• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    mollan nu skrev 2010-03-24 19:15:23 följande:
    men har du någon som vill åka vagn fortfarande Fråga ang chassit. Funderar på att beställa ett från babytrader, 149 euro. Visst har de slutat sälja de som glider nu?
    men ett chassi kan ju börja glida om man misshandlar det. tex drar det i trappor och liknande.
  • Ia 70
    Kajsan skrev 2010-03-24 20:58:18 följande:
    Du menar att man borde betala efter hur stora vagnarna är eller?
    Näe inte så Men jag tycker att det är mycket pengar för en vagn som ser ut som en "liten behändig resevagn/liggaibilenvagn" bara. Men de e jag det.
    Frågan var ju eg. vad det är som e så bra med den Har inte satt mig in i funktionen på den, när använder Ni den? Som varjedagvagn, finvagn, shoppingvagn, resevagn, endavagn eller som komplement till Bugaboo Cam, Frog...är hjulen bra även om de små? Hållbara, lättkörda...
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Soppa
    Ia 70 skrev 2010-03-24 22:05:05 följande:
    Näe inte så Men jag tycker att det är mycket pengar för en vagn som ser ut som en "liten behändig resevagn/liggaibilenvagn" bara. Men de e jag det. Frågan var ju eg. vad det är som e så bra med den Har inte satt mig in i funktionen på den, när använder Ni den? Som varjedagvagn, finvagn, shoppingvagn, resevagn, endavagn eller som komplement till Bugaboo Cam, Frog...är hjulen bra även om de små? Hållbara, lättkörda...
    jag köpte ju en igår och min tanke är att den ska finnas i bilen. Så = när vi åker någonstanns dit vi behöver vagn.
  • Miss Lau

Skiljer sig yttermåtten på gamla och nya Bee när den är ihopfälld? 

• Ia 70
    Soppa skrev 2010-03-24 22:10:46 följande:
    jag köpte ju en igår och min tanke är att den ska finnas i bilen. Så = när vi åker någonstanns dit vi behöver vagn.
    Okey
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Tuffelisa

Hej på er här inne!

Jag har läst igenom FAQ men hittar inte riktigt svaret på min fråga.
    Jag tänkte köpa en Bugaboo Cameleon på blocket som är 1-2 år gammal.
    Jag har läst flera annonser och ofta skriver folk" med det nya chassit" eller Nytt chassi som inte glider och dyl. Dessa chassin verkar vara bytta under de senaste månaderna, efter att ha läst faq förstår jag att det finns chassin med popnitar med de glider i alla fall, är de som folk säljer ännu nyare som verkligen inte glider eller är det bara snack?

Undrar också om det finns något att vara uppmärksam på vid köp av en begagnad Bugaboo? Som ex. vanliga fel/brister/slitage eller andra beg.marknadsfällor?

Tack på förhand!

• Fröken Småland

Tuffelisa: det är långt ifrån alla chassin som krånglar men för att vara HELT säker skall man nog kolla efter begagnat med det äldre chassit med vingmuttrar eller köpa en ny vagn så att du får garantin. Det finns inga andra generalfel på Bugaboo, tvärtom har den fantastiska funktioner och kvalitet. Alla borde h en!

• Stargirl
    Ia 70 skrev 2010-03-24 22:05:05 följande:
    Näe inte så Men jag tycker att det är mycket pengar för en vagn som ser ut som en "liten behändig resevagn/liggaibilenvagn" bara. Men de e jag det.Frågan var ju eg. vad det är som e så bra med den Har inte satt mig in i funktionen på den, när använder Ni den? Som varjedagvagn, finvagn, shoppingvagn, resevagn, endavagn eller som komplement till Bugaboo Cam, Frog...är hjulen bra även om de små? Hållbara, lättkörda...
    Vi har använt våran som ett komplement. Alltid med på resor, på stan, i centrum och oftast ligger Bee alltid i bilen. Nu är dottern 3 år och åker inte cam längre och Bee åker hon bara i princip om vi har sjukt brådis till dagis, på resor eller om vi är på stan (mycket trafik).
    Vi köpte våran Bee när dottern var 8 månader.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Tjejen79
    mollan nu skrev 2010-03-24 19:15:23 följande:
    men har du någon som vill åka vagn fortfarande Fråga ang chassit. Funderar på att beställa ett från babytrader, 149 euro. Visst har de slutat sälja de som glider nu?
    Undrar oxå om dom nya chassina kommit än? För var väl att man bara skulle behöva byta ut nån plastgrej om dom började glida...
    ♥ Isa 080606 & mini i magen BF 100527 ♥ rosadagar.blogg.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21