• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Honey1982 skrev 2010-11-03 15:08:54 följande:

Är det nån som vet ifall man kan få tag i endast en sån här liten plastplupp nånstans?
    Den ena har lossnat på min vagn och jag stör mig fruktansvärt mycket på det.
    Denna plupp kan man få gratis, men butikerna har ju inte den hemma. Men de brukar få dem om de pratar med Bugaboos service avdelning. Du kan ju oxå maila [email protected]
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Honey1982
    Stargirl skrev 2010-11-03 15:24:41 följande:
    Denna plupp kan man få gratis, men butikerna har ju inte den hemma. Men de brukar få dem om de pratar med Bugaboos service avdelning. Du kan ju oxå maila [email protected]">[email protected]
    Tack för infon!
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Kavat

Min handy-man Hjärta här hemma lyckades fixa Maxi Cosi-adaptern som fasnat på chassit och "laga" den. Det fanns en fjäder innuti som hamnat snett. Var tydligen löjligt enkelt när ha väl insåg hur han skulle öppna adaptern och en enkel konstruktion innuti. *gillar*

• Kavat
    stjernan skrev 2010-11-03 10:45:04 följande:
    Jag har Bugaboos egna ståbräda. Fördelen med den är att den är väldigt lätt att ta av (den nya varianten), men en stor nackdel är att man inte kan gå bakom vagnen när den är på för den sticker ut så mycket. Man måste gå lite på sidan av vagnen. Nu har jag inte prövat nån annan ståbräda men det ser ju ut som att man kan undvika detta problem med andra modeller...

Jag velar och velar om jag ska beställa vinterhjul eller inte! Nån som kan spå hurdan vintern kommer att bli i Sthlm?
    Det finns nog ingen ståbräda som är helt ok. Det måste ju finnas plats förr arnets fötter så det är svårt att ha den kortare. Men förlänger man handataget tycker jag att det är ok om man inte går långsträckor och tar ut stegen. Men å andra sidan vilken vagn kan man köra med ena handen med barn i och ståbräda? Solig
    oMANGOo skrev 2010-11-03 11:12:37 följande:
    Det var precis det jag var rädd för, kommer aldrig att stå ut med att gå på sidan. Är det bara med original brädan det blir så? Hur är det med tex buggy board maxi, eller andra märken?
    Gå till en affär och prova Vissa är ju bredare och de passar ju olika bra på, men tänk på  att man tar ut stegen när man "promenadgår".
  • JohannaL

Har beatäämt mig för en bugaboo CAM, kommer det nån ny upplaga inom kort eller kan man lika bra beställa nu?

• Stargirl
    bohusbebis skrev 2010-11-03 17:44:15 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagnar_och_barns...

Är det förresten en frog eller gecko? Ser ut som Cam hjul, eller? Är ju novis på dessa modeller...
    Gammal Cameleon, men för 500 kr, FYND, med ett nytt toppset kommer den att se tipptopp ut, bronsvajern kan en cykelhandlare fixa.
  • Stargirl
    JohannaL skrev 2010-11-03 16:10:03 följande:
    Har beatäämt mig för en bugaboo CAM, kommer det nån ny upplaga inom kort eller kan man lika bra beställa nu?
    Kommer ingen ny....limited editions som all black är det de sista som säljs nu så det gäller att passa på om man vill ha en sån.
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-11-03 17:44:15 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagnar_och_barns...

Är det förresten en frog eller gecko? Ser ut som Cam hjul, eller? Är ju novis på dessa modeller...
    Ser ut som en Cam med vingmuttrar Frågan är väl hur brosen är trasig skulle jag säga, går det att fixa och den är någorlunda vettig i övrigt handlar det iaf inte om mycket pengar
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21