men hon kan sitta själv :)
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:38:20 följande:
    Det finns visst en Gecko också!? Vad är skillnaderna mellan vagnarna?
    allt finns i FAQ som du finner i TS.
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

*viskar det finns en bee och en bee plus oxå*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21