• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liten Mjau

Whithope- ledsen att det var fejk! Min kompis har oxå blivit lurad isf. De andra toppsetten var fina!

• thj
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-04 22:31:07 följande:
    Tack så hemskt mycket för alla svar ! :) Har beställt vagn och ska beställa stol nu också ! :) Eller rekomenderar ni maxi cosi ? Hade akta till min son som babyskydd, men nu har han maxi.

Kram
    Tror  de är lika bra båda två,hade själv akta och den gillade jag väldigt mycket lika så barnen som satt där i :)
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • danosani

Vi har köpt ett Logico S nu till lillebror, shit vad STORT det är! Inte tungt, men stooort. Hyrde en sån där gammal Britax sist, Rock-a-tot eller vad de heter, och det var mycket smidigare storleksmässigt. (Tror att de är lite mer i samma storleksklass som Maxi Cosi.)

Tycker faktiskt inte att det är en fördel för Logico S/Akta att det är rymligare, för så fort plutten kan sitta ska man ju byta till bakåtvänd stol, det är säkrare. Och det där skyddet är ju så stort att det för mig är en gåta att man växer ur det innan man lär sig sitta (Med undantag för sjukdomstillstånd självfallet)

Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • withhope

Liten Mjau skrev 2011-01-04 22:48:22 följande:
    Whithope- ledsen att det var fejk! Min kompis har oxå blivit lurad isf. De andra toppsetten var fina!

Det är sånt som händer, glad jag såg ditt inlägg så jag inte av misstag lurade ngn.. Har 5 av 5 på tradera, inte utan anledning =).

780112WH01 och off-black är etiketter som satt på liggdelslocket. måste dock säga att det var en väl gjord kopia, undrade om de gjorde någon förtjänst.., det är inte som om marknaden drösslar av kopior vad jag vet?

Här är mailet jag fick från Bugaboo

Hej XXXXX,

Tack för ditt meddelande till Bugaboo.

Vad tråkigt att höra att du misstänker att det toppset du köpt är en kopia snarare än en äkta Bugaboo! När det gäller klädslarna är det ibland väldigt svårt att avgöra om det är en kopia, för en del görs väldigt väl. Att loggan inte sitter på exakt samma ställe tar jag inte som ett tecken på att den inte skulle komma från oss och färgfrågan är förstås svår att avgöra... Det är dock inte min erfarenhet att sandtopptygerna brukar blekas synligt när de används. Däremot är det något med etiketterna som inte stämmer!  780112WH01 är en varukod som motsvarar ett liftdelstäcke (carry cot apron) i färgen off-white. Alltså inte sand! Något som heter off-black har vi heller inte. Jag ser därför anledning att tro att det ligger något faktiskt bakom dina misstankar. Jag beklagar verkligen detta!

Gott nytt år!

Med vänliga hälsningar,

XXXXx 

service coordinator (Mon, Tue & Thu)

• stjernan

Herrjazz - jag har hört tvärtom, att det är säkrast så länge bebis sitter i babyskyddet och att man ofta byter för tidigt. Samma regel gäller där, att huvudet kan sticka upp och att öronen är riktmärke.
    Min tjej sitter själv sedan två mån men jag skulle aldrig kunna ha henne i en bakåtvänd stol nu, hon är alldeles för liten, hon skulle liksom "ramla omkring" i en bilstol. Tänker ha henne i babyskyddet förhoppningsvis tills hon är närmare ett. (8 mån nu)

Jag har f ö en maxi cosi och gillar den. Sonen fick med lätthet plats i den tills han var 10 mån.

• stjernan

Rättar mig själv: babyskyddet är urvuxet då huvudet sticker upp över kanten eller då viktgränsen passerats (13 kg). Barnet åker säkrast i babyskyddet tills det växt ur det. Det gör inget att fötterna sticker fram utanför stolen. Läst på Britax hemsida.

• Al Zahra

Jag har en Maxi Cosi visste inte ens att en Akta passade med adapters? Haha! Men jag är nöjd med Maxin den väger nästan ingenting!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21