• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Billabong
    Scullcap skrev 2010-03-23 15:00:15 följande:
    Vad är annars den stor anledningen till att ni köpt Bugaboo i stället för alla andra billigare vagnar ute?
    Se inlägg nr 547 för mitt svar på den frågan.

På sommaren var parasollet jättebra, iaf när man inte vände körriktning för ofta och fick det fel...
    Åkpåsen är guld!
    Har även en mugghållare men använder den inte så mkt... lägger vantar o mössa i den på våren/vintern emellanåt.
  • mallan brallan
    Tre små älsklingar skrev 2010-03-23 08:20:52 följande:
    Jag måste bära vår vagn 6 trappor eftersom vi inte har något barnvagnsförråd och vågar inte lämna den i entrén då tyvärr någon äcklig människa kissar i entrén lite då och då .
    SEX trappor utan hiss?!
  • signea

Hej,

Någon som har Bugaboos na skötväska? Hur hänger ni den på vagnen?

• Stargirl
    signea skrev 2010-03-23 15:48:02 följande:
    Hej, Någon som har Bugaboos na skötväska? Hur hänger ni den på vagnen?
    Med hjälp av axelremmen....eller hur menar du?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • signea

haha, bra svar faktiskt. Jag visste inte riktigt hur jag skulle skriva.
    Jag menar egentligen. Hur ska jag hänga den eller alltså hur är meningen att man ska ha skötväskan? Man ska väl egentligen inte hänga saker på chassit?

• Stargirl
    signea skrev 2010-03-23 16:05:46 följande:
    haha, bra svar faktiskt. Jag visste inte riktigt hur jag skulle skriva. Jag menar egentligen. Hur ska jag hänga den eller alltså hur är meningen att man ska ha skötväskan? Man ska väl egentligen inte hänga saker på chassit?
    Man ska bära den. Inget märke vill ha en skötväska på styret då det ger en obalans på vikten. Men hur du väljer att göra är upp till dig. Jag väljer att ha min skötväska på styret, men jag är medveten om att det är på egen risk. Många gånger väger väskan mer än vagnen särskilt när man använder Bee och är på semester och skätvksna är packad i överflöd.
  • signea
    Stargirl skrev 2010-03-23 16:13:16 följande:
    Man ska bära den. Inget märke vill ha en skötväska på styret då det ger en obalans på vikten. Men hur du väljer att göra är upp till dig. Jag väljer att ha min skötväska på styret, men jag är medveten om att det är på egen risk. Många gånger väger väskan mer än vagnen särskilt när man använder Bee och är på semester och skätvksna är packad i överflöd.
    Tack snälla (igen) {#lang_emotions_tongue_out}.

Finns det någon max kg gräns på  vad barnet kan väga i sittdelen?
  • Stargirl
    signea skrev 2010-03-23 16:49:11 följande:
    Tack snälla (igen) . Finns det någon max kg gräns på  vad barnet kan väga i sittdelen?
    18 kg
  • Aprilia
    Stargirl skrev 2010-03-23 15:05:11 följande:
    Jag tror inte att du vill ha en ullared åkpåse i din Bugga sen kan växel lådan på en Ferrai oxå gå sönder.... man kan inte köpa sig till ofelbara produkter. Det kan lossna en knapp på min chanel kofta också
    Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21