• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 08:58:33 följande:
    Basen är sjukt onödig....
    Själv tycker jag basen är sjukt underskattad Tycker det var suveränt & gick supersnabbt att sätta bebisen i bilen (& det blev rätt utan att man behövde justera med bältet varje gång & krångla dubbelvikt) Det sa bara "klick" så kunde man åka direkt...
    Men det beror såklart på om man använder bil ofta eller inte Det gjorde jag!
    Uppskattade den ÄNNU mer nu med barn nr 2...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-01-23 22:17:46 följande:
    Åh såg ett paket med rosa topset och åkpåse för 800:- på blocket. Tycker jag är bra pris! Om jag hade cameleon skulle jag köpa

Inte min annons även om adressen är den samma ironiskt nog...
    ja och snygg rosa var det - inte så  där misspiggy-rosa som den andra är *ryser*
    är den? jag hade inte bas till dottern och vi åker mkt bil och tyckte det var ett evigt trasslande med bälte hit och dit....
  • Asereht

Jag är nog lite konstig för jag gillar dem miss piggyrosa. skulle vilja ha en sån suffla men lyckas aldrig knipa en när det varit bra pris.

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-24 09:52:24 följande:
    Jag är nog lite konstig för jag gillar dem miss piggyrosa. skulle vilja ha en sån suffla men lyckas aldrig knipa en när det varit bra pris.
    *ryser*
  • Överbandsfürern

Basen är så bra. Nu den här gången hade jag inte klarat mig utan den, baksätet blev trångt med 3 bilstolar, så att tråckla med bälte varje gång ville jag inte göra.
    Dessutom, har man barn som inte riktigt kan stå stilla vid bilen, så är det suveränt att bara klicka fast bäbis för att sen jaga rätt på nästa barn

• Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2011-01-24 10:28:56 följande:
    Basen är så bra. Nu den här gången hade jag inte klarat mig utan den, baksätet blev trångt med 3 bilstolar, så att tråckla med bälte varje gång ville jag inte göra.
    Dessutom, har man barn som inte riktigt kan stå stilla vid bilen, så är det suveränt att bara klicka fast bäbis för att sen jaga rätt på nästa barn
    *hmmmm tycker mig känna igen detta scenario själv* Drömmer
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Ami755
    Fast bäst i test enligt råd o rön med basen. dela summan med antal barn tid då blir det inte så dyrt . kolla beba.se special pris med bas
  • straw2008

Med basen så kan man ju inte vara flexibel med vart man sätter skyddet.  Inte heller kan man fylla bilen med folk på lunchen o åka till kista food court o käka utan att ta bort basen.

Kostar MKT pengar på den lilla tiden man har den.

Vi har maxi cosi o den sätter man SJUKT lätt på samma sätt som man själv sätter på sig bilbältet.

Vårt babyskydd satt alltid fast i bilen, vi tog aldrig ur det utan la helllre över barnet i barnvagnen eller bar det efter bilturen.

Skulle ta en bas om de var gratis men aldrig i livet betala för det.

Kanske skillnad om man har tre stolar därbak? Då skulle jag nog inte komma åt bältena, fast skulle ändå då välja att ha en bilstol fram o två bak varav den minsta i mitten (babyskyddet då)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Sweetheartno1

Det verkar ju super med basen ! Jag har ju inte själv bil så åker inte så jätte mycket. Så för mig kanske det inte spelar så stor roll. Man kanske kan testa utan först. Eller helt enkelt köpa Gracon. Hade ju faktiskt en sådan till sonen men använde aldrig basen ! Jag får fundera ! För jag vill ju inte köpa begagnat !

• Ami755
    Ami755 skrev 2011-01-24 10:48:10 följande:
    Fast bäst i test enligt råd o rön med basen. dela summan med antal barn tid då blir det inte så dyrt . kolla beba.se special pris med bas
    glömde skriva cabriofixen har fått bäst i test   ooppss
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21