• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Miss Lau skrev 2010-03-25 09:10:38 följande:
    Tack, det var ju inte mycket. Fast för vår del blir det nog ändå den gamla. Har Frogen som extravagn och Bee blir extra-extra och för min del känns 6000 kr som för mycket att lägga på en sån vagn.  Vad tror ni, kommer priserna på beg. Bee att sjunka när nya modellen kommer?
    Jag tror absolut att alla butiker har minst ett demo ex de vill sälja ut när de nya går intåg mitten av April. Varför inte förhandla om vad du kan få ett demo ex för redan nu?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-03-25 10:34:10 följande:
    Hej!Jag funderar på att köpa en Camelon till mitt andra barn som kommer till hösten.Ni som handlat i butik - har ni fått med några tillbehör på köpet eller har ni behövt köpa till extra?Finns det nåt speciellt man ska tänka på med just Camelon - modellen? Tack för era svar!
    Bugaboo har haft en drive ett bra tag nu att man får ett extra toppset i fleece på köpet när man köper en Cameleon. Det kommer att gälla tills fleece-seten är slut så kolla med din butik om de har kvar. I övrigt är vagnen komplett när du köper den; med liggdel, sittdel, myggnät och regnskydd.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-03-25 12:48:04 följande:
    Bugaboo har haft en drive ett bra tag nu att man får ett extra toppset i fleece på köpet när man köper en Cameleon. Det kommer att gälla tills fleece-seten är slut så kolla med din butik om de har kvar. I övrigt är vagnen komplett när du köper den; med liggdel, sittdel, myggnät och regnskydd.
    Jag tror att fleecen är long gone....men vissa butiker kanske har kvar.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-03-25 13:00:34 följande:
    Jag tror att fleecen är long gone....men vissa butiker kanske har kvar.
    Jadå, det finns butiker som har kvar, kraftigt rabatterat. Men det är ju urplockat i färger...
    Jo just det!
  • MalinF

Sådär, då har man blivit Bugaboo-ägarinna!

Köpte från New York lite hastigt eftersom brorsan ändå var där och priserna var rejält mkt lägre än i Sverige.

Det blev i alla fall en denim med röd "Footmuff". Tjejen jag pratade med i affären sa att det inte finns åkpåsar bara denna "Footmuff". Är det någon här som vet om det är en åkpåse som är speciellt anpassad till sittdelen?

Hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd, har inte hunnit klämma och känna på vagnen här hemma först, och inte sett färgerna. Är det någon här som har sett Denim-varianten, så snälla säg att den är fin och att den passar med den röda åkpåsen {#lang_emotions_laughing}

• Stargirl
    MalinF skrev 2010-03-26 00:39:44 följande:
    Sådär, då har man blivit Bugaboo-ägarinna!Köpte från New York lite hastigt eftersom brorsan ändå var där och priserna var rejält mkt lägre än i Sverige. Det blev i alla fall en denim med röd "Footmuff". Tjejen jag pratade med i affären sa att det inte finns åkpåsar bara denna "Footmuff". Är det någon här som vet om det är en åkpåse som är speciellt anpassad till sittdelen? Hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd, har inte hunnit klämma och känna på vagnen här hemma först, och inte sett färgerna. Är det någon här som har sett Denim-varianten, så snälla säg att den är fin och att den passar med den röda åkpåsen
    Denim med röd åkpåse är perfekt! Footmuff är just en åkpåse
  • Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 00:39:44 följande:
    Sådär, då har man blivit Bugaboo-ägarinna!Köpte från New York lite hastigt eftersom brorsan ändå var där och priserna var rejält mkt lägre än i Sverige. Det blev i alla fall en denim med röd "Footmuff". Tjejen jag pratade med i affären sa att det inte finns åkpåsar bara denna "Footmuff". Är det någon här som vet om det är en åkpåse som är speciellt anpassad till sittdelen? Hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd, har inte hunnit klämma och känna på vagnen här hemma först, och inte sett färgerna. Är det någon här som har sett Denim-varianten, så snälla säg att den är fin och att den passar med den röda åkpåsen
    Du kommer att bli tok-nöjd!!! Bugaboo denim med röd åkpåse är en riktig favorit, jättesnygg! Och footmuff är åkpåsen, den heter så på engelska.

Åh, du har något att se fram emot! {#lang_emotions_kiss}
  • MalinF

Tack Fröken Småland, skönt att höra

Blev lite hastigt, jag hade lagt undan en grå/svart vagn bara för att det skulle vara lättast och jag hade inte haft tid att titta på färgerna i förväg, men så ringde brorsan efter att jag somnat och sa att den svarta var slut trots allt (virrig affär...) - så beslutet om denim + röd gjordes nästan i sömnen.

Nu ser jag verkligen fram emot att få se den! Ska bli roligt med en ny fin vagn till tredje barnet.

• Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 07:13:49 följande:
    Tack Fröken Småland, skönt att höra Blev lite hastigt, jag hade lagt undan en grå/svart vagn bara för att det skulle vara lättast och jag hade inte haft tid att titta på färgerna i förväg, men så ringde brorsan efter att jag somnat och sa att den svarta var slut trots allt (virrig affär...) - så beslutet om denim + röd gjordes nästan i sömnen. Nu ser jag verkligen fram emot att få se den! Ska bli roligt med en ny fin vagn till tredje barnet.
    Tur att du bytte, denim har ett högre andrahandsvärde och är den enda klädseln som jag tycker passar riktigt bra på sommaren. Gillar inte canvas eller fleece mot en svettig liten rygg men denim (dvs bomull) är perfekt! Sen är den lätt att variera då allt passar till. Grattis till ett bra köp! Var den fasligt billig också? (Så jag vet om jag skall vara väldigt avundsjuk? )
  • MalinF

Kan man använda Bugaboo och billig i samma mening ?

Jag har som sagt inte hunnit kolla upp Bugaboon så himla noga här hemma, men jag betalade ca 8800-9000 (beroende på hur dollarkursen ligger) kr för vagn + åkpåse, så det var billigare än här antar jag?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21