• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd
    ludicrous Vi har en frog (med en den cameleon tillbehör).. Min sambo är 181 och kan köra frogen utan problem, handtaget är inte nere vid knäna :D
  • MiaEd
    med en del cameleon tillbehör ska det så!
  • ludicrous
    MiaEd skrev 2010-09-12 20:48:36 följande:
    ludicrous Vi har en frog (med en den cameleon tillbehör).. Min sambo är 181 och kan köra frogen utan problem, handtaget är inte nere vid knäna :D
    Tänkte mer på att själva ligg/sittdel är långt ner :)
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 20:43:35 följande:
    allt finns i FAQ som du finner i TS.
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

*viskar det finns en bee och en bee plus oxå*
    Tackar! Ja jag kollade på hemsidan och förstod att frog var den mindre av dom iaf =) Men ett höj och sänkbart styre är ett måste för oss, då jag e 170 cm =)  Jag är inte så förtjust i Bee, tyvärr :)
  • modestyclara
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:55:15 följande:
    Frog och gecko är gamla vagnar! mao säljs inte längre. Gecko är minst, sen kommer frog. både frog och gecko har fast handtag mao. ni kan inte höja sänka vagnen.
    Cameleon är nyare och finns i handeln, den har höj/sänkbart handtag och är störst av vagnarna.
    Nej vagnen är alltid ergonomisk, annars skulle vitsen med en ergonomisk sits försvinna

Mer info finns som sagt i FAQ men det låter ju som att de e en cameleon ni ska ha med tanke på längden.

Tackar! Ja jag kollade på hemsidan och förstod att frog var den mindre av dom iaf =) Men ett höj och sänkbart styre är ett måste för oss, då jag e 170 cm =)  Jag är inte så förtjust i Bee, tyvärr :)
    jag är 170 och kör frog Hjärta
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:55:15 följande:

gecko är mindre än frog själva höjden är nog densamme på dom men själva siisen/liggdelen e mindre och lägre
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • jean1
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:33:17 följande:
    Hej experter!
    Vi är inne på en bugaboo just nu.. Men jag har lite frågor och det kanske går bra att fråga er?

För det första, vad är skillnaden på en Cameleon och en Frog?
    Jag tycker det ser ut som att vagnarna är ganska låga, min sambo är 185 cm, kommer han ha vagnen vid knäna..?
    Går sittdelen att få helt rak någon gång, eller ligger barnet skålat hela tiden?
    Skillnaden mellan Cam och Frog får någon annan svara på men ang längden så är min sambo också 185cm och han har inga problem med vagnen, han drar bara upp handtaget en bit så går det utmärkt ! Barnet ligger/sitter alltid skålat, det går inte att räta ut.
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:31:52 följande:
    Tackar :)

Finns det några nackdelar ni kan se?
    ska du köpa nytt eller beg?
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:38:06 följande:

Kommer köpa begagnat =)

nackdelen med beg. är att man inte får garantier om vagnen går sönder. en cameleon som man kan höja sänka handtaget på är mer känslig och kan lättare gå sönder än en vagn som har fast handtag. av den anledninge tycker jag att man ska satsa på att köpa en frog! vill man ändå chansa på en cameleon så bör man titta på dom av en gammal modell som har gamla chassit. gamla chassit har skåror och fästen som ser ut som vingmuttrar. dom tenderar att ha svårare för att gå sönder än som cameleon som har snapfästen!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21