• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-12 11:26:53 följande:
    så det finns inte ståbräda med pall som passar på en begagnad bugga?  eller måste man ha en begagnad ståbräda?  
    Jag tror inte att den gamla ståbrädan säljs i butik längre, men det går ju ringa runt och kolla. Jag tänker mig att det borde bli en del gamla ståbrädor "över" när den nya kom eller så kanske de reade ut den gamla. Pallen (som inte är Bugaboo original, det vet du kanske?) passar bara på den gamla ståbrädan. Finns hos barnbutiken.net ifall du vill kolla på den. Den gamla ståbrädan funkar på gamla och nya modeller av Bugaboo men inte på Bee, varken den nya eller gamla. Däremot så passar nya ståbrädan (som inte kan ha pallen på) på alla Bugaboo, alla åldrar och modeller.
  • LHUF
    Fröken Småland skrev 2011-01-12 11:30:57 följande:
    Jag tror inte att den gamla ståbrädan säljs i butik längre, men det går ju ringa runt och kolla. Jag tänker mig att det borde bli en del gamla ståbrädor "över" när den nya kom eller så kanske de reade ut den gamla. Pallen (som inte är Bugaboo original, det vet du kanske?) passar bara på den gamla ståbrädan. Finns hos barnbutiken.net ifall du vill kolla på den. Den gamla ståbrädan funkar på gamla och nya modeller av Bugaboo men inte på Bee, varken den nya eller gamla. Däremot så passar nya ståbrädan (som inte kan ha pallen på) på alla Bugaboo, alla åldrar och modeller.
    ah tack  så får man leta på blocket då..  jo såg att det inte var bugaboo original på någon sida.. men såg någon annan bräda med en pall som en cykelsadel som skulle passa vad jag förstod
    Tilde 080319
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-12 11:36:34 följande:
    ah tack  så får man leta på blocket då..  jo såg att det inte var bugaboo original på någon sida.. men såg någon annan bräda med en pall som en cykelsadel som skulle passa vad jag förstod
    Alltså Tiny Toten (tror den har bytt namn) är inte original men den behöver en original Bugaboo ståbräda av äldre modell att fästas på. Hänger du med?

Det finns en annan modell som är mer som en påhängscykel, är det kanske den du menar? Vad heter den nu igen? Något flicknamn? Alma? Nej, jag babblar om något som jag inte vet
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-12 11:43:13 följande:
    Ja, just det! Den hade jag helt glömt, ser ju jättefin ut!

Jag kom på vilket flicknamnet var *fniss*

Bibi var det ju! Ser lite - skum - ut men funkar kanske?

www.mummasmate.com.au/
    jisses va kul,  en sådan vill jag ha, så kan vi ha den på när K är med. (så sitter jag )
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-12 11:49:07 följande:
    jisses va kul,  en sådan vill jag ha, så kan vi ha den på när K är med. (så sitter jag )
    Haha, en Tiny Tot till T och en Bibi till dig så får nog K ont i ryggen
  • chazbo

Hallon alla bugga proffs när bytte ni till liggdelen? Är så förbenat trött på liggdelen och vår kille som blir fyra månader nästa onsdag börjar bli stor att ha i liggdelen. Han väger redan över åtta kg....

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21