• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    stjernan skrev 2010-11-25 09:32:02 följande:
    Jag tycker inte att bugaboos egna åkpåse är för tunn om man har en varmfodrad overall, vantar och tossor. Jag tänker ha den hela vintern. Är det femton minus eller kallare kan man nog ändå inte vara ute några längre stunder med en liten tänker jag.

Nån som vet förresten om bugaboos åkpåse passar i en UJ single?
    Ja den passar.

Vi har oxå kört Buggans åkpåse hela vintern. Riktigt kalla dagar så en extra ullfilt så behövs inget mer. För varma åkpåsar är riktigt jobbigt, då man inte kan justera det hela så mycket.
  • Stargirl
    Liafia skrev 2010-11-25 07:54:55 följande:
    En fråga till er inbitna.
    Har en Paul Frank påse till vår Cameleon men börjar tycka att den är väl tunn nu när temperaturen sjunker.
    Vad har ni andra för åkpåse i era vagnar?  Vill ju att lilltjejen ska ha det varmt och gott men inte sitta knöligt eller svettas ihjäl. Hon har ju så klart overall och stövlar eller tossor i påsen men den känns ändå lite tunn eller??
    Nejdå, du behöver inte annat än den du har. Riktigt kalla dagar -20 typ, hade jag en ullfilt som jag kompletterade med eller ett extra lager kläder.
  • linaenn
    Liafia skrev 2010-11-25 07:54:55 följande:
    En fråga till er inbitna.
    Har en Paul Frank påse till vår Cameleon men börjar tycka att den är väl tunn nu när temperaturen sjunker.
    Vad har ni andra för åkpåse i era vagnar?  Vill ju att lilltjejen ska ha det varmt och gott men inte sitta knöligt eller svettas ihjäl. Hon har ju så klart overall och stövlar eller tossor i påsen men den känns ändå lite tunn eller??
    Vi har en Alvi-åkpåse som vi börjat använda lite smått nu när det börjar bli kallare. Den funkar utmärkt och är varm! Vi är ute varje dag och går promenader med hundarna + att vi bor uppe i norr där det kan vara kallt under längre perioder så jag ville ha det så smidigt som möjligt och inte behöva böka med någon filt varje gång man ska ut. Men det är ju en smaksak! Det funkar säkert jättebra att komplettera med filtar i Buggans åkpåse också om det behövs...
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Ms Kanga
    JuniMamma28 skrev 2010-11-24 20:47:23 följande:
    Fråga:

Är det någon som vet var man kan köpa till vagnen en filt som man kan hänga på suffletten som skydd så det inte blåder in/solen skiner in. De bruka ha spec fästen lika som finns till mobiler.

Förstår ni vad jag menar?
    Köp länkringar i plast - det finns t ex på ToysRUs för 50 kr för 18 st. De är kanon att fästa leksaker och filtar på suffletten så behöver du inte köpa någon specialfilt
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • Stargirl
    Ms Ms Kanga skrev 2010-11-25 17:33:09 följande:
    Köp länkringar i plast - det finns t ex på ToysRUs för 50 kr för 18 st. De är kanon att fästa leksaker och filtar på suffletten så behöver du inte köpa någon specialfilt
    Eller så hänger man ingen trasa på sufletten, barnet ligger så djupt att den varken får solen i ögonen eller blåst....vad är det med dessa trasor som hänger på alla sufletterna
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-25 17:39:21 följande:
    Eller så hänger man ingen trasa på sufletten, barnet ligger så djupt att den varken får solen i ögonen eller blåst....vad är det med dessa trasor som hänger på alla sufletterna
    *hear hear* Skål
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    Bellbox skrev 2010-11-25 17:44:51 följande:
    *hear hear* Skål
    Finland  och Norge är riktiga TRAS länder, I Norge har man iaf goda smaken att fästa trasorna med ngt snyggt I Finland tycker man att KLÄDNYPOR är en bra uppfinning och helt enkelt sätter en trasa på sufflan med apfula KLÄDNYPOR....ja inte Bugga ägare förstås, för de har den goda smaken att låta bli.
  • danosani

Fast det är väl ingen garanti att ungen inte får solen i ögonen? Det beror ju på hur man går och hur solen står.

• annat82

När skrutten var mindre så var vi nästan tvungna att hänga nåt för vagnen när hon sov, annars vaknade hon bara
    Ska man hänga nåt för så tycker jag klart ett barnvagnsdraperi är snyggare än en filt slängd över halva sufletten
    Jag sydde mig mitt egna med buggans suflett som mall och köpte snygga enkla runga ringar på babyproffsen

Men det är helt klart snyggare utan

• straw2008

Tycker det är skitfult med barnvagnsgardiner. Måste man kan man ta en gallerfilt o ringar. En väninna till mig knöt alltid en sarong i vjärta färger kring sufletten, tyckte det var pinsamt.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21