• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan

Pixter: haha ja exakt, ser ba helt flummigt ut :)

• Joddan
    Stargirl skrev 2010-11-02 09:44:44 följande:
    Oftast har ju samtliga som hade den 3 år sedan redan slutat med att använda vagn. Så det är ju en ny kundgrupp som man vänder sig till idag
    Jo visseligen. Men jag tyckte inte om den då heller Tungan ute... Hehe
    Silas 2009-03-03 Syskon 2011-04-12 minigard.blogspot.se
  • bohusbebis

Nä du blir jag galen, hittar inte rek. maxvikt på Cam, Frog el Gecko nånstans.. Alltså vad barnet max kan väga...
    Nu tycker maken att vi borde ha en rejäl vagn med på semestern som kvällströtta sonen 18-20 kg kan åka i och då funderade vi kanske på en skruttig frog el cam... (är det stor skillnad på stlk?) (maken tycker att paraplyvagnar är för klena och har för fjuttiga hjul). Och då var jag ju inte sen att se chansen att kanske få ha en bugga till, innan barnen är alldeles för stora... Fast jag är tveksam till om 5 åringen ens tillfälligtvis får plats i en sån.... Han får dock plats i Bee+:en, men den tänkte vi ju var för fiiiiiin för utlandsskump... Åh vilket ilandsproblem

• Dr Evans

Tjenare Bugaboovänner!
    Även jag är lycklig ägare till en Bee (gamla). Har en fråga om den... Har använt den som sittvagn till minsta tösen ett tag, till våren får vi (om allt går bra) en ny bebis. Är det någon som har använt Bee som liggvagn? Har hört att det ska finnas en speciell åkpåse. Funkar den bra? Vi kommer bli tvungna att ha en syskonvagn också, men jag vill gärna ha en mindre när storasyrrorna är på dagis.  
    Vad tror ni? Vad vet ni? 

• Bellbox
    Dr Evans skrev 2010-11-02 14:49:37 följande:
    Tjenare Bugaboovänner!
    Även jag är lycklig ägare till en Bee (gamla). Har en fråga om den... Har använt den som sittvagn till minsta tösen ett tag, till våren får vi (om allt går bra) en ny bebis. Är det någon som har använt Bee som liggvagn? Har hört att det ska finnas en speciell åkpåse. Funkar den bra? Vi kommer bli tvungna att ha en syskonvagn också, men jag vill gärna ha en mindre när storasyrrorna är på dagis.  
    Vad tror ni? Vad vet ni? 
    Skulle inte rekomendera Bee till nyfödd; ganska skumpigt...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • plupp06

Måste fråga er experter angående bromsen. Jag märkte när jag åkte buss idag att framhjulen åkte iväg när bussen svängde, jag trodde att de skulle vara låsta när jag hade bromsen i? Vagnen stod inte alls still utan jag fick stå och hålla i den. Har inte märkt detta tidigare när jag åkt buss. Ska det vara så eller har det blivit fel på min vagn?

• annat82
    plupp06 skrev 2010-11-02 15:55:17 följande:
    Måste fråga er experter angående bromsen. Jag märkte när jag åkte buss idag att framhjulen åkte iväg när bussen svängde, jag trodde att de skulle vara låsta när jag hade bromsen i? Vagnen stod inte alls still utan jag fick stå och hålla i den. Har inte märkt detta tidigare när jag åkt buss. Ska det vara så eller har det blivit fel på min vagn?
    Det är ju bakhjulen som är bromsade och inte framhjulen så det är klart de kan röra sig, men man måste tänka på det lite.
    Har inte sett någon vagn som bromsar alla 4 hjul tror jag, men har man fast så rör de sig ju inte i sidledd däremot
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21