• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius

Jaa den där stavningskontrollen är inte att leka med Joddan - jag sitter på ifånen nu men inboxar så fort jag kommer till en burk.

• Fröken Småland
    withhope skrev 2011-01-12 17:16:15 följande:
    Fröken Småland: var det inte du som skulle maila bugaboo om plastbrickor till hjul som vobblade? Hur gick det? Tänkte om man blev i samma sitts?
    Jupp, det var jag! *räcker upp handen*

Det här svaret fick jag:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tack för ditt email.

Jag beklagar att dina Bugaboo Bee+ hjul slår fram och tillbaka. Vi tror oss ha funnit en lösning på det här problemet. Än så länge är den bara i pilotstudiestadiet och testas av vanliga konsumenter. Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+.

Om du är intresserad av att vara med i vår studie och testa lösningen så kan jag skicka den per post. Jag ringer dej då efter ca två veckors användning för att få din feedback.  

Först måste jag dock be dej om några uppgifter för din Bugaboo Bee+:

-       Serienummer chassi (160…)

-       TAG number chassi (X010…)

-       Serienummer stol (160… klistermärke på ryggstödet)

Snälla skicka också inköpsdatum samt vart vagnen är köpt.

Tack på förhand!

• Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 07:08:16 följande:
    Jupp, det var jag! *räcker upp handen*

Det här svaret fick jag:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tack för ditt email.

Jag beklagar att dina Bugaboo Bee+ hjul slår fram och tillbaka. Vi tror oss ha funnit en lösning på det här problemet. Än så länge är den bara i pilotstudiestadiet och testas av vanliga konsumenter. Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+.

Om du är intresserad av att vara med i vår studie och testa lösningen så kan jag skicka den per post. Jag ringer dej då efter ca två veckors användning för att få din feedback.  

Först måste jag dock be dej om några uppgifter för din Bugaboo Bee+:

-       Serienummer chassi (160…)

-       TAG number chassi (X010…)

-       Serienummer stol (160… klistermärke på ryggstödet)

Snälla skicka också inköpsdatum samt vart vagnen är köpt.

Tack på förhand!

alltså... det här låter ju lite som att det är fara för att det blir jobbigt för dom som köpt de första Bee+ sen när de ska sälja? (precis som det diskuterats ang chassit/snapfästena på Cam+?) Att det är ett problem som dom själva skriver "Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+" känns ju större än problemet med Cam!
    Om det är ett väldigt vanligt problem så hade jag nog blivit besviken över att ha köpt en dyr Bee+ som man trodde skulle hålla måttet. För kommer det inte frågas om det vid försäljning sen (om man fått beställa extraplattor eller om man har den "nya" Bee+?`)
    Med Cam så ersattes ju skruven helt med popnit, alltså inte att de skickade ut en "lösnings-bit-i-plast-att-fästa".
    Fast å andra sidan så är ju Bugaboo väldigt bra, och kanske är problemet ganska obetydligt (eller?) och snabblöst/osynligt med dessa "plattor"? jag har ju ingen Bee så har ingen aning om hur den känns/ser ut i i.r.l
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2011-01-12 23:48:03 följande:
    Åh:( Imorgon ska min kära cameleon fixas inför försäljning. Inte kul. Men måste inse att det är dags. Dessutom tror jag det är bra just nu för det finns få på blocket här nu.
    Tror det är jätte-läge!!
  • Bellbox

ps ang Bee+ = eller blir det så att de tar in ALLA Bee+ med problemet (sen när de vet hur de ska lösa det exakt) & löser det på garantin så att det inte märks på vagnen alls så är det ju naturligtvis toppen!!

• Fröken Småland

Jag har egentligen inte stört mig så jättemycket på att Bee vobblar, det är mest när man har bråttom och småspringer som det sätter igång. Men jag hoppas att åtgärden kommer att hjälpa, det är ju ganska jämförbart med gamla Bee där man fick "bromsklossar" skickade till sig. Sen tycker jag det är bra att de ändrar i sin produktion; gör om, gör rätt!

• enlitenbitkaka
    Kronärtskocka skrev 2011-01-12 23:14:20 följande:
    Förutom Mölndals Baby & Barn som flera tipsat om finns det också rabatt på My Baby i Torslanda.
    Med Idrottsrabatten (som kostar 100kr) har du rabatt i både Mölndal och Torslanda, så det är bara att välja butik.
    Vi köpte vår vagn i Torslanda och är nöjda med servicen. Svärmor som var med när vi hämtade vagnen blev imponerad av demonstrationen och allt vagnen kunde! 
    Hur My Baby är att ha att göra med vid reklamationer vet jag dock inte eftersom vår vagn rullar så fint ännuSkrattande.
    Låter ju kanon! Har faktiskt en rabattkupong därifrån med 10% på vagnar och bilstolar....men Bugaboo står inte med bland deras märken som de listar på kupongen. Men UJ, Teutonia, Emmaljunga osv står med....
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21